Jest komputer pokładowy czy go nie ma?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

holosss
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: wt sie 07, 2007 14:07
Lokalizacja: Białystok

Jest komputer pokładowy czy go nie ma?

Post autor: holosss » wt sie 07, 2007 15:00

Witam
Jestem nowy na forum i od niedawno posiadam auto więc przepraszam jeśli będe zadawał banalne pytania.
Posiadam Golfa IV 98 110 KM.Dosyć pogatą wersję.Klimatronic,2 poduszki,Szyby i lusterka w elektryce.
Mam pytanie czy w takim modelu powinenem mieć również komputer pokładowy ?
Czy nie koniecznie?
Na dzwigni z prawej strony (tej od wycieraczek) a właściwie na jej końcach posiadam 2 przełączniki.W pasacie B5 TDI 97 podpatrzyłem że służa one właśnie do strowania komputerem pokładowym.
Wmiejscu gdzie powinen być komputer w GOLF-ie IV nic mi się nie wyświetla.
Czy da się jakoś to sprawdzić czy ten komputer tam jest czy go niema?
A jak jest to dlaczego może nie działać?

Z góry dziękuje za pomoc.
Ostatnio zmieniony wt sie 07, 2007 15:08 przez holosss, łącznie zmieniany 1 raz.



abs-asr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: sob cze 30, 2007 20:39
Lokalizacja: wołomin

Post autor: abs-asr » śr sie 08, 2007 08:37

Nie koniecznie musisz miec komputer, mozesz ktoś zmienił przełącznik pod kierownicą na ten który obsługuje komputer a mozesz też miec inne zegary bez wyswietlacza komputera pokładowego :bajer:


Założ sobie jeszcze duże koła z tyłu i małe z przodu to bedziesz miał zawsze z górki.


Ile widzisz czarnych kropek?

barca
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: wt cze 26, 2007 00:08
Lokalizacja: Poznań

Post autor: barca » sob sie 11, 2007 00:03

Mam podobny problem. Pojade do elektryka może mi sprawdzi czy mam komputer czy nie.



GRIZLI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
Lokalizacja: MALBORK Hamburg
Kontakt:

Post autor: GRIZLI » sob sie 11, 2007 03:10

A może ktoś, kto sprowadzał lub szykował autko do sprzedaży, zamiast zmieniać stan licznika z np 300000 km na 120000, po prostu wymienił cały zestaw zegarów, na inne z mniejszym przebiegiem ale bez wskaźnika MFA ? Może warto sprawdzić, czy produkcja zegarów zgadza się z produkcją reszty podzespołów a zwłaszcza z datą produkcji samochodu. Bo wg mnie, w tak bogatej wersji, nie wsadzaliby w fabryce manetki z MFA bez reszty.
Ostatnio zmieniony sob sie 11, 2007 03:11 przez GRIZLI, łącznie zmieniany 1 raz.



reven0
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: wt lis 27, 2007 19:26
Lokalizacja: zawiercie

Post autor: reven0 » pt gru 07, 2007 17:44

holosss chodzi Ci o to ze nie ma wyswietlacza komputera pomiedzy zegarami tak? mówimy o takim duzym prostokacie, zgadza sie?


reven0

Awatar użytkownika
Aldek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 13:51
Lokalizacja: Dolsk

Post autor: Aldek » sob gru 08, 2007 13:23

Wyświetlacz komputera nie koniecznie musi być między zegarami . Wskazania mogą być pokazywane na wyświetlaczu znajdującym się pod obrotomierzem .


Aldek

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » ndz gru 09, 2007 08:11

Aldek pisze:Wyświetlacz komputera nie koniecznie musi być między zegarami . Wskazania mogą być pokazywane na wyświetlaczu znajdującym się pod obrotomierzem .
Chyba coś pomyliłeś albo nie rozróżniasz MK3 z MK4. Napisz mi w którym MK4 dane z komputera pokładowego są wyświetlane na zegarze cyfrowym (bo właśnie zegar cyfrowy jest w polu obrotomierza) !?



Awatar użytkownika
Aldek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 13:51
Lokalizacja: Dolsk

Post autor: Aldek » ndz gru 09, 2007 12:51

Nic nie pomyliłem mam golfa z 1998 roku i tak jest na wyświetlaczu w obrotomierzu pokazuje – zegar, spalanie chwilowe i średnie , ilość przejechanych kilometrów , czas od startu , temperaturę na zewnątrz . Z tego co wiem były dwa rodzaje mfa taki jak ja mam i bardziej rozbudowany z komunikatami pisemnymi wyświetlanymi na wyświetlaczu po środku


Aldek

Awatar użytkownika
Niemiec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: wt mar 13, 2007 18:53
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: Niemiec » ndz gru 09, 2007 15:06

dokładnie. Nie musisz mieś FISa żeby mieć MFA. Były też MFA takie jak w MK3


http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf

MiKev
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: wt wrz 25, 2007 19:05
Lokalizacja: Coventry

Post autor: MiKev » ndz gru 09, 2007 17:57

GRIZLI pisze:A może ktoś, kto sprowadzał lub szykował autko do sprzedaży, zamiast zmieniać stan licznika z np 300000 km na 120000, po prostu wymienił cały zestaw zegarów, na inne z mniejszym przebiegiem ale bez wskaźnika MFA ? Może warto sprawdzić, czy produkcja zegarów zgadza się z produkcją reszty podzespołów a zwłaszcza z datą produkcji samochodu. Bo wg mnie, w tak bogatej wersji, nie wsadzaliby w fabryce manetki z MFA bez reszty.
chyba jednak latwiej cofac licznik niz kodowac immo.



greg

Post autor: greg » ndz gru 09, 2007 19:19

Marcin GTI pisze:ez mi sie tak wydaje... Skoro są przełaczniki na manetce to powinien byc MFA a skoro go niema to cos tu śmierdzi..
no to powiem tak - u mnie złamała się manetka- wiec kupiłem jaka akurat była a że z mfa w tej samej cenie co bez to dlaczego nie brać?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 334 gości