Jakie obroty

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

MrMazi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pt lis 23, 2007 21:38
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Kontakt:

Jakie obroty

Post autor: MrMazi » ndz gru 09, 2007 11:39

Mam pytanie do osób, które już trochę jeżdżą VW. Ja dopiero zaczynam, więc chciałbym, się dowiedzieć jak jeździć, by nie zajechać mojego auta. Chodzi mi konkretnie o to, na jakich obrotach powinienem trzymać auto. Mam Golfa 1,8GT. Tutaj na forum znalazłem, że powinienem utrzymywać obroty pomiędzy 2500-3000. Ale mi przy 2500, już lekko wyje. Chciałbym też wiedzieć, czy lepiej jechać na 3 i mieć 2500 obrotów, czy przy tej samej prędkości wrzucić 4 i mieć około 2000. Z góry dziękuję za odpowiedzi.


Pozdrawiam MrMazi

Awatar użytkownika
Szosownik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1307
Rejestracja: sob lis 25, 2006 23:39
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Szosownik » ndz gru 09, 2007 11:43

ja jak miałem Golfa GT (ABS) to zwracałem tylko uwagę na to by nie wchodzić na czerwone pole
wysokie obroty mu nie przeszkadzały
Ostatnio zmieniony ndz gru 09, 2007 11:44 przez Szosownik, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Atomic10
Forum Master
Forum Master
Posty: 1639
Rejestracja: wt sie 02, 2005 20:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Atomic10 » ndz gru 09, 2007 11:53

Sam musisz sobie określic z jakimi obrotami chesz sie poruszac. Mając 2000 obr mozesz jeżdzić ale majac świadomośc iż chcąc przyspieszyć gwałtownie trzeba zredukować bieg. Mam MK3 z manualem i automatem - tam jak sie lekko traktuje gaz to skrzynia zmienia bieg przy około 2100 obr/min i czasmie potrafi ciągnąc juz od 1600 np po lekkim przychamowaniu w manualu jak jade oszczednie to staram sie zmieniać biegi przy wartości 2200 te silniki maja max moment przy 2500 wieć posiadają duża moc juz w niskim zakresie obrotów. Gdy chcesz gwałtownie przyśpieszyć musisz zredukwoac bieg!!

Pozdrawiam


[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fc27abf292da2d6e][img]http://images27.fotosik.pl/126/fc27abf292da2d6em.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Matador
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 09:15
Lokalizacja: miasto fabrykantów

Post autor: Matador » ndz gru 09, 2007 12:14

ja jak miałem Golfa GT (ABS) to zwracałem tylko uwagę na to by nie wchodzić na czerwone pole
wysokie obroty mu nie przeszkadzały
:pub: no dokładnie ,choć to nie za mocny silniczek i powyżej 4500 i tak nie jedzie :?
MrMazi, uszy masz - nie patrz na obrotomierz ,ścisz radio ,a będziesz słyszał kiedy się męczy..



MrMazi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pt lis 23, 2007 21:38
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Kontakt:

Post autor: MrMazi » ndz gru 09, 2007 14:20

No właśnie, na uszy to 2200 i powinienem zmienić bieg. Chyba jeszcze nigdy nie przekroczyłem 3000 obrotów. Chodzi mi też o to, by silnika nie zamulać i by jeździć jak najekonomiczniej. Lepiej wyższe obroty i niższy bieg czy na odwrót?


Pozdrawiam MrMazi

Awatar użytkownika
Atomic10
Forum Master
Forum Master
Posty: 1639
Rejestracja: wt sie 02, 2005 20:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Atomic10 » ndz gru 09, 2007 14:45

Jesli zalezy ci na ekonomice to musisz mieć niskie obroty. Silnik nie pracuje na powietrze wiec jadąć z jednostajną predkością majac 2200obr spali mniej niż jadąc z tą samą predkościa ale na nizszym biegu majac 3000obr/min. Ja jadąc oszczednie zmieniam bieg przy 2200obr/min spalanie gazu średnie to około 8 litrów gdy chcę jeździć dynamicznie zmieniam biegi poźniej cała filozofia....

Pozdrawiam


[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fc27abf292da2d6e][img]http://images27.fotosik.pl/126/fc27abf292da2d6em.jpg[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 337 gości