ekonomiczne obroty-pytanie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

rafus76

ekonomiczne obroty-pytanie

Post autor: rafus76 » czw lip 14, 2005 23:38

jakie sa najekonomiczniejsze obroty silnika benzynowego? Chodzi mo glownie o moja warchowine czyli mk3 1.4, jaki jest najlepszy przedział obrotow?dzieki za wszystkie podpowiedz z gory!!!pozdro



Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: zielu » czw lip 14, 2005 23:45

podobno miedzy 3-4 tys.


Obrazek

Awatar użytkownika
Jarni
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: ndz lis 14, 2004 22:31
Lokalizacja: 3city
Kontakt:

Post autor: Jarni » pt lip 15, 2005 00:05

tam gdzie jest maxymalny moment obrotowy, dotyczy kazdego silnika spalinowego


Na wszystko skutecznie pomaga woda.
Dwie, trzy krople na szklanke wódki

Awatar użytkownika
paulox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 397
Rejestracja: sob sie 28, 2004 12:56
Lokalizacja: Darlowo
Kontakt:

Post autor: paulox » sob lip 16, 2005 18:57

Jarni pisze:tam gdzie jest maxymalny moment obrotowy, dotyczy kazdego silnika spalinowego
Chyba nie dokońca tak jak piszesz.
Tam gdzie maksymalny moment to jest najefektywniejsza praca, ale niekoniecznie najtańsza w przeliczeniu na ilosc litrow potrzebnych do przejechania okreslonej liczby kilometrow.

Przy maksymalnym momencie obrotowym 2800 w Golfie II 1,6 jest prędkość około 120 km/h. Spalanie przy tej prędkości wynosi okolo 8 l benzyny. Przy 90 wynosi 5,8.

Jest tak dlatego, bo przy wyższych prędkościach jest wiekszy opór aerodynamiczny czyli duzo większa sila do pokonania.


Volkswagen - da weiss man, was man hat.


___________________________________

Awatar użytkownika
Jarni
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: ndz lis 14, 2004 22:31
Lokalizacja: 3city
Kontakt:

Post autor: Jarni » sob lip 16, 2005 19:46

na zuzycie paliwa ma wpływ bardzo wiele czynników, szerokość i rodzaj opon, jazda z otwartymi na maxa oknami itp i itd.
mówie tylko że silnik to taka bardziej skomplikowana dźwignia, a każda dźwignia ma punkt w którym działa najlepiej. Jeżdzę szybko i nie bardzo przejmuję się litrem w te czy wewte, moje auto spala w okolicy 8 l./100km w mieście, gdy podsiada mnie żona auto pali 10 i jazda zawsze trwa dłużej.


Na wszystko skutecznie pomaga woda.
Dwie, trzy krople na szklanke wódki

Awatar użytkownika
paulox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 397
Rejestracja: sob sie 28, 2004 12:56
Lokalizacja: Darlowo
Kontakt:

Post autor: paulox » sob lip 16, 2005 20:06

Jarni pisze:na zuzycie paliwa ma wpływ bardzo wiele czynników, szerokość i rodzaj opon, jazda z otwartymi na maxa oknami itp i itd.
mówie tylko że silnik to taka bardziej skomplikowana dźwignia, a każda dźwignia ma punkt w którym działa najlepiej. Jeżdzę szybko i nie bardzo przejmuję się litrem w te czy wewte, moje auto spala w okolicy 8 l./100km w mieście, gdy podsiada mnie żona auto pali 10 i jazda zawsze trwa dłużej.
To prawda ze silnik najlepiej sie czuje przy obrotach momentu maksymalnego ale w pytaniu bylo czy to jest najekonomiczniej. Jeszcze zależy jaka jest charakterystyka momentu obrotowego. Jak bardziej płaska to mamy szerszy zakres obrotów które silnik "lubi" ;]


Volkswagen - da weiss man, was man hat.


___________________________________

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 275 gości