czy jest rużnica w spalaniu
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 106
- Rejestracja: ndz gru 02, 2007 10:27
- Lokalizacja: aleksandrów łódzki
- Kontakt:
czy jest rużnica w spalaniu
Mam takie pytanko bo mnie ojciec męczy cały czas czy jest rużnica w spalaniu przy automacie jak się jeździ na "D" czy na "2" bo ojciec twierdzi że jeżdżąc na "2" pali więcej a jak dla mnie nie. Jedynie jest rużnica w jeździe bo jadąc na "D" to przeżuca mi biegi po kolei czyli wchodzi 2 potem 3 potem 4 itd i odczuwalne jest to jak się biegi zmieniają i rozpędza się powoli a jadąc na "2" wskakuje tak jakby 2 i więcej już nic nie wskakuje i rozpędza się bardzo szybko pstryknę i już 100 na liczniku mam. Pomijając fakt że w ogóle jak go kupiłem to patrzyłem ile pali to po mieście z jakieś 12l na 100Km i jak dla mnie nie powinien tyle palić mimo to że automat i że 1.8. I teraz po tym jak zplanowałem głowice wyczyściłem zawory i wymieniłem uszczelniacze i uszczelkę pod głowicą i pod pokrywą po wymianie świec i kabli wysokiego napięcia to pali więcej jeszcze jak palił to teraz nie wiem ile pali ale zaleje i myk i niema. Tyle że po tym jak to wszystko porobiłem to nie mogę obrotów ustawić ani zapłonem ani powietrzem i bez wciśnięcia pedału gazu nie odpali nie równo pracuje a jak jest zimny to po odpaleniu chodzi sam skacze po obrotach a potem spada na prawie żadne i gaśnie znajomy powiedział że trzeba to komputerem ustawić nio i na dodatek nie spala normalnie w komorach tylko jeszcze w wydechu spala bo rura się grzeje strasznie i spaliny parzą a tak nie powinno być a teraz mi się wyrwał z pokrywy przelew oleju mam nadzieje że to nie wpływa na nic ?? sory że tak dużo do czytaniaale krucej się nie dało za odpowiedzi dziękuje
Bo "D" to Drive czyli jazda normalna a "2" masz tylko 2-gi bieg (albo tylko 1 i 2 nie pamietam) i nic wiecej .
Ostatnio zmieniony sob gru 08, 2007 17:34 przez kwitecki, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój golfik:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=18947&postdays=0&postorder=asc&start=1140&sid=3125aafe34a6e4ea9a51c6a94b07628e
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=18947&postdays=0&postorder=asc&start=1140&sid=3125aafe34a6e4ea9a51c6a94b07628e
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Jeżeli, tak jak masz pod nickiem, masz golfa mkII z automatem, to nie może być, tak, jak piszesz:
Najmniej samochód będzie palił oczywiście przy jeździe w pozycji "D". W pozycji "2" przyspiesza szybciej, bo nie pozwalasz skrzyni na wrzucenie wyższego biegu, czyli piłujesz ją na niższym biegu, który ma większe przełożenie i stąd te szybsze przyspieszenie - jak w manualu chcesz się szybko rozpędzić, to też kręcisz silnik do wysokich obrotów, potem dopiero zmieniasz bieg. Włączając "2" w automacie blokujesz skrzyni dalszą możliwość wrzucania wyższych biegów, czyli kręcisz silnik na dwójce do wysokich obrotów - i stad te przyspieszenie.
- bo skrzynie automatyczne w mkII miały tylko 3 biegi. Pozycja "D" oznacza, że skrzynia będzie wykorzystywała podczas jazdy wszystkie 3 biegi. Pozycja "2" oznacza, że skrzynia będzie wykorzystywała tylko 1. i 2. bieg. No i w pozycji "1" skrzynia będzie piłowała cały czas na pierwszym biegu.ryba2 pisze:jadąc na "D" to przeżuca mi biegi po kolei czyli wchodzi 2 potem 3 potem 4 itd
Najmniej samochód będzie palił oczywiście przy jeździe w pozycji "D". W pozycji "2" przyspiesza szybciej, bo nie pozwalasz skrzyni na wrzucenie wyższego biegu, czyli piłujesz ją na niższym biegu, który ma większe przełożenie i stąd te szybsze przyspieszenie - jak w manualu chcesz się szybko rozpędzić, to też kręcisz silnik do wysokich obrotów, potem dopiero zmieniasz bieg. Włączając "2" w automacie blokujesz skrzyni dalszą możliwość wrzucania wyższych biegów, czyli kręcisz silnik na dwójce do wysokich obrotów - i stad te przyspieszenie.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
-
- Mały gagatek
- Posty: 106
- Rejestracja: ndz gru 02, 2007 10:27
- Lokalizacja: aleksandrów łódzki
- Kontakt:
dzięki za pomoc naczy tak na "D" tylko 3 razy zmienia a na "2" zmienia tylko raz a na "1" nie wiem o u mnie jest coś zepsute i nie wchodzi mi "1" :/ nie wiem czy to skrzynia czy co że mi nie wchodzi ale nie jest mi to aż tak potrzebne "D" i "2" jest najważniejsze nio napisałeś że MK2 1.6 pali 5,66l na 100km a ile pali a przynajmniej powinien MK2 1.8 automat na wielo wtrysku wielo punktowym??
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
- no tak mi się raz w trasie udało. Ale istotne jest to, że jest to silnik z gaźnikiem Pierburg 2EE (silnik ma oznaczenie PN) - gaźnik bardzo oszczędny, silnik nawet dynamiczny (choć do 1.8 to pewnie mu trochę brakuje), ale niestety gaźnik 2EE jest dość awaryjny i ciężko z fachowcami i częściami do niego.ryba2 pisze:napisałeś że MK2 1.6 pali 5,66l na 100km
Co do 1.8 to nie mam pojecia. Tutaj masz (po niemiecku) dane fabryczne:
http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Inform ... ungen.html
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
ryba2, Ojciec ma rację. 1 i 2 to blokowanie biegów.
1- nie wrzuci innego
2 wrzuci tylko do 2
W automatach jest tzw. kick down. Deptasz do oporu gaz i z 2 na 3 zmieni pzry ok 80.
Spalanie w granicach 12l w mieście i zimą nie jest niczym nadzwyczajnym. To spory silnik (ok 100KM) no i automat który ma pewien poślizg. Jeśli chcesz bardzo dynamicznie jeździć to zaczynaj od 2, a jak osiągniesz już te 120 to włącz D.
1- nie wrzuci innego
2 wrzuci tylko do 2
W automatach jest tzw. kick down. Deptasz do oporu gaz i z 2 na 3 zmieni pzry ok 80.
Spalanie w granicach 12l w mieście i zimą nie jest niczym nadzwyczajnym. To spory silnik (ok 100KM) no i automat który ma pewien poślizg. Jeśli chcesz bardzo dynamicznie jeździć to zaczynaj od 2, a jak osiągniesz już te 120 to włącz D.
Niezupełnie. Jak włączysz D i zaczniesz jechać to raz zmieni na 2 i drugi raz na 3 -koniec zmian.ryba2 pisze:dzięki za pomoc naczy tak na "D" tylko 3 razy zmienia a na "2" zmienia tylko
-
- Mały gagatek
- Posty: 106
- Rejestracja: ndz gru 02, 2007 10:27
- Lokalizacja: aleksandrów łódzki
- Kontakt:
ale on nie pali mi 12l zimą tylko latem teraz to już w ogóle żre jak smok a co do zmiany biegów to nie mogę zmieniać biegów w trakcie jazdy i nie mogę zmienić z "2" na "D" w trakcie jazdy bo by mi skrzynia poszła w drobny mak i żeby tylko ehhh nio ale co do zmiany biegów na "D" lub na "2" to owszem jest rużnica bo na "D" zmienia 3 razy a na "2" tylko raz
prawdopodobnie masz uszkodzoną skrzynię, normalnie powinno to wyglądać tak:
na 1 włącza tylko I bieg
na 2 włącza I i II bieg
na D włącza I, II , III bieg i pracuje kick-down czyli obniżenie biegu po dodaniu gazu (do spodu), powinno to również działać na 2.
jak zaczynasz równo przyspieszać na D od początku z "gazem w podłodze" to zmiany biegów powinny być koło 4500-5500 obrotów, każde odpuszczenie gazu zmieni bieg na wyższy natychmiast. Dźwignię można przekładać z 1 czy 2 na D i odwrotnie jeżeli nie przekroczone są prędkości na biegu na który przełączysz.
Prawdopodobnie gdybyś jeździł tylko po mieście z dopuszczalnymi prędkościami to wystarczyłaby "2" i nie paliłby więcej niż na "D" a rzadziej zmieniałby biegi natomiast "ciężka noga" spali każdą ilość paliwa wlaną do baku.
Dlaczego Twój silnik źle pracuje? moim zdaniem zła regulacja zapłonu/źle ustawiony rozrząd/inne regulacje
na 1 włącza tylko I bieg
na 2 włącza I i II bieg
na D włącza I, II , III bieg i pracuje kick-down czyli obniżenie biegu po dodaniu gazu (do spodu), powinno to również działać na 2.
jak zaczynasz równo przyspieszać na D od początku z "gazem w podłodze" to zmiany biegów powinny być koło 4500-5500 obrotów, każde odpuszczenie gazu zmieni bieg na wyższy natychmiast. Dźwignię można przekładać z 1 czy 2 na D i odwrotnie jeżeli nie przekroczone są prędkości na biegu na który przełączysz.
Prawdopodobnie gdybyś jeździł tylko po mieście z dopuszczalnymi prędkościami to wystarczyłaby "2" i nie paliłby więcej niż na "D" a rzadziej zmieniałby biegi natomiast "ciężka noga" spali każdą ilość paliwa wlaną do baku.
Dlaczego Twój silnik źle pracuje? moim zdaniem zła regulacja zapłonu/źle ustawiony rozrząd/inne regulacje
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 895
- Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 19:54
- Lokalizacja: Wieliczka
- Kontakt:
proponuje zajrzeć i poczytać !!!bodzio_j pisze:A dlaczego by miała pójść w drobny mak? Gdybyś zmienił z D na 2 przy dużej szzybkości to i owszem.ryba2 pisze:co do zmiany biegów to nie mogę zmieniać biegów w trakcie jazdy i nie mogę zmienić z "2" na "D" w trakcie jazdy bo by mi skrzynia poszła w drobny mak i żeby tylko ehhh
http://automat.com.pl/articles.php?cat_id=1
[ Dodano: 10 Gru 2007 17:26 ]
proponuje zajrzeć i poczytać !!!bodzio_j pisze:A dlaczego by miała pójść w drobny mak? Gdybyś zmienił z D na 2 przy dużej szzybkości to i owszem.ryba2 pisze:co do zmiany biegów to nie mogę zmieniać biegów w trakcie jazdy i nie mogę zmienić z "2" na "D" w trakcie jazdy bo by mi skrzynia poszła w drobny mak i żeby tylko ehhh
http://automat.com.pl/articles.php?cat_id=1
Poczytałem, ale nadal nie wiem o co Tobie chodzi.raf1al pisze:bodzio_j napisał/a:
ryba2 napisał/a:
co do zmiany biegów to nie mogę zmieniać biegów w trakcie jazdy i nie mogę zmienić z "2" na "D" w trakcie jazdy bo by mi skrzynia poszła w drobny mak i żeby tylko ehhh
A dlaczego by miała pójść w drobny mak? Gdybyś zmienił z D na 2 przy dużej szzybkości to i owszem.
proponuje zajrzeć i poczytać !!!
http://automat.com.pl/articles.php?cat_id=1
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 364 gości