Olej w przepsutnicy, ubrudzony filtr powietrza.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

gop_8
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: pt mar 23, 2007 23:51
Lokalizacja: Kołobrzeg
Kontakt:

Olej w przepsutnicy, ubrudzony filtr powietrza.

Post autor: gop_8 » wt gru 04, 2007 22:29

Witam!

Borykam się ostatnio z problemami w mk4 1,4 axp 2001 98kkm (w/g licznika, może ma więcej??).
W poszukiwaniu problemu z dużym spalaniem jak na ten model (w oparciu o dane innych użytkowników z forum tez z silnikiem axp)

Dziś dostałem się do filtru powietrza. Jest on częściowo ubrudzony olejem.. część w której jest przepustnica też jest olej, nawet więcej. Golfik od ostatniej wymiany (około 8000km przejechał) wypił 1l oleju. Czemu olej dostałe się do przepustnicy, czy może mieć to związek z dużym spalaniem? Może problem tkwi w tym, że filtr się zapchał?

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony wt gru 04, 2007 23:39 przez gop_8, łącznie zmieniany 1 raz.


[img]http://www.tkk.pl/~zsynuk/MK%204/VW%20zach-pom.jpg[/img]

sawik160284
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 18:35
Lokalizacja: Olecko
Kontakt:

Post autor: sawik160284 » wt gru 04, 2007 23:05

Pewnie opary oleju dostaje się z odpowietrzenia skrzyni korbowej, zwłaszcza, że w 16V odma podłączona jest od dołu korpusu przepustnicy.


chętnie służe pomocą

Tomek Zywal
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: pn kwie 02, 2007 22:30
Lokalizacja: białystok
Kontakt:

Post autor: Tomek Zywal » wt gru 04, 2007 23:09

myślę że to wina odmy, wali z przewodu odpowietrzenia skrzyni korbowej he he, może toto a jak nie to pozdrawiam


TAP

gop_8
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: pt mar 23, 2007 23:51
Lokalizacja: Kołobrzeg
Kontakt:

Post autor: gop_8 » wt gru 04, 2007 23:26

Właśnie nie wiem, bo sporo jest tego oleju w przepustnicy.. więc jak na opary to trochę przy dużo. Co to dokładnie jest ta odma i gdzie ona sie znajduje (doczytałem się, że jest to odpowietrzenie skrzyni korbowej i że jest to kawałek gumy nad przepustnicą)? Gdzie się dokładnie znajduje, co można zrobić alby nie pluło olejem?

Co zrobić, żeby nie było oleju w przepustnicy?

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony wt gru 04, 2007 23:39 przez gop_8, łącznie zmieniany 1 raz.


[img]http://www.tkk.pl/~zsynuk/MK%204/VW%20zach-pom.jpg[/img]

valerio
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: czw gru 14, 2006 14:35
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: valerio » śr gru 05, 2007 08:26

Cześć! Poszukaj na szukajce temat odma i dowiesz się wszystkiego, u mnie też występuje nalot oleju na filtrze i przepustnicy ale nie są to mega ilości, olej mi brał dopóki go nie zalałem castrolem i mam spokój. Puszczam poniżej cytat od kolegi z forum dot ODMY:
"ODMA
Odpowietrzenie skrzyni korbowej popularnie nazywane odmą pełni bardzo ważną rolę w silniku. Uszkodzenie tego elementu może spowodować awarię jednostki napędowej.
W skrzyni korbowej, czyli kadłubie silnika, pod tłokami powstaje nadciśnienie w wyniku przedostawania się powietrza lub gazów spalinowych z komory spalania. Do prawidłowej pracy silnika potrzebne jest odpowietrzenie, które kieruje nagromadzone gazy z powrotem do cylindrów. Niedrożność odpowietrzenia pojawia się w odstojniku i usterka ta najczęściej Fot. Ryszard Polit występuje w wyeksploatowanych silnikach z powodu dużej ilości gazów przedmuchowych. Na gromadzenie się osadów wpływ ma także częstotliwość wymiany oleju i jego jakość. Im lepszy tym parowanie oleju mniejsze, a więc i ilość oparów mniejsza.
W przypadku niedrożności odpowietrzenia w skrzyni korbowej bardzo szybko tworzy się nadciśnienie i olej wyrzucany jest z silnika przez najsłabszy element - uszczelnienia. Jeśli uszczelniacz został wypchnięty z gniazda, możemy być prawie pewni, że jest to wina zatkanego odpowietrzenia i wymiana samego uszczelniacza niewiele pomoże, gdyż usterka pojawi się ponownie. Wymiana uszczelniacza może być bardzo kosztowana, ponieważ oprócz uzupełnienia oleju dochodzi jeszcze koszt uszczelniacza i robocizna, która może wynieść nawet 800 zł, jeśli uszkodzony jest uszczelniacz od strony skrzyni biegów.
O zatkaniu odmy świadczy także wypchnięty bagnet do sprawdzania poziomu oleju.
Sprawdzanie stanu odpowietrzenia skrzyni korbowej jest niestety przez wielu mechaników pomijane i bagatelizowane. Dopiero gdy dochodzi do usterki sprawdzają ten element i to nie od razu. Diagnoza odmy nie zajmuje dużo czasu, a wykrycie niedomagania przed całkowitym zatkaniem pozwoli na uniknięcie niepotrzebnych kosztów.
Kłopoty z drożnością odpowietrzenia mogą pojawić się także w nowych silnikach i dają znać o sobie przeważnie podczas zimy. Powodem jest gromadząca się wilgoć, która miesza się z olejem i osadza w odpowietrzeniu. Wówczas nawet niewielki mróz może całkowicie zatkać przepływ. Zjawisko to pojawia się najczęściej podczas jazdy na krótkich odcinkach i przy niedogrzanych silnikach. Aby uniknąć zamarzania, należy wykonywać co jakiś czas dłuższą jazdę. Silnik osiągnie wówczas odpowiednią temperaturę i nagromadzone osady odparują.

Niektórzy kierowcy, aby pozbyć się problemu zatykania odmy, gazy ze skrzyni korbowej kierują bezpośrednio do atmosfery i niestety powodują dodatkowe zanieczyszczenie środowiska. Jest to również działanie niezgodne z prawem i kierowcy z tak przerobionym silnikiem narażają się na mandat oraz negatywny wynik badania technicznego."


valerio

Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » śr gru 05, 2007 13:03

gop_8 pisze: Co zrobić, żeby nie było oleju w przepustnicy?
Założyć do odmy mały filterek mgły olejowej z FIATA 126p jest to mała siateczka wokół pręta a koszt zaledwie 3zł



gop_8
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: pt mar 23, 2007 23:51
Lokalizacja: Kołobrzeg
Kontakt:

Post autor: gop_8 » śr gru 05, 2007 13:33

pszczyna pisze:Założyć do odmy mały filterek mgły olejowej z FIATA 126p jest to mała siateczka wokół pręta a koszt zaledwie 3zł
Witam!

W którym miejscu znajduje się odma w tym silniku?
Rozumiem, że mam założyć filterek od strony filtra powietrza?

Pozdrawiam


[img]http://www.tkk.pl/~zsynuk/MK%204/VW%20zach-pom.jpg[/img]

marcingolf4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: sob sty 27, 2007 21:11
Lokalizacja: Sławoborze Zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: marcingolf4 » śr gru 05, 2007 14:55

cześc kolego też mam takiego golfika z sinikiem 1.4 16v ale z oznaczeniem AKQ 99r.
Jeżeli chodzi o ten olej w przepustnicy to dziwna i niepokojąca rzecz.
Ja mieszkam w Sławoborzu i jak masz czas i ochotę to podjedź do mnie to pokażę ci wszystko i możemy nawet przeczyścić tą odmę bo tam zbiera się masę szajsu sam od czasu do czasu go przeczyszczam bo czasmi lubi zamarznąc zimą chyba że masz już grzałeczkę na przewodzie.
Zatem jak masz chwilkę to wpadaj.



valerio
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: czw gru 14, 2006 14:35
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: valerio » śr gru 05, 2007 15:24

pszczyna pisze:Założyć do odmy mały filterek mgły olejowej z FIATA 126p jest to mała siateczka wokół pręta a koszt zaledwie 3zł
sprecyzuj ten filterek albo napisz gdzie taki można kupić bo szukałem w trzech sklepach do pf i wszędzie patrzyli ze zdziwieniem o co mi chodzi


valerio

gop_8
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: pt mar 23, 2007 23:51
Lokalizacja: Kołobrzeg
Kontakt:

Post autor: gop_8 » śr gru 05, 2007 18:48

marcingolf4 pisze:cześc kolego też mam takiego golfika z sinikiem 1.4 16v ale z oznaczeniem AKQ 99r.
Jeżeli chodzi o ten olej w przepustnicy to dziwna i niepokojąca rzecz.
Witaj!
Też mnie to zaniepokoiło... poza tym ciągle szukam przyczyny tak dużego spalania i okazuje się, że coraz więcej części jest do wymiany...:/.
marcingolf4 pisze:Ja mieszkam w Sławoborzu i jak masz czas i ochotę to podjedź do mnie to pokażę ci wszystko i możemy nawet przeczyścić tą odmę bo tam zbiera się masę szajsu (...)
Zatem jak masz chwilkę to wpadaj.
Tak, chętnie wpadnę. Obecnie jestem w Szczecinie, gdzie studiuję. Będę w domu prawdopodobnie na weekend 15 XII 2007.
marcingolf4 pisze: (...) lubi zamarznąc zimą chyba że masz już grzałeczkę na przewodzie.
Nie wiem czy mam ją założona, ale wydaje mi się, że nie.
Nie udało mi się jeszcze znaleźć takiej grzałki (chodzi mi o kupno, chciałem się zorientować w cenie). Znalazłem informację, że w 2001 roku w ASO za darmo wymieniali, jutro (jak dam radę) podjadę i zorientuję jak teraz wygląda sprawa.

valerio pisze:
pszczyna pisze:Założyć do odmy mały filterek mgły olejowej z FIATA 126p jest to mała siateczka wokół pręta a koszt zaledwie 3zł
sprecyzuj ten filterek albo napisz gdzie taki można kupić bo szukałem w trzech sklepach do pf i wszędzie patrzyli ze zdziwieniem o co mi chodzi
Można prosić o lokalizację, gdzie można dostać taki element.


Pozdrawiam


[img]http://www.tkk.pl/~zsynuk/MK%204/VW%20zach-pom.jpg[/img]

Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » śr gru 05, 2007 21:57

Witam wszystkich zainteresowanych tematem filierek do nabycia w sklepach motoryzacyjnych prowadzące części do FIATA koszt 3zł/szt dokładnie nazywa się filtr mgły olejowej oryginalnie był montowany w pokrywie zaworów tam gdzie wchodziła właśnie odma oto foty na szybko komurką Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Zabudować go można zaraz na wlocie obudowy filtra powietrza , wystarczy włożyć.
W przyszłości mam zamiar do odmy zrobić puszkę rozpraszającą aby olej nie dostawał się do filtra lub wydłuże samą odmę oby pokonywała olej pokonywał większy dystans sprawdzało się to w 126p



Awatar użytkownika
workinger
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: pt wrz 28, 2007 18:42
Lokalizacja: Sierpc
Kontakt:

Post autor: workinger » czw gru 06, 2007 00:45

pszczyna, jak mozesz to daj jakas fotke w ktorym miejscu to montujesz w samochodzie ... ??


[size=167][b]NOWE FOTKI[/b][/size]
[b][url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1402921#1402921[/url][/b]
[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/608dc8621ade775d.html][img]http://images22.fotosik.pl/190/608dc8621ade775dmed.jpg[/img][/url]

valerio
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: czw gru 14, 2006 14:35
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: valerio » czw gru 06, 2007 08:56

workinger pisze:pszczyna, jak mozesz to daj jakas fotke w ktorym miejscu to montujesz w samochodzie ... ??
pszczyna pisze:Zabudować go można zaraz na wlocie obudowy filtra powietrza , wystarczy włożyć.
Od obudowy filtra powietrza odchodzi przewód gumowy, który zdejmujesz przy wymianie filtra, wkładasz filterek do obudowy lub do tego węża ale tam może się przemieścić w dół więc chyba lepsze rozwiązanie do obudowy filtra.

dzięki pszczyna za info!


valerio

Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » czw gru 06, 2007 11:34

Tak do obudowy wówczas siedzi na ciasno



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 469 gości