Dość tego buczenia!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt gru 04, 2007 22:51

Ponieważ akurat 3 lata temu przerabiałem wymianę tłumika w MK3 GTI żonki to trochę zgłębiłem temacik wygiętych rurek. Otóż np Polmostrów (Płóciennik) takie własnie tłumiki z wygiętą rurką dedykuje do GTI. Taki własnie kupiłem bo to jedyny z tych tańszych niezłych, na które jest 2 lata gwarancji (a nie 18 mcy) co może być bardziej istotone przy podróbach. Kiedy poprosiłem o znalezienie z innej firmy z prostymi rurkami to chłopaki zaproponowali mi coć za 300 zeta, a ten z Polmostrowa kosztował 120. Trwałość ich wyrobów jest niezła, sprawdziłem na kilku autach. 4 lata w benzynie wytrzyma. Wydaje mi się że nawet warto byłoby ze względu niską cenę kupić taki. ciachnąć te krzywe rurki i wspawać proste. Jak komuś się nie podoba i nie chce udawać że ma diesla jeżdząc GTI


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » wt gru 04, 2007 22:52

damcio151, tak jak pisalem zapewne jedna fota dla wszystkich



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt gru 04, 2007 22:52

carrion pisze:A czy jest jakieś oznaczenie oryginalnego tłumika końcoweo do 2,0?
do silnika 2E 1H6 253 609 T

[ Dodano: Wto Gru 04, 2007 21:53 ]
piotr2 pisze:damcio151, tak jak pisalem zapewne jedna fota dla wszystkich
ale są też podane schematy ..... oba z tym samym numerem części



Awatar użytkownika
tadix
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: śr kwie 27, 2005 19:32
Lokalizacja: Wa
Kontakt:

Post autor: tadix » wt gru 04, 2007 22:54

Niby najlepszy byłby Walker, ale cena to pewnie koło 450 zł.. Ja u siebie wymieniłem środkowy na Walkera za 400 i na końcowy sie nie zdecydowalem wtedy.. zresztą z wierzchu wyglądał bardzo dobrze, ale myślę ze jest już w środku wypalony i stąd problem. Jestem ciekawy czy ten Polmostrów czy Płuciennik tłumi ?



Awatar użytkownika
carrion
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 874
Rejestracja: wt sie 28, 2007 19:40
Lokalizacja: wlkp
Kontakt:

Post autor: carrion » wt gru 04, 2007 22:54

piotr2 pisze:carrion, jak chcesz mozesz wydac kilka razy tyle albo kilkanascie :)
tiaaa.... :grin:
damcio151 pisze:tłumik z aukcji o numerze 1h6253609AF jest od silnika TDI 1Z AHU ALE i od SDI AEY
a znasz może numer tłumika końcowego do 2E? Albo stronę, gdzie mógłbym go znaleźć?



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt gru 04, 2007 22:56

carrion pisze:a znasz może numer tłumika końcowego do 2E? Albo stronę, gdzie mógłbym go znaleźć?
podałem
damcio151 pisze:do silnika 2E 1H6 253 609 T



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » wt gru 04, 2007 22:56

Paweł Marek, ja mam jeszcze oryginalny szwabski tlumik i jest zagieta dwururka tylko ma koncowki niklowane ladne(nie montowane osobno)



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt gru 04, 2007 23:01

tadix pisze:Jestem ciekawy czy ten Polmostrów czy Płuciennik tłumi ?
ja tam niemam zastrzeżeń, nie żebym tu reklamę chciał robić, ale te same mam w Vento z 2E i jest ok, a cena dobra.
piotr2 pisze:Paweł Marek, ja mam jeszcze oryginalny szwabski tlumik i jest zagieta dwururka tylko ma koncowki niklowane ladne(nie montowane osobno)
w starej jetce II która miałem oryginalny tłumik się skończył w wieku 14 lat. Tyle że auto bez kata, który jak wiadomo powoduje że tłumik końcowy się mniej rozgrzewa, mniej z niego woda p[aruje i korozja szybsza.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
carrion
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 874
Rejestracja: wt sie 28, 2007 19:40
Lokalizacja: wlkp
Kontakt:

Post autor: carrion » pt gru 14, 2007 19:39

A więc podsumowanie. Kupiłem tłumik Polmostrów i dzisiaj byłem u chłopaków, co by mi go w auto wkomponowali. Pierwsze wrażenia skupiły się na tłumiku, który został wymontowany. Toż to wiadro jakieś było, nie tłumik! (a propos, chce ktoś to kupić? :grin: ).
Czas był zatem na przejażdżkę. Jako, że przy prędkościach powyżej 100 km/h było nie do wysiedzenia, w celach porównawczych udałem się na A2. Jest kolosalna różnica! Lekki pomruk jedynie słychać, ale nie jest to wcale uciążliwe, raczej przypomina tylko, że to GTI w końcu :bajer:
Choć muszę przyznać, że na wolnych obrotach mruczy ciągle dość groźnie, ale jest to relacja niebo - ziemia porównując z tym, co miałem dotychczas.
BTW, znajomi się ze mnie smieją, że poprzedni właściciel go "usportawiał", a ja cały jego trud niszczę powracając do serii. Ale o co chodzi?Przecież tylko zawieszenie, tłumik, brewki(zgroza!) i jakąś wiejską nalepę z klapy usunąłem... :)
Pozdrawiam!



Awatar użytkownika
tadix
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: śr kwie 27, 2005 19:32
Lokalizacja: Wa
Kontakt:

Post autor: tadix » pt gru 14, 2007 23:37

No to moze i ja wymienie końcowy.. Na krótkie odcinki jeszcze da sie wytrzymac, chociaz denerwuje to buczenie.. Ale gdzies dalej pojechac to nie da rady.. Jak ci niektórzy jeżdzą ze stuningowanym wydechem ? Zastanawiam sie.



jgkurczak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:13
Lokalizacja: Nie wiem

Post autor: jgkurczak » wt sty 01, 2008 16:26

Panowie mam ten sam problem, Jak jeżdżę po mieście to jest jeszcze znośnie ale gdy wylatuje na trasę to jest trochę wkurzające. Sprawa wygląda tak że silnik buczy jak puszczę gaz przy średnich i wysokich obrotach np 3 tys RPM (takie głośne BUUUUU) tak jakbym miał właśnie jakieś wiadro z tyłu... Problem w tym że cały wydech jest seryjny, jedynie mogę mieć wątpliwości co do katalizatora bo widać że był spawany, czyli możliwe że go wypatroszono. Tak czy inaczej co jest nie tak ? Chcę mieć cichutko w środku a takie buczenie jest wkurzające. Jest poprostu za głośny...

Czego to może być kwestia ? Jazda powyżej 100 km/h jest męcząca właśnie przez to że jest głośny. Możliwe że przegrody w tłumiku są walnięte ?

A jak kupowałem auto to poinformowano mnie że ma tłumik aluminiowy, o ile ma to coś do rzeczy...
Ostatnio zmieniony wt sty 01, 2008 16:43 przez jgkurczak, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 287 gości