Stukot z tylu auta, zgrzytanie 2 biegu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

rumpel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: ndz sty 22, 2006 15:19
Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie
Kontakt:

Stukot z tylu auta, zgrzytanie 2 biegu

Post autor: rumpel » wt gru 04, 2007 12:08

1.9 td AAZ 1992 rok 3 drzwiowy :)

witam, tak jak w temacie i opisie, w przyszłym tygodniu jestem juz umowiony z moim zaufanym mechanikiem na maly przeglad mechaniczny i naprawe zawieszenia i innych drobnych rzeczy, ktore sie nazbieraly ostatnio...

przedewszystkim chce zrobić porządek z dziwnymi odgłosami dochodzącymi z tyłu auta podczas przemierzania dziurawej jezdni po prawej stronie, wcale nie musza to byc potezne dziury by ten stukot byl slyszalny... Wymienilem juz amortyzotory i znalazlem w komorze silnika jakas stara zardzewiala przetyczke od klucza.... ;) i faktycznie juz mniej stuków jest, ale nadal jest ten dziwny stukot... i juz wyeliminowalem, ze to studzienki metalowe stukaja... bo tez juz takie podejrzenie mialem, ze to poprostu przejezrzdam pod studzienka i stuk... :) ale faktycznie na niewielkich dziurach tez to jest slyszalne... ;) gadalem wstepnie z mechanikiem i ustalilismy wymiane tylnych tuleii gumowych, ale czytalem własnie forum i dużo było o jakiś silentblockach... moze ktos powiedzieć o co chodzi :) ?

Druga sprawa która mnie ostatnio martwi to zgrzytanie przy właczaniu 2-giego biegu... :) musze mocno dociskac sprzeglo wtedy tego nie ma... mysle o wymienie linki... ale moze jeszcze macie jakies pomysly ?
Ostatnio zmieniony wt gru 04, 2007 12:20 przez rumpel, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Majek666
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: pn mar 19, 2007 19:49
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Majek666 » wt gru 04, 2007 12:22

rumpel, wymiana tylnich tuleji pomoze na stukanie z tylu. silentblok = tuleja metalowo-gumowa



rumpel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: ndz sty 22, 2006 15:19
Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie
Kontakt:

Post autor: rumpel » wt gru 04, 2007 12:29

;] no to jedno wiem, a co z tym biegiem ? czyzby skrzynia ? albo sprzęgło ?



leoncio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: wt wrz 18, 2007 22:05
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: leoncio » wt gru 04, 2007 12:41

zanim wymienisz tuleje sprawdz dokladnie poduszki pod szkrzynia moze byc zerwana i wtedy stukanie i cieko wchodzace biegi



robertrog
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: sob gru 01, 2007 10:16
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Kontakt:

Post autor: robertrog » wt gru 04, 2007 12:42

co do sprzęgła to może wystarczy je "podciągnąć" jeżeli mówisz że musisz mocno docisnąć pedał ,



Awatar użytkownika
Marcin_87
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 383
Rejestracja: wt paź 30, 2007 13:06
Lokalizacja: Opatów

Post autor: Marcin_87 » wt gru 04, 2007 12:51

robertrog, sprzegła się nie podciąga samo się napina jak już coś wymien linkę



Awatar użytkownika
Waluch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2567
Rejestracja: czw lip 06, 2006 12:28
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Waluch » wt gru 04, 2007 12:55

robertrog pisze:co do sprzęgła to może wystarczy je "podciągnąć" jeżeli mówisz że musisz mocno docisnąć pedał ,
sprzegła się nie podciąga samo się napina jak już coś wymien linkę
w AAZ jest samonapinacz więc nic nie zrobisz
,
co do zgrzytającej 2jki to jest wina albo zjechanego sprzęgła, albo co bardziej prawdopodobne wina synchronizatora, który już daje o sobie znać, było wiele razy na forum warto poszukać
pozdr
:pub:



rumpel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: ndz sty 22, 2006 15:19
Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie
Kontakt:

Post autor: rumpel » wt gru 04, 2007 13:29

jaki koszt takiego synchro ? myslalem tez o jakim zestawie naprawczym do galki zmiany biegow bo podobno male luzy na tych glowkach i w calym mechanizmie powoduja duze problemy ze skrzynia... moze wlasnie takie jak moje ?



Awatar użytkownika
Waluch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2567
Rejestracja: czw lip 06, 2006 12:28
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Waluch » wt gru 04, 2007 14:14

rumpel pisze:jaki koszt takiego synchro ?
hmm no nie mały, ja się nauczyłem zmieniać biegi bez zgrzytów ... po prostu kwestia wprawy, Koszt wyjęcia i rozłożenia skrzyni jest porównywalny z kosztem kupna używanej od 500zł , także się nie opłaca ...
rumpel pisze:moze wlasnie takie jak moje ?
hmm trudno coś wywróżyć ... sądzę,że to jednak nie wina gałki http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... ator+biegu



Awatar użytkownika
Ostry!
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 22:03
Lokalizacja: OP/OK
Kontakt:

Post autor: Ostry! » wt gru 04, 2007 14:20

silentblok i odboje ;-) powinna być cisza.


German Car - German Style ;-)
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]

rumpel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: ndz sty 22, 2006 15:19
Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie
Kontakt:

Post autor: rumpel » wt gru 04, 2007 15:05

hm... a jaki jest koszt synchronizatora 2giego biegu jesli chodzi o czesci mechaniczne, bo czytalem i dowiedzialem sie ze z ASO to drogo wychodzi... :) ale moze sa jakies zestawy naprawcze itd... interesuje mnie sam koszt czesci, bo usluge mam "gratis" :)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 404 gości