Czujnik temeratury i grzanie swiec

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

muchaq
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: sob cze 02, 2007 20:31
Lokalizacja: Bydgoszcz

Czujnik temeratury i grzanie swiec

Post autor: muchaq » sob gru 01, 2007 16:10

Witam, mam male pytanie, jaki kolor powinien miec czujnik temeratory ktory jest odpowiedzalny za dlugość grzania świec zapłonowych ? Bo moj stary jest do du...szy, był czarny, i wiec kupilem czarny, ale teraz jak jest troszke cieply to wogole sie kontrolka nie zaswieci i trzeba go troszke pokrecic :)


Jaka jest roznica miedzy tymi kolorami ?

Dzieki i pozdro



chodorek1981
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: pn sty 08, 2007 14:53
Lokalizacja: zabrze

Post autor: chodorek1981 » sob gru 01, 2007 17:21

witam ,chodzi ci chyba o świece żarowe,za dlugosc grzania swiec odpowiedzialny jest przekaznik ,a jak silnik jest cieply to kontrolka sie niezapala,



muchaq
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: sob cze 02, 2007 20:31
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: muchaq » ndz gru 02, 2007 11:10

NIe, jestes w blędzie, za dlugośc grzania swiec odpowiada temperatura silnika, przekaźnik jest polączony z czujnikiem ktory umieszczony jest u gory przewodu(za przewodem) ktory odprowadza plyn. Ten czujnik jest obok tego ktory odpowiedzalny jest za wychylenie wskazówki na zegarach. TYLKO JAKIE KOLOROY one powinny miec bo ja mam dwa czarne i to jest zle



chodorek1981
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: pn sty 08, 2007 14:53
Lokalizacja: zabrze

Post autor: chodorek1981 » ndz gru 02, 2007 12:09

masz racje,ze ten czujnik uruchamia przekaznik ale on go tylko uruchamia,a za dlugosc grzania odpowiada przekaznik,jak czujnik poda sygnal ze ma grzac to grzeje ok 10sekund i wylacza to przekaznik,czujnik jest od podania sygnalu do przekaznika,

[ Dodano: 02 Gru 2007 11:31 ]
probowales odlaczyc przewod od czujnika,to wtedy kontrolka powinna sie swiecic ok 10sek. ,

[ Dodano: 02 Gru 2007 11:38 ]
a to ze dluzej krecisz zanim odpali na cieplym silniku to trzeba by bylo sprawdzić kąt wtrysku,a tak wogole to masz mk 2 1.6d ?



muchaq
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: sob cze 02, 2007 20:31
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: muchaq » ndz gru 02, 2007 12:43

Tak, mam mk2 1.6 D, kat wtrysku mam dobry bo wymienialem cale wtryskiwacze, robili mi to w Diesel serwis to mysle ze zrobili dobrze.

ALe wracając do tych swiec to zobacz, jak wezmiesz odlaczysz kabel i dasz na nim zware to zauwaz ze wogole nie bedzie grzal swiec. Wogole kontrolka Ci sie nie zapali. Zobacz u siebie jakie masz kolory tych dwóch czuników jak mozesz. Bo w sklepie mi sprzedawca mowil ze jeden musi byc niebieski a drugi czarny.


pozdraiwam Ciebie



chodorek1981
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: pn sty 08, 2007 14:53
Lokalizacja: zabrze

Post autor: chodorek1981 » ndz gru 02, 2007 14:38

jezeli chodzi ci o kolor tego plastiku okroglego pod wsowka to mam dwa czarne czujniki,a kat wtrysku ustawia sie pompą wtryskowa a nie wtryskiwaczami,

[ Dodano: 02 Gru 2007 13:53 ]
z ktory masz rok tego golfa ?

[ Dodano: 02 Gru 2007 13:55 ]
i jeszcze jedno czujnik masz na wsówke czy na dwa wtyki ?



muchaq
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: sob cze 02, 2007 20:31
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: muchaq » ndz gru 02, 2007 15:00

A wiec golfa mam z roku 1991, czujniki obydwa mam na wtyki.

A mi w diesel serwis powiedzieli ze jak wlozą te wtryskiwacze to nie trzeba ustawiac kata wtrysku. Ze niby w takich starych autach nie ma.

Czyli jest w moim golfie kat wtrysku tak ? I powinienem to ustawiac na pomie wtryskowej ? To trzeba miec jakas specjalną wiedze czy jak to jest ?



chodorek1981
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: pn sty 08, 2007 14:53
Lokalizacja: zabrze

Post autor: chodorek1981 » ndz gru 02, 2007 15:09

czyli spraw wyjasniona ,ja mam czujniki na jeden wtyk starszy golf ,po 1989 byly na dwa wtyki,tak kat wtrysku ustawia sie pompą wtryskowa ale trzeba miec do tego czujnik zegarowy,wpisz w wyszukiwarce ,,kat wtrysku'' i napewno dowiesz sie duzo,wtryski odpowiadają za odpowiednie rozpylenie paliwa,a kat za odpowiednie podanie tego paliwa na wtryski to tak w skrocie :grin: ,masz z lewej strony pod kierownica taka dzwignie wysuwaną ,ona zmienia kat wtrysku i podnosi obroty jak jest silnik zimny zeby lepiej odpalal



muchaq
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: sob cze 02, 2007 20:31
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: muchaq » ndz gru 02, 2007 15:14

aha :) no to widzisz chyba sie umowie w zakrzewie (podobno tam dobrze robią) na ustawienie tego kąta. Bo bylem w tucholi (kojrzysz?) i dupki mi mowili ze tam nie ma kata wtrysku.

Dzieki chodorek1981 za posiwconny czas.
Ostatnio zmieniony ndz gru 02, 2007 15:20 przez muchaq, łącznie zmieniany 1 raz.



chodorek1981
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: pn sty 08, 2007 14:53
Lokalizacja: zabrze

Post autor: chodorek1981 » ndz gru 02, 2007 15:22

niema sprawy,wiesz mechanicy to taki specyficzna grupa zawodowa,wyrozniajaca sie umiejetnoscia wmawiania klientom roznych rzeczy,niekoniecznie prawdziwych ,a tutaj o swoim golfie dowiesz sie wszystkiego jak dobrze poszukasz,



muchaq
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: sob cze 02, 2007 20:31
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: muchaq » ndz gru 02, 2007 15:39

chodek1981 masz racje ale niektorzy sa ok tylko ciezko na nich trafic. Samochod mam od 3 tygodnii i mase problemów z nim :) Napewno Ci odpisze czy to bylo to czy nie :)

A nie orjentujesz sie ile moze kosztowac taka przyjemnosc ?



chodorek1981
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: pn sty 08, 2007 14:53
Lokalizacja: zabrze

Post autor: chodorek1981 » ndz gru 02, 2007 15:44

mysle ze ok 60zł,ja u siebie ustawialem w lipcu i tyle zawolali w serwisie boscha,bo odpalal troszke ciezej jak byl cieply,po ustawieniu kata pali na dotyk czy zimny czy cieply,tylko musi to robic ktos kto sie na tym zna,

[ Dodano: 02 Gru 2007 14:45 ]
a znalesc dobrego mechanika teraz to jak poszukiwanie 18-letniej dziewicy hehehe

[ Dodano: 02 Gru 2007 14:49 ]
a jak ci pali zimny,bo mi jeszcze dobrze niezakreci rozrusznik i chodzi silniczek



muchaq
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: sob cze 02, 2007 20:31
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: muchaq » ndz gru 02, 2007 16:04

U mnie jak jest cieply i zagrzeje swiece to tak samo jak u Ciebie tyle ze na zimnym musze troche go pokrecic nawet jak swiece zagrzeje



chodorek1981
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: pn sty 08, 2007 14:53
Lokalizacja: zabrze

Post autor: chodorek1981 » ndz gru 02, 2007 16:13

jak go dopalasz to wyciagasz tą dzwignie (przyspieszacz) pod kierownicą ?,swiece moga slabo juz grzac,rozrusznik troszke slabiej krecic,slabsza kompresja,aku niedoładowany i to wszystko jak sie do kupy posklada to potem ciezej odpala,sprawdz sobie jeszcze jak silnik bedzie pracowal to wyjmnij bagnet i zobacz czy czasem spaliny sie tamtedy niewydostaja,



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 167 gości