Nagrzewanie silnika na PB i LPG

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

wojtas.l
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 22:01
Lokalizacja: Sucha Beskidzka
Kontakt:

Nagrzewanie silnika na PB i LPG

Post autor: wojtas.l » czw lis 29, 2007 19:22

Czy zimny silnik zzasilany LPG równie szybko się nagrzywa co ten sam silnik ale zasilany PB95?
Czy zasilany LPG tez powinien trzymać temp 90 stopni czy są jakieś odstępstwa od tej Tamp (w przypadku LPG)?
Czy na temp pracy silnika ma wogóle znaczenie jakim się go paliwem zasila?
Ostatnio zmieniony czw lis 29, 2007 23:10 przez wojtas.l, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw lis 29, 2007 19:35

temperature ma trzymać nie zależnie od paliwa, od tego jest termostat. Silnik trochę wolniej na LPG się rozgrzewa


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

cezary
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:53
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: cezary » czw lis 29, 2007 20:02

Ja mam LPG,wymieniłem 3 termostaty,1szy był Vernet 84st.,2i wziąłem dopasowałem od Toyoty 88st.,3ci założyłem Wahler i na żadnym nie miałem wskazówki równo pośrodku.Chyba, że w korku.Wskazówka trzymała się zawsze w okolicy 80st.Ja odpalam na PB jadę ok.500m i przełączam na gaz.,po 1km mam wskazówkę już na białym polu.



Awatar użytkownika
marek2907
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2610
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: marek2907 » czw lis 29, 2007 21:10

mam LPG i wskazówka zawsze stoi na bacznosć
wojtas.l pisze:Czy zasilany LPG tez powinien trzymać temp 90 stopni czy są jakieś odstępstwa od tej Tamp (w przypadku LPG)?
tak powinien trzymać 90 od tego jest termostat i wentylator chłodnicy
.
może przekłamuje wskaźnik (to bardzo często się zdarza)


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]

Awatar użytkownika
marcino
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 773
Rejestracja: pn sty 23, 2006 20:14
Lokalizacja: Lublin,
Kontakt:

Post autor: marcino » pt lis 30, 2007 00:14

a ja mam pytanie...czy temperatura ciut powyżej 70 stopni po mieście...Jadąc na tym odcinku mam ogrzewanie wlączone w aucie na maksa i leci gorące powietrze już po kilku minutach chodź temperatura w silniku jest trochę powyżej 70 stopni...I tak mam w zimię, a obroty sa wporządku 800-900. Inaczej było w lecie dosyć często temperatura sięgała powyżej 90 stopni w mieście a teraz jest ciężko w zimie...Sprawdzałem podczas postoju po 10 minutach temperatura sięga 90 stopni ale niepodczas jazdy po mieście o tej porze nie..


Lubelski Klub VW na http://www.vaglublin.pl" onclick="window.open(this.href);return false; Zapraszamy
majoVWka 2007,2009,2010,2011.2012
vagnysa 2011
vwmania 2008,2009

Obrazek

Awatar użytkownika
marek2907
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2610
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: marek2907 » pt lis 30, 2007 00:26

marcino, termostat do wymiany
polecam firmę WACHLER


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]

Awatar użytkownika
marcino
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 773
Rejestracja: pn sty 23, 2006 20:14
Lokalizacja: Lublin,
Kontakt:

Post autor: marcino » pt lis 30, 2007 01:18

marek2907 pisze:marcino, termostat do wymiany
polecam firmę WACHLER
a jakie obroty powinienem mieć autko przy otwartym non stop termostacie(czyli obieg jest otwarty..czyli jest zepsuty)..bo ja mam na początku powyżej 1000 po chwili spada na 800-900 i stoi...a może nawiew
jutro sprobuje zrobić 10km po mieście bez nagrzewnicy i zobaczymy
Co ciekawe..miesiąc temu wymieniali mi płyn sadzali szczelność i mieli sprawdzić termostat jak walnięty mieli wymienić..co sie okazało jest dobry i niewymienili co mogli tez na tym zarobić.
W korku idzie mi temperatura w górę na trasie 70-80 rzadko 90...a przewody są gorące
Ostatnio zmieniony pt lis 30, 2007 01:26 przez marcino, łącznie zmieniany 1 raz.


Lubelski Klub VW na http://www.vaglublin.pl" onclick="window.open(this.href);return false; Zapraszamy
majoVWka 2007,2009,2010,2011.2012
vagnysa 2011
vwmania 2008,2009

Obrazek

Awatar użytkownika
Skulek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 02:10
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Skulek » pt lis 30, 2007 01:35

marcino pisze:
marek2907 pisze:marcino, termostat do wymiany
polecam firmę WACHLER
a jakie obroty powinienem mieć autko przy otwartym non stop termostacie(czyli obieg jest otwarty..czyli jest zepsuty)..bo ja mam na początku powyżej 1000 po chwili spada na 800-900 i stoi...a może nawiew
jutro sprobuje zrobić 10km po mieście bez nagrzewnicy i zobaczymy
Co ciekawe..miesiąc temu wymieniali mi płyn sadzali szczelność i mieli sprawdzić termostat jak walnięty mieli wymienić..co sie okazało jest dobry i niewymienili co mogli tez na tym zarobić.
W korku idzie mi temperatura w górę na trasie 70-80 rzadko 90...a przewody są gorące
Prosty sposób:

Jest prosty sposób:
Po rozgrzaniu silnika do około 70stopnii, stanąć podnieść maskę i sprawdzić węże wychodzące z chłodnicy. Jeśli silnik nie osiągnął 87stopnii to dolny wąż od chłodnicy powinien być zimny, jeśli jest ciepły (taki sam jak góry lub ciut zimniejszy) to termostat ;) (Tak było w moim przypadku)



Awatar użytkownika
marcino
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 773
Rejestracja: pn sty 23, 2006 20:14
Lokalizacja: Lublin,
Kontakt:

Post autor: marcino » sob gru 01, 2007 09:36

Panowie...Termostat jak go wyciągnąłem to był leciutko otwarty i szedł obieg nonstop///Przy 99% w autach jajk jest problem z dogrzaniem silnika to termostat
Skulek pisze:Po rozgrzaniu silnika do około 70stopnii, stanąć podnieść maskę i sprawdzić węże wychodzące z chłodnicy. Jeśli silnik nie osiągnął 87stopnii to dolny wąż od chłodnicy powinien być zimny, jeśli jest ciepły (taki sam jak góry lub ciut zimniejszy) to termostat ;) (Tak było w moim przypadku)
Idealny przykład..Dzięki kolego


Lubelski Klub VW na http://www.vaglublin.pl" onclick="window.open(this.href);return false; Zapraszamy
majoVWka 2007,2009,2010,2011.2012
vagnysa 2011
vwmania 2008,2009

Obrazek

Awatar użytkownika
Atomic10
Forum Master
Forum Master
Posty: 1639
Rejestracja: wt sie 02, 2005 20:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Atomic10 » ndz gru 02, 2007 12:54

Dokładnie to wina termostatu. Kupiłem ostatnio kolenejgo MK3 i jadąc do domu na trasie miałem 70 stopni a w mieście dopiero osiągał 90 wieć zaraz wstawiłem go do mechanika na wymianę paska rozrządu, oleju, filtrów świec no i oczywiście płynu chłodzącego i termostatu. Po tym zabiegu problem ustał trzyma cały czas 90 :-) Termostat oczywiście WAHLER w inter-cars kosztuje 41zł

Pozdrawiam


[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fc27abf292da2d6e][img]http://images27.fotosik.pl/126/fc27abf292da2d6em.jpg[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 261 gości