Przeplywomierz a duze spalanie?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

KUBA1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt lis 27, 2007 18:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Przeplywomierz a duze spalanie?

Post autor: KUBA1 » wt lis 27, 2007 18:43

Witam! I z góry dziekuje za ewentualne odpowiedzi.Jestem świerzo upieczonym właścicelem golfa 3 VR6 (z instalacja LPG), dodam ze jest to moje pierwsze auto i mimo tego ze myslalem ze znam sie troszke na samochodach przy zakupie ponisly mnie emocje i nie zwrocilem uwagi na istotne rzeczy.Kilka mankamentow auto mialo od poczatku-fakt ale nie dzialajacy szyberdach czy podnosnik elektrycznej szyby do wymiany,(z centralnym tez jest problem) to nie najgorsza sprawa, martwi mnie bardzo duze spalanie komputer pokazuje 20-25 litrow ale to jak sie krece po miescie,na trasie jest w miare ok(ok11-13 LPG/100km) przy spokojnej jezdzie, auto chodzilo bardzo nierowno na gazie i na bezynie bylem u mechanika ten zauwazyl ze przy kolnierzu obok przeplywomierza jest nieszczelnosc (auto dostawalo lewe powietrze i nierowno chodzilo),zrobil to i na gazie jest ok,ale na benzynie nie trzyma obrotow (czasami gasnie),chodzi nie rowno i czuc ostry zapach benzyny,mechanik przy usczelnianiu kolnierza wyciagna przeplywomierz i okazalo sie ze jest rozwalony.Czy to powoduje ze auto pali tak strasznie duzo(ostatnio spalil mi w miescie prawie 30 lgp/100?!?!?!?).Prosze o pomoc i z gory dziekuje!
Ostatnio zmieniony wt lis 27, 2007 20:38 przez KUBA1, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » wt lis 27, 2007 18:51

bez przeplywki nie bedzie chodzil sprawdz czujnik temp silnika i sonde

[ Dodano: 27 Lis 2007 17:53 ]
pod vaga podlacz zobacz co za bledy wywala



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » wt lis 27, 2007 19:55

Nie patrz na wskazania spalania na MFA, to tylko teoretyczne wyliczenie na podstawie wydatku wtryskiwaczy i czasu. Często te wyniki są rozbieżne z rzeczywistością... Zatankuj u policz sam ile spalił.
Niestety musisz sprawić sobie przepływkę, jakiekolwiek uszkodzenie, zużycie przepływomierza będzie wpływać na spalanie
KUBA1 pisze:benzynie nie trzyma obrotow (czasami gasnie),chodzi nie rowno i czuc ostry zapach benzyny
Tak jak kolega mówi sprawdź sondę. Jeśli sonda jest uszkodzona, to na zimnym silniku powinien chodzić równo, a po rozgrzaniu niestabilnie. I oczywiście więcej palić, mieć okopcony na czarno wydech itp.



KUBA1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt lis 27, 2007 18:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: KUBA1 » śr lis 28, 2007 15:52

DZIEKI PANOWIE!!tylko jeszcze male pytanie:dlaczego trzeba sprawdzic czuknik tem silnika? I a propos jak jezdze w trasie mam temp silnika ok 90-91 st. ale jak jezdze po miescie niebezpiecznie skacze do 95 (wiatrak sie zalacza), czy moze to byc spaowodowane ze nie dawno wymienialem plyn chlodniczy (moze zle odpowietrzony ? nie wiem nie znam sie za bardzo), a moze to jest zwiazane z przeplywomierzem???Jeszcze raz wieeeeeeeeeeelkie dzieki Panowie!!



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » śr lis 28, 2007 16:39

KUBA1 pisze:tylko jeszcze male pytanie:dlaczego trzeba sprawdzic czuknik tem silnika?
zaniżenie temp potrafi znacznie zwiększyć spalanie. Tak, jakbyś w starym smochodzie miał cały czas trochę wyciągnięte ssanie...
KUBA1 pisze:wiatrak sie zalacza
To raczej masz wszystko OK, wentylator ma osobny włącznik termiczny. Jeśli się zgadza na zegarach, wentylator się włącza, to OK. To że temp skacze przy katowaniu jeszcze nic nie znaczy, jeśli będzie się podnosić za często, to można pomyśleć nad wymianą termostatu.
KUBA1 pisze:martwi mnie bardzo duze spalanie komputer pokazuje 20-25 litrow
KUBA1 pisze:a moze to jest zwiazane z przeplywomierzem???
KUBA1 pisze:mechanik przy usczelnianiu kolnierza wyciagna przeplywomierz i okazalo sie ze jest rozwalony
Zapewne... Wszystko co związane z przepływką powoduje zmianę w spalaniu (zużycie, zanieczyszczenie). Podstawowym parametrem działania układu zasilania jest ilość powietrza. Inne paramerty z czujników są korekcyjne (np temp cieczy, temp powietrza zasysanego itp). Im bardziej rozbudowany ukłąd zasilania tym więcej ma tych czujników.
Na temperaturę cieczy przepływomierz nie ma wpływu.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony śr lis 28, 2007 16:42 przez Grzesiekk1982, łącznie zmieniany 1 raz.



KUBA1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt lis 27, 2007 18:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: KUBA1 » śr lis 28, 2007 19:30

Teraz juz wiem wszytko(prawie :grin: ) Jeszcze raz dzieki za informacje!!Pozdrawiam!



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości