Termostat

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Jozef
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: czw lut 24, 2005 09:50
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Jozef » ndz lis 25, 2007 20:57

Za termostat Wahlera dałem 25 zł, wymiana nawet dla amatora nie zajmie więcej niż 1 godz. Po tym zabiegu powinno być lepiej .



Awatar użytkownika
mateusz18
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: czw paź 25, 2007 21:40
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: mateusz18 » ndz lis 25, 2007 21:06

To w koncu gdzie ja mam ten termostat, bo mi sie wydaje ze jest w chlopdnicy zaraz pod gornym wezem, czyli jak?



Awatar użytkownika
Mirekmiro
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: pn gru 11, 2006 16:24
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Mirekmiro » ndz lis 25, 2007 23:34

mateusz18 pisze:To w koncu gdzie ja mam ten termostat, bo mi sie wydaje ze jest w chlopdnicy zaraz pod gornym wezem, czyli jak?
kolega maximanek dal ci ladne zdjecie przeciez



Awatar użytkownika
Stopek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: pn mar 05, 2007 14:25
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Stopek » ndz lis 25, 2007 23:55

mateusz18 pisze:To w koncu gdzie ja mam ten termostat, bo mi sie wydaje ze jest w chlopdnicy zaraz pod gornym wezem, czyli jak?
Masz dokładnie tam termostat gdzie kolega zaznaczył Ci na zdjęciu... odkręcasz 3 śruby i masz termostat na wierzchu tylko nie rób tego czasem na rozgrzanym silniku żebyś sie płynem z chłodnicy nie poparzył... Jak będziesz wymieniać to podstaw sobie jakąś miskę od spodu bo przy wymianie musisz niestety spuścić płyn z chłodnicy... ale zabieg prosty sam ostatnio wymieniałem w bardzo podobnym silniczku :) a na warsztacie koleś powiedział mi za taką wymianę 50zł :green_fuck: więc zrób to sam to zaoszczędzisz na piffko :pub:


WsZyStKo. Co Na PrAwDę LuBiĘ JeSt AlBo NiEmOrAlNe AlBo NiElEgAlNe AlBo TuCzĄcE :D

maximanek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: pn sie 29, 2005 14:13
Lokalizacja: Dębica

Post autor: maximanek » pn lis 26, 2007 09:52

Stopek pisze:bo przy wymianie musisz niestety spuścić płyn z chłodnicy...
spuścisz tylko płyn powyżej termostatu czyli zbiornik wyrównawczy i węże jakieś 1,5l.
Ja ściągnąłem wężyk przelewu ze zbiorniczka, wsadziłem go do pojemnika i dmuchnąłem w końcówkę na zbiorniczku, ładnie wszystko zeszło i bez żadnych strat.



Awatar użytkownika
mateusz18
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: czw paź 25, 2007 21:40
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: mateusz18 » pn lis 26, 2007 15:38

Kupilem termostat WAHLER 4264.84D temp. otwierania 84stopnie w sklepie mi powiedzial ze taki,
Czyli jak wymienic to czy ten zalozyc?



Awatar użytkownika
Stopek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: pn mar 05, 2007 14:25
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Stopek » pn lis 26, 2007 16:27

mateusz18 pisze:Kupilem termostat WAHLER 4264.84D temp. otwierania 84stopnie w sklepie mi powiedzial ze taki,
Czyli jak wymienic to czy ten zalozyc?
Dobrze dobrany możesz zakładać smiało :)


WsZyStKo. Co Na PrAwDę LuBiĘ JeSt AlBo NiEmOrAlNe AlBo NiElEgAlNe AlBo TuCzĄcE :D

Awatar użytkownika
mateusz18
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: czw paź 25, 2007 21:40
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: mateusz18 » pn lis 26, 2007 17:51

No to dobrze wiedziec,dzieki

[ Dodano: 26 Lis 2007 20:17 ]
Moze to zabrzmi glupio ale wytlumaczy mi ktos jak sie zaklada termostat i uszczelke w jakiej kolejnosci, bo gdy odkrecilem to mi wypadl na ziemie ten stary i niewiem jaka byla kolejnosc????



buli
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: sob lis 24, 2007 15:55
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: buli » wt lis 27, 2007 16:05

zalezy jaka masz uszczelke bo spotkalem sie z dwiema jesli nie naklada jej sie na rant termostatu (taka jest latwiejsza do zamontowania) to najpierw idzie uszczelka a potem termostat


Buli

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt lis 27, 2007 16:51

buli pisze:to najpierw idzie uszczelka a potem termostat
dokładnie na odwrót, bo wtedy powierzchnia omoiędzy króćcem a termostatem pozostaje nie uszczelniona i wyciek pewny. Lepiej użyć tej uszczelki nakładanej na rant, nawet starej bo trzyma lepiej jak oring dodawany do termostatu. Zwłaszcze jeśli powierzchnia króćca jest już niepłaska zdefromowana.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
mateusz18
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: czw paź 25, 2007 21:40
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: mateusz18 » wt lis 27, 2007 23:33

Otoz zmienilem termostat, a temperatura przy normalnej jezdzie wynosi niecale 80stopni,nireiwme co jest dale, czy tak ma byc?
90stopni osiagane jest tylko na postoju.



Quest
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: czw kwie 27, 2006 23:33
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Quest » śr lis 28, 2007 00:04

maximanek pisze:jaszczur, kolega ma raczej silnik ABU czyli termostat gdzie indziej i inny bo temp. otwarcia bodajże 84stC [url=http://images32.fotosik.pl/56/a03526bcd05ee460m.jpg]Obrazek[/URL]
W silniku ABU temperatura otwarcia dobrze dobranego termostatu to dokładnie 84 stopnie więc nie będzie się on utrzymywał dokładnie na środku lecz minimalnie powyżej 80 stopni.


Obecny projekt: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=598327

Awatar użytkownika
Mirekmiro
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: pn gru 11, 2006 16:24
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Mirekmiro » śr lis 28, 2007 00:08

W silniku ABU temperatura otwarcia dobrze dobranego termostatu to dokładnie 84 stopnie więc nie będzie się on utrzymywał dokładnie na środku lecz minimalnie powyżej 80 stopni.
powiem ze mam podobnie z temp(w lecie bylo ok) i tez mam ten termostat 84 chociaz dodam ze jak szukalem to do tego silnika pasuje tez 87 ,bo roznie mowia katalogi tak mi przynajmniej powiedziano w sklepie wzielem wtedy 84 na lato i trzymal ladnie
Ostatnio zmieniony śr lis 28, 2007 00:09 przez Mirekmiro, łącznie zmieniany 1 raz.



Quest
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: czw kwie 27, 2006 23:33
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Quest » śr lis 28, 2007 00:13

Mirekmiro pisze:
W silniku ABU temperatura otwarcia dobrze dobranego termostatu to dokładnie 84 stopnie więc nie będzie się on utrzymywał dokładnie na środku lecz minimalnie powyżej 80 stopni.
powiem ze mam podobnie z temp(w lecie bylo ok) i tez mam ten termostat 84 chociaz dodam ze jak szukalem to do tego silnika pasuje tez 87 ,bo roznie mowia katalogi tak mi przynajmniej powiedziano w sklepie wzielem wtedy 84 na lato i trzymal ladnie
Trzyma Ci podczas jazdy w trasie troszkę poniżej 90 stopni, prawda?


Obecny projekt: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=598327

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 370 gości