Alternator nie laduje

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

axissrem
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt paź 27, 2006 17:38
Lokalizacja: Śrem
Kontakt:

Alternator nie laduje

Post autor: axissrem » wt lis 27, 2007 19:59

Witam. Pomocy nie ładuje mi alternator marki VALEO golf III 1.9 TD napięcie pomiędzy aku a masą na włączonym silniku 11.9V w porywach do 12.5V. Nie wiem co jest kontrolka od ładowania nie świeci ani nie przygasa więc z zza kierownicy wszystko OK ale kilka razy odpalę i akumulator rozładowany dodam że jest nowy na innym dzieje się tak samo. Co to może być ???????
Ostatnio zmieniony wt lis 27, 2007 20:34 przez axissrem, łącznie zmieniany 1 raz.



esio10
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 365
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 13:04
Lokalizacja: Pszczyna

Re: NIE ŁADUJE ALTERNATOR

Post autor: esio10 » wt lis 27, 2007 20:02

moim zdaniem stawiałbym na regulator napiecia, skoro twioerdzisz ze nie laduje ci.. koszt - z 40 zl



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » wt lis 27, 2007 20:04

na 90 procent regulator
axissrem pisze: nie świeci ani nie przygasa
mozesz dokladniej? rozumiem ze po zapaleniu gasnie i niezazy sie



axissrem
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt paź 27, 2006 17:38
Lokalizacja: Śrem
Kontakt:

Post autor: axissrem » wt lis 27, 2007 20:11

dokładnie po zapaleniu auta nie świeci się kontrolka ani się nie żarzy. Z tego co powiedział mi elektryk to nie będą szczotki ani regulator napięcia, niestety auto dopiero za 3 dni jest mi w stanie naprawić bo wcześniej nie ma terminu a ja potrzebuję sprawne auto cały czas.



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » wt lis 27, 2007 20:26

axissrem, kup sam regulator wymiana trwa ok 5 minut!! to satylko dwie srubki.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt lis 27, 2007 21:10

Propnuje jeszcze zmierzyć napięcie na samym alternatorze, pomiędzy jego masą a śróbą do której jest umocowany gyby kabel. Jak będzie to samo lub tylko ciut więcj niż przy pomiarze na aku do alternator słabo ładuje, jak będzie tyle ile trzeba to winne jest złe zmasowanie altka do silnika albo złe połączenie z aku, czyli caly czerwony kabel gruby łącznie z mocowaniami do sprawdzenia.
Jeśli winny będzie sam alternator to raczej trzeba go tak jak radzi elektryk całego zweryfikować, być może wystarczy zmienić szczotki same lub z regulatorem ale prawdopodobne jest uszkodzenie czegoś w środku. Rozbieranie Valeo jest trochę kłopotliwe, kable są lutowane i zaciskane, robótka dla kogoś z umiejętnościami.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Maki
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz mar 06, 2005 23:39
Lokalizacja: Końskie
Kontakt:

Post autor: Maki » pt gru 14, 2007 20:38

Miałem podobny problem - usterka się okazała banalnie prosta.
Naciąg paska pomagał na chwile.
Okazało się że "wyrobiło" kolo pasowe alternatora i pasek sie ślizgał.
Wymiana paska pomogła na kurtko - dopiero po wymianie kola
pasowego na nowe (cena 75 zł) usterka ustąpiła. :smoke:
Ostatnio zmieniony pt gru 14, 2007 20:42 przez Maki, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 235 gości