niedogrzany silnik

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » wt lis 27, 2007 12:01

Stawiam tez na termostat.
Zobacz czy masz ciepłą chłodnicę gdy temperatura jeszcze nie osiągnie okolicy 90stC - nie powinna być - jak jest to termostat na 100% (może działa, ale nie w tym zakresie temperatur - za wcześnie sie otwiera)
Spróbuj czymś ścisnąć wąż (np górny i TYLKO w celach TESTOWYCH) do chłodnicy i zobacz czy wtedy będzie szybciej nagrzewać i lecieć ciepłe powietrze z nagrzewnicy) tylko nie przesadzaj z tym jak temp będzie w okolicy 90st!!! (zdejmij zacisk)

Możliwe jeszcze niedokładne odpowietrzenie układu chłodzenia (gdy termostat dziala OK)
Ostatnio zmieniony wt lis 27, 2007 12:03 przez Amanda, łącznie zmieniany 1 raz.


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

Awatar użytkownika
Majek666
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: pn mar 19, 2007 19:49
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Majek666 » wt lis 27, 2007 12:09

Ech ludziska...

piotr11, zagrzej silnik czyli tam przejedz te 60 km zatrzymaj auto i :
- dotknij reka przewod wodny silnika,
- jesli nie leci ci cieplo do kabiny sprawdz jaka temp maja weze wchodzace do nagrzewnicy (takie dwa cienkie z bloku do sciany drodziowej wchodza). Jesli sa gorace (takie same jak tem silnika) to znaczy ze nagrzewnica padla.
- termostat - sprawdz po nagrzaniu auta (jesli dalej wskaznik wskazuje te 60 stopni) waz idacy za termostatem do chlodnicy. Jak jest goracy to termostat.
- jesli masz goraca chlodnice a dalej masz 60 stopni to tez termostat.
- jesli wszystko niby jest ok to wez miernik w reke i sprawdz czujnik tem.
Pozdrawiam



piotr11
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: ndz lut 12, 2006 22:39
Lokalizacja: piotrków

Post autor: piotr11 » pn gru 17, 2007 11:15

Wczoraj postałem w korku i temp skoczyła do 90 stopni. Z nawiewu zaczęło lecieć powietrze naprawdę gorące. po przejechaniu kilkuset metrów znów temp spadła do ok 60 -70 stopni i koniec gorącego powietrza wewnątrz autka. Termostat mam napewno sprawny!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! MAM JUŻ DOŚĆ !!!!!!!!!!!!!! Czy to może być uszczelka pod głowicą bo latem 2 razy zagotowałem wodę w silniku.



Awatar użytkownika
memphisvw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt lut 15, 2005 18:06
Lokalizacja: Łańcut/Kraków
Kontakt:

Niedogrzana kabina - Golf

Post autor: memphisvw » wt gru 18, 2007 00:07

Witam wszystkich mających problem z niedogrzaną kabiną. Miałem ten sam problem i rozwiązanie jest proste. Na małym obiegu płynu chłodniczego wpięte są zawody trójdrogowe, przepuszczające płyn do nagrzewnicy przy zapewnionej równicy temperatur. Wystarczy je zdemontować i w ich miejsce założyć rurki miedziane, jedna na zasilaniu druga na powrocie z nagrzewnicy. Dobrze sprawdzają się rurki miedziane TWARDE średnica 18 mm(jak dobrze pamiętam), ale wystarczy wyjąć zawór zmierzyć suwmiarką, i kupić taką w sklepie z asortymentem do C.O.

U mnie teraz po takich przeróbkach temperaturę osiągam po 10 min.
A ogrzewanie pracuje cały czas :)

Powodzenia


______________________________
----- http://www.embank.net.pl -----
______________________________

piotr11
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: ndz lut 12, 2006 22:39
Lokalizacja: piotrków

Post autor: piotr11 » wt sty 08, 2008 15:15

Wymieniłem nagrzewnice i sie poprawiło a w tunelach chyba klapki blokowały jakieś długopisy i kredki. NIEPOROZUMIENIE



Awatar użytkownika
Daniel P.
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: śr gru 19, 2007 02:01
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Daniel P. » pn mar 15, 2010 18:27

1,6 PN 90r.Witam. Ja również borykam się z problemem niedogrzanego silnika wg. Wskazówki temperatury... :D Problem wygląda następująco: Silnik podczas jazdy nagrzewa się do pierwszej kreski ... i ni drgnie wyżej nie ważne czy to trasa czy miasto stoi na pierwszej kresce. Temperatura dopiero rośnie gdy stoję w korku. Rośnie tak do poziomu ok. Trzeciej kreski i tam włącza się wentylator. Założyłem nowy termostat i .. Dalej to samo:P:P W kabinie nawiewa ciepełko ale drażni oko ten poziom temperatury. Nie wiem gdzie upatrywać problemu. Fakt faktem zauważyłem ze stary termostat otwierał się parę stopni wcześniej, nowy parę stopni późnij a dokładniej stary przed kreską nowy za kreską Lecz dalej temperatura stoi na pierwszej kresce. Pomóżcie proszę bo już siwieję od tego :D , a na domiar złego zaczęła mi się zbierać woda pod korkiem oleju :[ czyli majonez.


Śmiejecie się ze mnie, że jestem inny..., a ja się śmieję z was, że jesteście wszyscy tacy sami..

Awatar użytkownika
Majek666
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: pn mar 19, 2007 19:49
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Majek666 » wt mar 16, 2010 08:41

Daniel P. pisze:Założyłem nowy termostat i .. Dalej to samo:P:P
jakiej firmy najprawdopodobniej kupiles walniety termostat.
Daniel P. pisze:woda pod korkiem oleju :[ czyli majonez.
Jezeli jezdzisz na krotkich odcinkach to tak bedzie.



Awatar użytkownika
Daniel P.
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: śr gru 19, 2007 02:01
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Daniel P. » wt mar 16, 2010 13:07

Witam.Termostat to : Calorstat by Vernet i to chyba nr TH1439.87J .Pomarańczowo niebieskie opakowanie cena 27 zł Woda to wiem. ale z termostatem teraz wprowadziłem was w błąd. Stary termostat to fakt otwierał się ciut przed pierwszą może zaraz na pierwszej kresce (70 st C) Tak?, ale za to nowy otwiera się zdecydowanie później i nie spada do pierwszej kreski!! Nowokupiony termostat otwiera się w połowie pierwszej i drugiej kreski(idealnie w pionie, bo kreska t= 90 st C jest lekko przechylona w prawo od pionu) wg mojego wskaźnika temp. i to wyczuwalnie się otwiera, bo do momentu otwarcia dolny wąż jest ZIMNY. Sam juz nie wiem czy mam uznać że jest wszystko ok. Może licznik jest walnięty?
Ostatnio zmieniony wt mar 16, 2010 13:15 przez Daniel P., łącznie zmieniany 1 raz.


Śmiejecie się ze mnie, że jestem inny..., a ja się śmieję z was, że jesteście wszyscy tacy sami..

Awatar użytkownika
Majek666
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: pn mar 19, 2007 19:49
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Majek666 » wt mar 16, 2010 15:14

Daniel P. pisze:Może licznik jest walnięty?
licznik lub sprawdz czujnik tem plynu chlodzaccego



Awatar użytkownika
Daniel P.
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: śr gru 19, 2007 02:01
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Daniel P. » wt mar 16, 2010 18:46

Dzieki wielkie za dotychczasową pomoc. z licznikiem moze byc problem :D ale z czujnik sprawdzę na dniach i napisze co wynikło. Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony wt mar 16, 2010 20:58 przez Daniel P., łącznie zmieniany 1 raz.


Śmiejecie się ze mnie, że jestem inny..., a ja się śmieję z was, że jesteście wszyscy tacy sami..

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 301 gości