[MK3 TDI] Cos dziwnego na akumulatorze

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

[MK3 TDI] Cos dziwnego na akumulatorze

Post autor: Gitner » ndz lip 10, 2005 15:32

Witam
Ostatnio chcac sprawdzic stan oleju, podnosze maske i widze na akumulatorze jakas dziwna ni to maz ni to ciecz, jakas wilgoc czesciowo lezy na akumlatorze. Dookola wszedzie sucho, mata tlumiaca maski tez sucha. Co to wycieklo? Akumulator do dupy? Tylko ze zapala od razu. Zadnych uwag do niego nie mam ale co to za ciecz i skad sie wziela? + i - sa suche.

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

greg

Post autor: greg » ndz lip 10, 2005 19:17

podejrzewam że za wysoki prąd ładowania i paruje z akumulatora - maska zamknieta więc się skrapla na aku. Ale to takie podejrzenie. Zobacz czy to nie w okolicy korków wody z aku



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » pn lip 11, 2005 10:35

I sprawdź napięcie ładowania. Zalecana 13,7 V, więcej to już może być za dużo.


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » pn lip 11, 2005 11:59

Ale tak by sobie nagle skoczylo napiecie ladowania? Prawie rok bylo wsio ok, nic nie zmienialem.. Co jest przyczyna zbyt wysokiego napiecia ladowania?

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » pn lip 11, 2005 12:08

Np. padnięty regulator napięcia. Miałem to ostatnio i niestety eksplodował akumulator (nowoczesny "hermetyk" - przytkały się biedactwu kanaliki wentylacyje, zjarał się regulator, poszedł za duży prąd i ciśnienie go rozsadziło. Pod maską sajgon, wszystko w kwasie).


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » pn lip 11, 2005 12:12

czyś pisze:Np. padnięty regulator napięcia. Miałem to ostatnio i niestety eksplodował akumulator (nowoczesny "hermetyk" - przytkały się biedactwu kanaliki wentylacyje, zjarał się regulator, poszedł za duży prąd i ciśnienie go rozsadziło. Pod maską sajgon, wszystko w kwasie).
Jak sprawdzic ten regulator? Gdzie on jest?

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » pn lip 11, 2005 12:35

Powinien być na alternatorze. Ale: sprawdza się to podłączając voltomierz, nie trzeba grzebać przy alternatorze. Każdy elektryk ci to za 10 zyla sprawdzi (podłącza się chyba między + alternatora i - baterii, ale jeszcze nie próbowałem, nie gwarantuję, do prundu to ja mam dwie lewe ręce). :smoke:


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 148 gości