Niebieski czujnik i zachowanie auta przy odpietej wtyczce?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
melon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 562
Rejestracja: sob paź 23, 2004 11:23
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Niebieski czujnik i zachowanie auta przy odpietej wtyczce?

Post autor: melon » śr lis 21, 2007 22:33

Silnik PG.
Moim zdaniem jak sie sciągnie wtyczke z niebieskiego czujnika to obroty musza znacznie spasc? tak? spasc maja tak nisko ze silnik ma prawie przygasac? Dobrze mysle?
W moim przypadku obroty nie spadaja ,ale sie zwiekszaja o jakies 200 :panna:
Czym to moze byc spowodowane ? Zle ustawionym zapłonem? rozrzadem?
Kolejna sprawa to spalanie stukowe ,od 3 tys pod obciazeniem wali jak z kałasza i przy 4-4.5 tys doładowanie jest 0.6 bara i ma zawieche... po tej zawieszce spada do 0.5 i nawet nie ma zamiaru wejsc wyzej.Dodam ze przed akcja rozbierz -wymien co sie da max doładowanie było 0.79 bara
Bede to ogarniał w weekend bo teraz nie mam czasu.Moze jakies sugestie?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr lis 21, 2007 22:37

co do czujnika masz ok.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
melon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 562
Rejestracja: sob paź 23, 2004 11:23
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: melon » śr lis 21, 2007 22:47

Paweł Marek pisze:co do czujnika masz ok.
no jak ok? w kazdym aucie co odpinam wtyczke to obroty spadaja ze silnik albo zdechnie albo ledwo co kula i u mnie wczesniej tez tak było i teraz nagle jest ok? ze wzrasta?



raf1al
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 895
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 19:54
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Re: Niebieski czujnik i zachowanie auta przy odpietej wtyczc

Post autor: raf1al » śr lis 21, 2007 23:06

melon pisze:Silnik PG.
Moim zdaniem jak sie sciągnie wtyczke z niebieskiego czujnika to obroty musza znacznie spasc? tak? spasc maja tak nisko ze silnik ma prawie przygasac? Dobrze mysle?
W moim przypadku obroty nie spadaja ,ale sie zwiekszaja o jakies 200 :panna:
Czym to moze byc spowodowane ? Zle ustawionym zapłonem? rozrzadem?
Kolejna sprawa to spalanie stukowe ,od 3 tys pod obciazeniem wali jak z kałasza i przy 4-4.5 tys doładowanie jest 0.6 bara i ma zawieche... po tej zawieszce spada do 0.5 i nawet nie ma zamiaru wejsc wyzej.Dodam ze przed akcja rozbierz -wymien co sie da max doładowanie było 0.79 bara
Bede to ogarniał w weekend bo teraz nie mam czasu.Moze jakies sugestie?
mi tez sie zdaje ze powinny wzrastać! raczej ja tak mam a czujnik nowy z ASO!



krzys
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pt lut 04, 2005 10:19
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: krzys » czw lis 22, 2007 10:51

raf1al pisze:mi tez sie zdaje ze powinny wzrastać! raczej ja tak mam a czujnik nowy z ASO!
Koledzy mam trochę inny silnik ale orginalnie niebieski czulnik podaje temp. na kompa.
Jeśli odepniemy czujnik obroty powinny wzrosnąc jak na ssaniu.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » czw lis 22, 2007 13:05

potwierdzam , obroty rosna, czujnik w miare rozgrzewania sie płynu zaczyna blokowac ssanie. Potwierdza to np fakt ze jak bedziesz probowal odpalic auto cieple na zdjetej wtyczce to auto bedzie mialo wieeeelkie problemy z przepaleniem nadmairu paliwa:)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
melon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 562
Rejestracja: sob paź 23, 2004 11:23
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: melon » czw lis 22, 2007 18:21

guti pisze:potwierdzam , obroty rosna, czujnik w miare rozgrzewania sie płynu zaczyna blokowac ssanie. Potwierdza to np fakt ze jak bedziesz probowal odpalic auto cieple na zdjetej wtyczce to auto bedzie mialo wieeeelkie problemy z przepaleniem nadmairu paliwa:)
A to ciekawe bo na zdjetej wtyczce auta sie nie odpali....



raf1al
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 895
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 19:54
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: raf1al » czw lis 22, 2007 18:44

melon pisze:
guti pisze:potwierdzam , obroty rosna, czujnik w miare rozgrzewania sie płynu zaczyna blokowac ssanie. Potwierdza to np fakt ze jak bedziesz probowal odpalic auto cieple na zdjetej wtyczce to auto bedzie mialo wieeeelkie problemy z przepaleniem nadmairu paliwa:)
A to ciekawe bo na zdjetej wtyczce auta sie nie odpali....
mi sie wydaje ze jest tak

zdjęta wtyczka to (uszkodzony czujnik) komp przechodzi w tzw. tryb awaryjny czyli odpali tylko będzie przylewany paliwem!



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » czw lis 22, 2007 19:25

[quote]A to ciekawe bo na zdjetej wtyczce auta sie nie odpali....[/quote


a mnie odpala, ciezko mu idzie, zalewa go strasznie, czarno z tyłu , ale daje rade.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
melon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 562
Rejestracja: sob paź 23, 2004 11:23
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: melon » czw lis 22, 2007 22:02

Dobrze to odpal mi Digifanta np PF'a albo PG z odłączona wtyczka to masz u mnie skrzynke piwa... zreszta to nie jest istotne ....
Po ogledzinach i rozmowie z pewnym panem okazało sie ze znak na kole zamachowym ,a znak na kole pasowym do obudowy plastikowej nie sa na znakach - albo sie skosił wał na wycieciu na klin ,albo (wersja optymistyczna cos sie stało z kółkiem na wale). Ogólnie znak na kole pasowym jest cofniety w przeciwna strone do wskazowek zegara o jakies 1.5 cm ...zreszta okaze sie jak zdejme kółko co tam w trawie piszczy...



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw lis 22, 2007 22:07

pewnie się okazę tylko to co sie ma okazać, że przyrównał znak na kole pasowym (OT) do znaku do ustawiania zapłonu na kole zamachowym. To będzie akurat te 1,5 cm. Z zapalaniem nie masz racji, wiem bo mam Digifanta.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
melon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 562
Rejestracja: sob paź 23, 2004 11:23
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: melon » czw lis 22, 2007 22:24

Paweł Marek pisze:pewnie się okazę tylko to co sie ma okazać, że przyrównał znak na kole pasowym (OT) do znaku do ustawiania zapłonu na kole zamachowym. To będzie akurat te 1,5 cm.
Pozostawie to bez komentarza.... :rotfl:



Awatar użytkownika
Polgi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: czw mar 31, 2005 17:18
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Polgi » czw lis 22, 2007 23:10

obroty powiny spasc i to znacznie po odpieciu czujnika i bez niego raczej nie odpali
klina ci raczej nie scieło jak odpala
Ostatnio zmieniony czw lis 22, 2007 23:11 przez Polgi, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pt lis 23, 2007 00:02

Polgi pisze:Z zapalaniem nie masz racji, wiem bo mam Digifanta.

melon, wisisz skrzynke koledze Paweł Marek,
melon pisze:Dobrze to odpal mi Digifanta np PF'a albo PG z odłączona wtyczka to masz u mnie skrzynke piwa... zreszta to nie jest istotne ....
Po ogledzinach i rozmowie z pewnym panem okazało sie ze znak na kole zamachowym ,a znak na kole pasowym do obudowy plastikowej nie sa na znakach - albo sie skosił wał na wycieciu na klin ,albo (wersja optymistyczna cos sie stało z kółkiem na wale). Ogólnie znak na kole pasowym jest cofniety w przeciwna strone do wskazowek zegara o jakies 1.5 cm ...zreszta okaze sie jak zdejme kółko co tam w trawie piszczy...

kliny Ci poscinało i auto jezdzi ? rozrzad sie nie przestawił ?
ale chyba wiesz ze znaki do rozrzadu powinny sie zgadzac co czwarty obrót koła ?

a co do odpalenia to jezeli masz jeszcze jedna skrzynke na zbyciu to zapraszam :) kolega mial PFa , odpalal tak jak mowie z problemami , ale dało rade :)


Lech Zielony :bajer:


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 450 gości