Temperatura silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Pelos
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: ndz mar 04, 2007 22:30
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

Temperatura silnika

Post autor: Pelos » czw lis 22, 2007 22:44

Czesc,
Cos mnie zaczela martwic temp. plynu.
Jakby nie jezdzic to ledwo 80 stopni. Czyli za nisko - powinno byc 90 stopni ?
Dzisiaj pyknalem trase Poznan - Zielona Gora i spowrotem i wskaznik nie przekroczyl 80 stopni. Wymienic termostat ? Wahler bedzie OK ? :food:


--
pozdrawiam
http://fotoblog.pelos.pl
Moj Variant http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=141762

Awatar użytkownika
Polgi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: czw mar 31, 2005 17:18
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Polgi » czw lis 22, 2007 22:52

zwróc uwage na jedna rzecz czy oba węze dolny i górny jednakowo sie nagrzewaja?
czy jesli jedziesz to temperatura jeszcze bardziej spada czy poprostu trzyma sie tych 80 ?
jesli sie trzyma to raczej będzie to czujnik nie pamietam jak to jest w monowtrysku ale chyba na kruccu na głowicy powinien byc. u mnie w PG ma on kolor niebieski.

pozdro



Quest
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: czw kwie 27, 2006 23:33
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Quest » czw lis 22, 2007 23:30

U mnie gdy był problem z termostatem to bylo 70 stopni, termostat wymieniłem i jest 80 stopni, a w korkach dochodzi do 90. Ponoc od 80 jest już dobra temperatura pracy silnika więc ja bym na Twoim miejscu nic nie ruszał.


Obecny projekt: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=598327

dabrowski82
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: śr wrz 21, 2005 18:13
Lokalizacja: TK
Kontakt:

Post autor: dabrowski82 » czw lis 22, 2007 23:31

ja tak miałem a nawet 70 stopni to termostat wymień problem z głowy



Awatar użytkownika
woytooo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: śr cze 08, 2005 17:40
Lokalizacja: Kraków-Miechów
Kontakt:

Post autor: woytooo » czw lis 22, 2007 23:33

"Wahler" jak najbardziej, ale najpierw jak radzi Polgi zwróć uwage na oba węże.
Nie pamietam jaka jest temperatura otwarcia termostatu ale chyba przy 80 stopniach dolny powinien być wyczuwalnie chłodniejszy od górnego, pzdr 8)



Quest
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: czw kwie 27, 2006 23:33
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Quest » czw lis 22, 2007 23:41

U mnie wymieniono termostat, płyn chłodniczy i wskazówka jest na 80 stopniach podczas normalnej jazdy. To za mało dla prawidłowej pracy silnika i jego spalania?


Obecny projekt: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=598327

Awatar użytkownika
woytooo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: śr cze 08, 2005 17:40
Lokalizacja: Kraków-Miechów
Kontakt:

Post autor: woytooo » czw lis 22, 2007 23:54

Weź Quest pod uwage że wskaźnik temp. może zawyżać lub zaniżać temperature właściwą, u mnie na kompie pokazało 90 a wskazówka pokazywała 92-93 stopnie.
Ja wymieniałem czujnik temp. cieczy chłodzącej,płyn chłodniczy i narazie jest ok.
Jeżdżę już ponad rok i jest ok. Na trasie przy jeździe 80 km/h jest 90 stopni,niekiedy troszke więcej albo minimalnie poniżej.



Awatar użytkownika
r5badkiller
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: ndz lis 06, 2005 18:15
Lokalizacja: Pleśna k/Tarnów
Kontakt:

Post autor: r5badkiller » pt lis 23, 2007 00:01

witam

u mnie jest natomiast tak ze w czasie jazdy wskazówka nie podniesie sie wyzej 70 ba nawet nie dochodzi ino utrzymuje sie przy tych małych do 90ciu dochodzi jak stoje w jakims korku ale to i chwile zajmuje. Czy cos jest nie tak?? bo juz nie wiem jak powinno byc


Golf to Golf. Niemiecka prostota i solidne wykonanie. Może nie ekscytuje, ale można na nim polegać.

Quest
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: czw kwie 27, 2006 23:33
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Quest » pt lis 23, 2007 00:09

woytooo pisze:Weź Quest pod uwage że wskaźnik temp. może zawyżać lub zaniżać temperature właściwą, u mnie na kompie pokazało 90 a wskazówka pokazywała 92-93 stopnie.
Ja wymieniałem czujnik temp. cieczy chłodzącej,płyn chłodniczy i narazie jest ok.
Jeżdżę już ponad rok i jest ok. Na trasie przy jeździe 80 km/h jest 90 stopni,niekiedy troszke więcej albo minimalnie poniżej.
A jaki jest koszt takiego czujnika i czy wymianę da się wykonać samodzielnie? Miałem 70 stopni, po wymianie płynu i termostatu mam 80 to może w końcu osiągnę to wymarzone 90 :okej:


Obecny projekt: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=598327

Awatar użytkownika
Polgi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: czw mar 31, 2005 17:18
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Polgi » pt lis 23, 2007 00:15

zamienników raczej nie kupuj bo mozne je odrazu wywalic do kosza miałme 3 podróbki i na kazdej była k*** a koszt w ASO to jakies 70-80 zeta w przypadku G60 ogólnie trzeba sie dowiedziec ja zainwestowałem i od temtej pory zero problemu



rafalczarny
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: sob lis 03, 2007 00:22
Lokalizacja: Namysłów woj. opolskie
Kontakt:

Post autor: rafalczarny » pt lis 23, 2007 00:58

Przyłącze sie bo ostatnio tez pisalem o tym. w moim ABU wskaznik dochodził tylko do 70 i to mu zajmowało dużo czasu. wymieniłem termostat na nowy i teraz mam nieco powyzej 80 dodam ze temperatura otwarcia dla tego termostatu to 84 stopnie czyli ok. szybciutko sie teraz nagrzewa. na wymontowanym nie widać było zadnego zużycia nawet był całkiem domkniety. miałem tylko mały problem bo do tej pojemności 1,6 są przewidywane dwa 84stopnie i 87stopni. doszłem po roku produkcji auta do 1,6ABU z lat 1993 1994 ma mieć 84stopnie.



Quest
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: czw kwie 27, 2006 23:33
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Quest » pt lis 23, 2007 01:11

rafalczarny pisze:Przyłącze sie bo ostatnio tez pisalem o tym. w moim ABU wskaznik dochodził tylko do 70 i to mu zajmowało dużo czasu. wymieniłem termostat na nowy i teraz mam nieco powyzej 80 dodam ze temperatura otwarcia dla tego termostatu to 84 stopnie czyli ok. szybciutko sie teraz nagrzewa. na wymontowanym nie widać było zadnego zużycia nawet był całkiem domkniety. miałem tylko mały problem bo do tej pojemności 1,6 są przewidywane dwa 84stopnie i 87stopni. doszłem po roku produkcji auta do 1,6ABU z lat 1993 1994 ma mieć 84stopnie.
Ja mam ABU rocznik 93 więc z tego wynika, że bardziej dla niego prawidłowe jest trzymanie się wskazówki w okolicach troszke powyżej 80 stopni niż na 90.


Obecny projekt: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=598327

rafalczarny
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: sob lis 03, 2007 00:22
Lokalizacja: Namysłów woj. opolskie
Kontakt:

Post autor: rafalczarny » pt lis 23, 2007 01:32

Ja tak mam, wczesniej zanim mi pad termostat tez pokazywało nieco powyzej 80. latem albo w korku to złapie 90 ale to trwa krótko bo szybko wentylator obniży temperature. pewnie wiekszosc zakład ten na 87stopni wygladem jest taki sam i ma zastosowanie w wiekszosci benzynowych VW . ja taki zamontowałem bo najbardziej odpowiadał do daty produkcji auta



Awatar użytkownika
upel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: śr cze 06, 2007 22:17
Lokalizacja: okolice Warszawy
Kontakt:

Post autor: upel » pt lis 23, 2007 20:30

U mnie pokzauje też coś koło 80 stopni na wskaźniku w aucie, ale po podpięciu do VAGa wychodzi 90 stopni, termostat niby dobry, bo najpierw dolny jest zimny, a potem robi się ciepły jak już górny jest dobrze ciepły... a w aucie jakieś 75-80 stopni niby tylko, ale na VAGu pewnie wtedy z 90 lub prawie... :bajer:

Martwi mnie tylko to, że pod VAGiem wykazuje, że wentylator włączył się przy 103 stopniach i w sumie nie wiem czy to pierwszy czy drugi bieg.... a jak się dowiedziałem, to są dwa podobno.... :hmm: czy coś z tym robić, czy jest coś nie tak? na ile VAG mówi prawdę? i co ewentualnie sprawdzać?


...::: Znalazłeś rozwiązanie problemu? Napisz, a na pewno komuś pomożesz :):::...

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] i 423 gości