Sonda lambda i czujnik temperatury

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
upel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: śr cze 06, 2007 22:17
Lokalizacja: okolice Warszawy
Kontakt:

Sonda lambda i czujnik temperatury

Post autor: upel » czw lis 22, 2007 14:30

Witam serdecznie, mam parę pytań :bajer:

Byłem dzisiaj u gościa i podpiął mi ten VAG czy jak się to nazywa, pod tą kostkę nad zapalniczką no i wykazało od razu, że nie halo jest coś z sondą lambda, bo nie wiem o co chodzi, ale jest na 1.00 V. obroty mam 820 obr/min, temperaturę silnika około 90 stopni, ale troszkę chodził na postoju, węże były oba ciepłe przy chłodnicy, tyle, że u mnie na zegarach wskaźnik pokazywał 80 stopni, nawet nie całe, czyli oszukuje?? na ile wiarygodny jest ten pomiar VAGiem?? Dalsza rzecz to temperatura, według tego VAGa, w której włączył się wentylator to 103,5 stopnia i jak określił ten spec, że to włączył się pierwszy bieg.... i powinny być dwa. Jeden załącza się coś koło 97-98 stopni, a drugi po 100 stopniach jakoś... czy są jakieś dwa biegi wentylatora?? Wentylator schłodził coś do 93 stopni i się wyłączył... podobno tak nie powinno być i jest to wina albo wentylatora albo tego czujnika co wchodzi do chłodnicy.

Co o tym myślicie i czy ktoś mógłby bardziej mi to opowiedzieć i czy tak może być, czy nie?? Powiedział, że ten VAG się nie myli i temperatura jest za wysoka..., a winą jest coś tym nie włączeniem wentylatora na dwa biegi i za późne włączanie.... jak to sprawdzić i co robić :hmm: ?? A no i czy warto ruszać coś tą sonde lambda, on mówi, że tak, ale silnik równo pracuje i problemów nie mam żadnych. pali chyba tez nieźle.... w mieście teraz to tak 10, może nie całe, a latem w trasie 5,5 litra benzyny. Jak kupiłem samochód to miał zamiast kataliozatora, zrobioną prowizorkę w postaci kawałka rury... teraz mam nowy wydech i strumienicę założoną, a czy to ma związek z lambdą, czy ona jest tam, gdzieś, może jej nie ma wcale...

Mam Golfa MK3 silnik 1.4 benzyna (bez gazu), być może ABD, nie wiem, rocznik samochodu 1993 (końcówka roku) a model 1994.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Marioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1163
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Marioo » czw lis 22, 2007 14:36

Sa dwa biegoi wentylatora, jezeli chodzi o sonde to moim zdaniem jest ok. Pomiar vagiem jest raczej bardzo dokladny, wentylatory powinny sie wlaczac chyba przy 93 stopniach pierwszy bieg ale moge sie mylic adrugi to nie wiem.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 337 gości