wysoka temperatura w Golf3 - duży problem
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
A układ chłodzenia w Golfie powinien się sam odpowietrzyć z tego co mi wiadomo chyba że możliwość jest taka że wężyk wyrównujący jest zapchany...jeszcze jest taki motyw że jak sprawdzalem go na postoju przez 10-15 min i temp doszla do 110 C (wentylator się jeszcze nie zalączył, na krótko działa) i wlaczylem nawiew do srodka od nagrzewnicy to skubana nie dawała cieplego powietrza i teraz nie wiem czy wina zapowietrzonego układu, czy walnięta nagrzewnica????Pozdrawiam
Wcześniejszych sposobów jeszcze nie sprawdzalem, ponieważ niunia stoi już od 3 tygodni na warszatcie i wyminiają mi skrzynię biegów, bo strzeliła mi chłodniczka oleju na skrzyni i zrobił się jeden wielki młyn w skrzyni (wszystko w niej spaliło)....ale w tym tygodniu mam już wyjechać to sprawdze i napisze co i jak sie dzieje naprawde, a gdy juz sie okarze ze to termostat, to wymina wiaze sie ze spuszczeniem plynu odkreceniu pompy wodnej i kilku bajerow, jest mozliwosc zebym sam to zrobil bez problemu??? pozdrawiam
- dzikusek99
- Użytkownik
- Posty: 254
- Rejestracja: sob maja 21, 2005 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Czujniki sa. Jest ich kilka na rynku wiec masz w czym wybierac ceny od 20-60zl. W salonie VW chcieli ode mnie 110zl. Wskazowka powinna byc na srodku skali wtedy jest najlepiej. Sprawdzcie termostaty. Bo jak mialem walniety to wentylator wlanczal sie dopiero przy 105C a teraz tak jak powinno byc czyli przy 92C pierwszy bieg. Dalej sie nie wlancza bo wyzszej temp nie osiaga.modny pisze:A co powiecie na wysoka temperature w silniku 2.8 VR6. Czy to normalne ze te silniki sie tak grzeja w cieple dni wskazowka rzadko spada ponizej 110 stopni a wentylator dziala normalnie.
Czy sa jakies inne czujniki zeby wczesniej zalaczal sie wentylator??
http://www.automotosklep.pl/witryna_in.htm tu mozesz znalezc swoj czujnik
przesadzacie z tą TEMPERATURĄ!!!
Owszem jak się komuś nie włącza wentylator wogóle- to jest kiepsko!
Aleee ale:
-jeśli na postoju (np. w korku ulicznym) temperatura wchodzi wam powyżej 100st.C to BEZ PANIKI!
Początek otwarcia Termostatu (a więc pierwsza faza) jest dopiero przy 84st.C
całkowite otwarcie termostatu przy 98st.C - i to jest spokojnie NORMALNE!!! Silniki Golfa są wysokotemperaturowe!!!! Niedogrzany będzie więcej palił!!!
Pierwszy stopień włączenia wentylatora włącza się przy 92-97st.C
Drugi stopień wentylatora włącza się przy 99-105st.C !!!!
Ważna jest pokrywka na zbiorniku wyrównawczym!! Pilnujcie zeby była dobrze wkręcona-ona ma specjalne odpowietrzanie!! - i dopóki układ jest szczelny to może być taka temperatura !! To sie samo dobrze schłodzi!!
Bez paniki- ja tez mam grzanie w lecie do 105st.C i jest OK!
Pozdrawiam- chyba ze ktoś wie coś więcej to czekam na komentarz.
Aleee ale:
-jeśli na postoju (np. w korku ulicznym) temperatura wchodzi wam powyżej 100st.C to BEZ PANIKI!
Początek otwarcia Termostatu (a więc pierwsza faza) jest dopiero przy 84st.C
całkowite otwarcie termostatu przy 98st.C - i to jest spokojnie NORMALNE!!! Silniki Golfa są wysokotemperaturowe!!!! Niedogrzany będzie więcej palił!!!
Pierwszy stopień włączenia wentylatora włącza się przy 92-97st.C
Drugi stopień wentylatora włącza się przy 99-105st.C !!!!
Ważna jest pokrywka na zbiorniku wyrównawczym!! Pilnujcie zeby była dobrze wkręcona-ona ma specjalne odpowietrzanie!! - i dopóki układ jest szczelny to może być taka temperatura !! To sie samo dobrze schłodzi!!
Bez paniki- ja tez mam grzanie w lecie do 105st.C i jest OK!
Pozdrawiam- chyba ze ktoś wie coś więcej to czekam na komentarz.
Głodny?? Zajrzyj pod spację!
- dzikusek99
- Użytkownik
- Posty: 254
- Rejestracja: sob maja 21, 2005 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Jak mozna powiedziec ze ma sie 105C i jest ok. Zauwaz ze silnik ci sie przegrzewa. Teperatura optymalna to 90C i tak powinno byc. Na twoim miejscu bym sie tym zainteresowal. U mnie wystarczylo wymienic termostat i wszytsko wrocilo do normy ( choc teraz mam 85C przewaznie). Ale wole zeby troche wiecej spalil niz ma sie przegrzewac. Spali moze 0,2 l wiecej niz normalnie. Chyba nie wiesz czym grozi przegrzanie silnika. Lepiej zebys sie nie dowiedzial. Bo wtedy lepiej pozbyc sie autka niz je remontowac. Aha u mnie wentylator ma jakies inne temp zalaczania. 1 bieg 92C a 2 bieg 102C przynajmniej taki wlacznik wentylatora kupilem i z tego co widze wentylator wlancza sie przy tych temp. Pozdrawiam
JAK BYŁO U CIEBIE PRZED WYMIANĄ TERMOSTATU, MIAŁEŚ ZA DUŻĄ CZY ZA MAŁĄ TEMPERATUREdzikusek99 pisze:Jak mozna powiedziec ze ma sie 105C i jest ok. Zauwaz ze silnik ci sie przegrzewa. Teperatura optymalna to 90C i tak powinno byc. Na twoim miejscu bym sie tym zainteresowal. U mnie wystarczylo wymienic termostat i wszytsko wrocilo do normy ( choc teraz mam 85C przewaznie). Ale wole zeby troche wiecej spalil niz ma sie przegrzewac. Spali moze 0,2 l wiecej niz normalnie. Chyba nie wiesz czym grozi przegrzanie silnika. Lepiej zebys sie nie dowiedzial. Bo wtedy lepiej pozbyc sie autka niz je remontowac. Aha u mnie wentylator ma jakies inne temp zalaczania. 1 bieg 92C a 2 bieg 102C przynajmniej taki wlacznik wentylatora kupilem i z tego co widze wentylator wlancza sie przy tych temp. Pozdrawiam
- dzikusek99
- Użytkownik
- Posty: 254
- Rejestracja: sob maja 21, 2005 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
U mnie to wogole bylo tak. W marcu kupilem samochod. Wiadomo podstawowe wymiany i wymienielm termostat bo sie nie zamykal i wciaz mialem 60C. Kupilem oryginalny za 80Zl VW. Po dwoch miesiacach okazalo sie ze mam temp 100-105C. Myslalem ze to wentylator , wlacznik wentylatora inne cholerstwo. Oczywiscie odpowiedz byla prosta termostat. Zalozyli mi teraz jakis tani bo 30zl mnie kosztowal ale mam teraz max 85C wiec na zime pewnie bede musial go wymienic Wiec silnik mi sie przegrzewal. Teraz jest ok, zobaczymy jak dlugoRALFI pisze: JAK BYŁO U CIEBIE PRZED WYMIANĄ TERMOSTATU, MIAŁEŚ ZA DUŻĄ CZY ZA MAŁĄ TEMPERATURE
- dzikusek99
- Użytkownik
- Posty: 254
- Rejestracja: sob maja 21, 2005 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: sob lip 09, 2005 17:12
- Lokalizacja: olsztyn
- Kontakt:
ha, mialem podobnie tylko ze mi samochod gasł raz nie mialem wcale temperatury a raz byla ona prawie maxmalna, bylem kupilem czujnik temp wody za 40zł okolo i jest dobrze, samochod pali od razu rowno mi chodzi a nawet widoczne jest mniejsze zurzycie paliwa:), niby taki drobiazg a tyle mialem z tym kolopotu i meki
witam
niestety Pan miedziol ma rację, niektóre silniki pracują w wysokich temperaturach np:
silnik ABU (taki posiadam) jego praca wacha się między 87-102 stopnie
tu podaję parametry pracy poszczególnych silników, (jeśli jest podana jedna wartość to termostat otwiera się na maksa przy tej temperaturze) oto one:
ABN - 85, GX - 85, KR - 85, PF/RV - 85, PL - 85, PN - 85, RF - 85, RP - 85, EW - 87,
2E - 87-102, AAM - 87-102, ABD - 84, ADY - 87-102, AEA - 84-98, AEE - 84-98,
AEK - 87-102
pozdrawiam
niestety Pan miedziol ma rację, niektóre silniki pracują w wysokich temperaturach np:
silnik ABU (taki posiadam) jego praca wacha się między 87-102 stopnie
tu podaję parametry pracy poszczególnych silników, (jeśli jest podana jedna wartość to termostat otwiera się na maksa przy tej temperaturze) oto one:
ABN - 85, GX - 85, KR - 85, PF/RV - 85, PL - 85, PN - 85, RF - 85, RP - 85, EW - 87,
2E - 87-102, AAM - 87-102, ABD - 84, ADY - 87-102, AEA - 84-98, AEE - 84-98,
AEK - 87-102
pozdrawiam
- dzikusek99
- Użytkownik
- Posty: 254
- Rejestracja: sob maja 21, 2005 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Szkoda ze nie podales mojego aaz. Sluchaj zgadzam sie z toba ze termostaty maja inne temp otwarcia. Ale nie oznacza to ze mozna miec temp np 102 C i jest dobrze. Przeciez silnik sie przegrzewa. Zaluzmy termostat otwiera sie na maxa przy 102C, ale jego otwarcie ma spowodowac wieksza wymiane cieczy miedzy silnikiem a chlodnica. Czyli temp powinna zaczac spadasc na90C. Do tego wlancza sie wentylator i wskzowka jest na srodku. Wiec nie mow ze mozna miec 100C i jest super.CameLeon pisze:witam
niestety Pan miedziol ma rację, niektóre silniki pracują w wysokich temperaturach np:
silnik ABU (taki posiadam) jego praca wacha się między 87-102 stopnie
tu podaję parametry pracy poszczególnych silników, (jeśli jest podana jedna wartość to termostat otwiera się na maksa przy tej temperaturze) oto one:
ABN - 85, GX - 85, KR - 85, PF/RV - 85, PL - 85, PN - 85, RF - 85, RP - 85, EW - 87,
2E - 87-102, AAM - 87-102, ABD - 84, ADY - 87-102, AEA - 84-98, AEE - 84-98,
AEK - 87-102
pozdrawiam
Mój kumpel ma golfa mk3 1.8 i ma ten sam problem czasami bywa tak że czujnik był juz wymieniany i jest nieorginalny więc głupije i wskazuje 100c byliśmy u kilku "szpecjalistów" łącznie z serwisem vw i mówiono nam że jets to wielce prawdopodobne. choć niewiem zawsze sie moge mylic. Moze masz zasyfioną chłodnice.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 148 gości