[AFN] Mój wynik VAG'u.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ccinekk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: czw mar 03, 2005 23:44
Lokalizacja: Nowa Ruda
Kontakt:

[AFN] Mój wynik VAG'u.

Post autor: ccinekk » pt lip 08, 2005 11:41

Po raz kolejny ja. Posiadany samochód: Seat Ibiza, silnik AFN.

Dzisiaj jadąc na VAG w trasie włączył się tryb awaryjny, obroty spadały, prędkość także.

Na komputerze wykazało błędy jakiegoś zaworu jeśli się nie mylę, błąd wtrysków i coś z immobilizerem.

Gościu mówi, że powodem tego jest przepływomierz, jak również zły kąt wtrysku [przy zmianie rozrządu nie ustawiali mi tego!].

Podczas testów na biegu jałowym proporcje prawidłowe i te z mojego autka były takie same, ale przy gazowaniu właściwe wskazywały ~800mg/ na coś tam [jakaś jednostka] a mój komputer samochodowy przydzielał temu 450 mg. Więc prawie dwukrotnie mniej niż prawidłowy stan.

Sprawdzaliśmy również coś z wtryskiem, i pokazywało ok 2,65 ; 2,66 ; 2,67, a podobno ma być dwa razy więcej.

Proszę znawców o wypowiedzenie się, czy to na bank przepływka i zły kąt wtrysku.

Z góry bardzo dziękuję!


POWERED BY IBIZA GT TDI

133KM@314Nm

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pt lip 08, 2005 16:12

Najpierw ustaw kąt wtrysku, potem diagnoza dynamicznie, masz za duzo błędów, trzeba to eliminować po kolei, bo inaczej wymienisz pół silnika (tzw. metoda ASO). Padnięta przepływka powoduje mulenie się auta w całym zakresie obrotowym, odłącz przepływomierz i pojeździj - jesli nie będzie różnicy to moze być padnięta. W Twoim aucie jest turbina ze zmienną geometrią, częstym powodem łapania trybu awaryjnego są pozapiekane kierownice w turbinie. Ale za nim zaczniesz cokolwiek grzebać ustaw fazy rozrządu. Przepływomierz sprawdza się pod obciązeniem!!!.

Ja stawiam na N75/zapieczone kierownice.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
ccinekk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: czw mar 03, 2005 23:44
Lokalizacja: Nowa Ruda
Kontakt:

Post autor: ccinekk » pt lip 08, 2005 16:29

No to najpierw biorę się za ten wtrysk, czy wynik 2,65 to jest duży odstęp od normy?

A tak w ogóle może warto by dla siebie kupić odpowiednie kable i samemu sobie diagnozować? Jakie kable będą mi potrzebne i soft? bo tego sporo na allegro jest, a za każdym razem płacić im 70zł za podłączenie to ponos.

Corvax Gdzie te kierownice są? jak się do nich dostać i "odpieczętować" ;)

Dziękuję za pomoc.


POWERED BY IBIZA GT TDI

133KM@314Nm

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pt lip 08, 2005 16:41

Nie znam wartości - mam to szczeście ze mam dobry warsztat, gdzie mają i VAGa i VASa, co do diagnozy samemu, to na pewno warto kupić fejsik, chocby po to by zobaczyć jakie błędy auto łapie i ew. je wykasować, jednak do poprawnej diagnozy sam fejs nie wystarczy - trzeba miec jeszcze doświadczenie. Pamiętaj że sensowną diagnozę i tak robi się pod obciązeniem czyli na 3 biegu przy 3000obr.
Przy sprężarce powinno być ciegno wysterowywane z membrany w gruszce - zobacz czy to w miare lekko chodzi.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
ccinekk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: czw mar 03, 2005 23:44
Lokalizacja: Nowa Ruda
Kontakt:

Post autor: ccinekk » pt lip 08, 2005 17:24

Corvax pisze: co do diagnozy samemu, to na pewno warto kupić fejsik, chocby po to by zobaczyć jakie błędy auto łapie i ew. je wykasować
A możesz mi podać jaki interface z jakimi wtykami potrzebuję do swojego samochodu, oraz skąd potem do tego wziąć soft ;)

Dzięki i tak za te wszystkie wskazówki.


POWERED BY IBIZA GT TDI

133KM@314Nm

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pt lip 08, 2005 19:28



Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
ccinekk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: czw mar 03, 2005 23:44
Lokalizacja: Nowa Ruda
Kontakt:

Post autor: ccinekk » pt lip 08, 2005 21:49

Dobra, dzięki Ci. 65zł to niezła cena. Zakupię, podłączę i otworzę nowy temat =] Teraz ten zamykam.
Pzdr.


POWERED BY IBIZA GT TDI

133KM@314Nm

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 284 gości