Spalanie oleju w 1.4 16V

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

marcingolf4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: sob sty 27, 2007 21:11
Lokalizacja: Sławoborze Zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: marcingolf4 » pn lis 19, 2007 02:14

Frutek75,
Cześc kolego mam ten sam problem z ubywaniem oleju, a ty wspomniałeś coś o tym oleju i to z pewnego źródła daj mi jakiś cynk gdzie mogę go dostać bo też chcę spróbować choć u mnie zużycie było ostatnio duże, ale to po zmianie oleju na jakiś szajs - chciałem zaoszczędzić no i mam.
Będę wdzięczny za namiary na pewnego sprzedawcę tego oleju.
Podziękowania Marcin.



Awatar użytkownika
lukjar7
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 435
Rejestracja: sob wrz 15, 2007 15:17
Lokalizacja: Bielsk P. - Hajnówka
Kontakt:

Post autor: lukjar7 » pn lis 19, 2007 10:59

witam koledzy, przeczytałem wasze posty i zauważyłem pewną zbieżność że jak autko przyjechało do mnie zza granicy i było na jakims innym oleju to go prawie nie brało, ale w momencie gdy zmieniłem go na castrola to zaczął podpijać, a costrol to był ten gtx czy jakos tak z allegro, chyba spróbuje tego eksperymentu z Valvoline MAX LIFE 10W40. Pozatym na wiosne musze zmienić uszczelkę pod pokrywą zaworów, czy tam moze sa oringi od tuleji na świece, chodzi o rysunek co wczesniej zamieściłem.



Awatar użytkownika
B_e_n_e_k
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: ndz paź 14, 2007 19:17
Lokalizacja: Tarnowskie Góry (STA)
Kontakt:

Post autor: B_e_n_e_k » pn lis 19, 2007 18:57

A panowie, teraz tak mysle, bo jeszcze nie wymienielm filtru powietrza, czy to tez jakos wpływa na ilosc spalanego oleju ?



Awatar użytkownika
lukjar7
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 435
Rejestracja: sob wrz 15, 2007 15:17
Lokalizacja: Bielsk P. - Hajnówka
Kontakt:

Post autor: lukjar7 » pn lis 19, 2007 21:17

B_e_n_e_k pisze:A panowie, teraz tak mysle, bo jeszcze nie wymienielm filtru powietrza, czy to tez jakos wpływa na ilosc spalanego oleju ?
wydaje mi sie ze nie ale zawsze moge sie mylic.

Do poczytania w sprawie brania oleju..
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=44403&start=0
Ostatnio zmieniony pn lis 19, 2007 21:21 przez lukjar7, łącznie zmieniany 1 raz.



konskit
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pn lis 12, 2007 14:37
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: konskit » wt maja 20, 2008 11:16

Mam 1.4 16V rocznik 99 przebieg 110 tys. km. W mieście zimą przy normalnej jeździe na krótkich odcinkach bierze 8-8,5 litra. Latem z włączoną klimą na trasie 6 litrów przy prędkości 100-110 km/h


KONSKIT

Awatar użytkownika
B_e_n_e_k
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: ndz paź 14, 2007 19:17
Lokalizacja: Tarnowskie Góry (STA)
Kontakt:

Post autor: B_e_n_e_k » wt maja 20, 2008 17:09

konskit pisze:Mam 1.4 16V rocznik 99 przebieg 110 tys. km. W mieście zimą przy normalnej jeździe na krótkich odcinkach bierze 8-8,5 litra. Latem z włączoną klimą na trasie 6 litrów przy prędkości 100-110 km/h
Jeśli chodzi o spalanie no to mi żre tyle przy małym przeciąganiu na biegach (do 3500-4000) przy normalnej jeździe 7,5-8,0 w cyklu mieszanym. Powiem tak..... jak go kupiłem to mi żarł 8-10 l/100km . Wlałem ceramizer i sie zmniejszyło z benzyną. Jesli chodzi o branie oleju to było 1L/1000km -pisalem wczesniej że pomogło wlanie tego ceramizera..... Jednak problem z tym olejem dalej wystepuje



Awatar użytkownika
looki8329
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 07:32
Lokalizacja: VWlkp

Post autor: looki8329 » czw maja 22, 2008 19:33

1 litr na 1000 kilometrów to niby normalne w tych silnikach tak podają nawet w instrukcji.Jak sie o tym dowiedziałem to byłem przerażony.Mój golf po przejechaniu 8tyś km wziął zaledwie 800ml i jestem miło zaskoczony.


Lepiej stracić sekundę z życia, niż życie w ciągu sekundy...

Awatar użytkownika
B_e_n_e_k
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: ndz paź 14, 2007 19:17
Lokalizacja: Tarnowskie Góry (STA)
Kontakt:

Post autor: B_e_n_e_k » czw maja 22, 2008 20:49

looki8329, to nie było normalne nawet w garbusach. Też to czytałem w instrukcji, ale to jest zabezpieczenie się przed pretensjami klientów. VW wiedział że spieprzył głowice tylko szkoda że nic z tym nie zrobił



Awatar użytkownika
looki8329
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 07:32
Lokalizacja: VWlkp

Post autor: looki8329 » czw maja 22, 2008 22:45

B_e_n_e_k, może rzeczywiście masz rację, że w ten sposób zabezpieczyli się przed klientami ale czy tak jest we wszystkich modelach VW bo np. mojego kumpla ojciec ma Passata z 2006 roku diesla i tez mu olej bierze.W sumie ja nie mam na co narzekać bo mój golf dużo oleju nie bierze może to dlatego że raczej jeżdże spokojnie ale pilnować tego trzeba bo to różnie bywa...


Lepiej stracić sekundę z życia, niż życie w ciągu sekundy...

oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » pt maja 23, 2008 08:22

Trochę się tu tego nazbierało..
Użyłeś ceramizer - jaki i ile.
Uszczelniacze zaworów - to jest do wymiany - za dużo podbiera.
Olej:
Poziom oleju na miarce:latem pod max - olej jest też chłodziwem i sam musi się schładzać
zimą bliżej min - niższe opory ruchu a chłodzenie i tak jest dobre/zima.
Dla wyjaśnienia- pompa pobiera olej z dna,tak że podbieranie oleju przez silnik mało jest zależne.
Rodzaj oleju - ilu ludzi,tyle wariantów.
Zasada jest prosta:podbiera olej i jesteś przekonany że to wina pierścieni - lejesz olej o wyższej lepkości niezależnie od syntetyk/półsynt/minerał.Zależnie od tego co miałeś wcześniej. :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
looki8329
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 07:32
Lokalizacja: VWlkp

Post autor: looki8329 » pt maja 23, 2008 11:00

oldstaszek, czytałeś tutaj wszystkie posty?Co myślisz o tym oleju Valvoline MAX LIFE 10w40 prawda czy ściema.Mój golf jak go przyprowadziłem był zalany Castrolem, a ja jeżdżę na SHELLU pełen syntetyk.Na tym oleju wziął mi na 8tyś tylko 8 setek więc chyba nie będę sobie tym zawracał głowy.


Lepiej stracić sekundę z życia, niż życie w ciągu sekundy...

oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » pt maja 23, 2008 12:04

Nie mam zdania odnośnie producentów olejów silnikowych.Kieruję się klasyfikacją SAE/API/ACEA.To jest - w pewien sposób miarodajne.
Sam w swoim autku stosuję olej niedostępny na naszym rynku 10W-40SL/CI-4 prod.xado.
Tej samej co produkuje preparaty "regenerujące" i jakie sam stosuję od ok.10 lat z dobrym skutkiem.
Na tym forum też się znajdą tacy co uznają mnie za głupka/naciągacza itp.Ale...ja jadę dalej a oni się zastanawiają nad remontem lub sprzedażą... :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

aisme
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: czw maja 22, 2008 13:38
Lokalizacja: białystok
Kontakt:

Post autor: aisme » wt maja 27, 2008 12:21

1.4 16v 98'...no i chyba bede najlepszy, bo u mnie zuzycie paliwa wyglada tak, ze 20 kwietnia tego roku wyminialem olej...lotos 10w 40 polsyntetyk...butla poszla cala praktycznie do niego....i smieszne to jest dla mnie ale sie zalamuje juz po prostu, w srodku w pewnym miejscu jest mokro pry silniku i musze wymienic znowu olej....bo mi sie kontrolka swieci, dodam, ze nie przejechalem nawet 1000km:/....pomozcie plizzzzzzzzzzzz....dzis jade czyscic przepustnice....powiem, zeby mi to koledzy sprawdzili...bo zajoba juz mozna z tym autem dostac:/



wafol
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw lip 17, 2008 20:49
Lokalizacja: czechowice-dziedzice

Post autor: wafol » pt lip 18, 2008 18:24

witam wszystkich
ja od dłuzszego czasu jezdze na tym Valvoline MAX LIFE 10w40 w zagazowanym polo
i jestem bardzo zadowolony.wczesniej spalał olej jak zalałem Valvoline to przestał
jezdzi na nim mój ojciec i brat i nikt nie miał z nim problemów
no i mam go z pewnego zródła



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 221 gości