Po wymianie zaczal brac olej. Prosze pomocy !

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt lis 16, 2007 22:23

bolekprezes, twierdzisz że nie kopci. Proponuję ci poproś kolegę żeby jechał za tobą. Przy padniętych uszczelniaczach zaworów nie będzie niebieskiego dymku non stop, tylko chwilowo. Przykladowo stoisz chwilę na wolnych obrotach i gwałtowniej ruszasz - w tym momencie może pojawić się niebieski dym, przez moment dosłownie, dlatego nie zauważyłeś tego dotychczas.
I już skończcie z tymi kolorami, od oleju jest dym niebieski czy też siwy i kropka. Jak ktoś zaprzeczy to zamykam temat :)


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

rafalczarny
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: sob lis 03, 2007 00:22
Lokalizacja: Namysłów woj. opolskie
Kontakt:

Post autor: rafalczarny » pt lis 16, 2007 22:37

tak jak pisze Paweł Marek. wystarczy nawet lekko przegazować i będzie widać.



kryl
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: śr mar 14, 2007 08:58
Lokalizacja: warmińsko mazurskie

Post autor: kryl » sob lis 17, 2007 00:02

Sama wymiana oleju pewnie nie ma wpływu na "branie oleju".Kolega pisze,że silnik nie kopci.Radzę obejrzeć wylot ostatniego tłumika (końcowy czy tłusty), oraz czy na tylnym zderzaku nie ma małych tłustych plamek.Często bywa tak, że gdy silnik gubi olej nie spala,a wyrzuca go podczas jazdy to zawirowania pędu powietrza osadzają małe krople oleju na tyle samochodu.To znak ,że padły uszczelniacze zaworów.Następnym objawem takiej sytuacji jest mokry od czystego oleju zespół wtryskowy,oraz ślady oleju w filtrze powietrza.I wbrew pozorom utrata oleju może być dość znaczna.Biorąc pod uwagę to ,że w/g kolegi silnik oleju nie przepala może to być prawdopodobna przyczyna znikania oleju z motoru.Przydało by się także sprawdzenie ciśnienia sprężania z próbą olejową ,która powie w jakim stanie są pierścienie, szczelność zaworów i gniazd


Kryl

Awatar użytkownika
Ładziox
VWmaniak
VWmaniak
Posty: 66
Rejestracja: pt kwie 27, 2007 13:31
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Ładziox » sob lis 17, 2007 12:38

Paweł Marek pisze:I już skończcie z tymi kolorami, od oleju jest dym niebieski czy też siwy i kropka.
:grin:

h2so4, i co powiesz na to kolego ???to ja Ciebie wyprowadzilem z bledu.



Awatar użytkownika
bolekprezes
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: wt wrz 25, 2007 10:31
Lokalizacja: RADOM
Kontakt:

Post autor: bolekprezes » sob lis 17, 2007 14:48

Co do pytania kolegi ma przejechane 183 000 km.
Koledzy a gdzie można zrobić sprawdzenie ciśnienia sprężania z próbą olejową.
I ile kosztuje taki bajer?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 186 gości