Stuka przy skręcaniu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
jgbass
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: sob lip 21, 2007 17:17
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Stuka przy skręcaniu

Post autor: jgbass » pt lis 16, 2007 17:21

Jak skręcam nie ważne w którą stronę słyszę stukanie. Częstotliwość stukania jest wprost proporcjonalna do prędkości.
Byłem z tym problemem u dwóch mechaników. Obydwoje obstawiali przeguby, ale po sprawdzeniu się z tego wycofali i w sumie nie wiedzieli czego to wina.
Mam ten problem od początku posiadania samochodu. Od tego czasu była ustawiana zbieżność, wymieniane amortyzatory i jeździłem na dwóch kompletach opon, także te przyczyny bym weliminował.
Łożyska są chyba ok, bo nic mi nie wyje podczas jazdy.

Pomóżcie :)


Był JP, jest JR. Trochę różnica jest. :)
[img]http://images32.fotosik.pl/51/740f416c02db1092.jpg[/img]

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pt lis 16, 2007 18:15

nic innego raczej nie moze stukac przy skrecaniu , jezeli na prostej jest cisza to ja bym przyjrzal sie dolkadniej przegubom, jak oni to sprawdzali ? reka ? niech wsiadzie z Toba do auta i sie przejedzie , wystawi łeb przez okno i posłucha.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
jgbass
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: sob lip 21, 2007 17:17
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: jgbass » pt lis 16, 2007 18:26

Z tego co mówił jeden z nich to można je sprawdzić jak się je wyjmie i rozłoży na stole, ale jak i czy tak naprawdę jest to ja nie wiem. (i tak zrobił)
A co do przegubu, to za stukanie odpowiedzialny jest wewnętrzny czy zewnętrzny?


Był JP, jest JR. Trochę różnica jest. :)
[img]http://images32.fotosik.pl/51/740f416c02db1092.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Tommek-GTI
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: pn maja 07, 2007 19:22
Lokalizacja: Elblag

Post autor: Tommek-GTI » pt lis 16, 2007 19:20

Moga byc odpowiedzialne oba. Mysle ze to to bedzie. Mozesz jednak rowniez sprawdzic oslonke od tarcz hamulcowych z obu stron, gdyz podczas skrecania moze wadzic o kolo. Mozliwe tez jest luzne kolo, ale skoro mowisz ze na 2 kompletach juz jezdziles to raczej wykluczone.

A na wstecznym przy skrecaniu tez stuka w obu kierunkach jazdy???


Moj na Keskinach, oraz MKI
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=134149

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pt lis 16, 2007 19:25

jgbass pisze:Z tego co mówił jeden z nich to można je sprawdzić jak się je wyjmie i rozłoży na stole, ale jak i czy tak naprawdę jest to ja nie wiem
tak to mozna ta sprawdzic czy nie ma wzerów, jakis luzów,jak wygldaja kulki itp.

jezeli to klekoce przy skrecaniu to za to odpowiada przegub zew.
wewn. rzadko padaja.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Votek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: czw gru 23, 2004 23:05
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

Post autor: Votek » pt lis 16, 2007 19:32

mi się tak kiedyś tukła ta osłona blaszana tarczy bo przegniła, i stukała o tarczę, a jeżeli to nie, to myślę że to przegóby


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=165851&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=167][b]>>>>>Moje MK3<<<<<[/b][/size][/url]

Awatar użytkownika
jgbass
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: sob lip 21, 2007 17:17
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: jgbass » pt lis 16, 2007 21:15

Sprawdzę tak jak mówicie jeszcze te blaszki od tarcz.

Czym grozi jeżdżenie na chroboczących przy skręcaniu przegubach? Jak się zepsują do końca to może mnie wyrzucić na zakręcie? :)


Był JP, jest JR. Trochę różnica jest. :)
[img]http://images32.fotosik.pl/51/740f416c02db1092.jpg[/img]

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pt lis 16, 2007 21:17

jgbass pisze:Czym grozi jeżdżenie na chroboczących przy skręcaniu przegubach? Jak się zepsują do końca to może mnie wyrzucić na zakręcie? :)
w najgorszym wypadku ty mu gaz a on stoi :D


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

GT III
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 22:15
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: GT III » pt lis 16, 2007 21:30

Mi stukało/turkotało przy skręcaniu w prawo. Po wymianie prawego przegubu wewnętrznego przestało. Ale wymieniany był na 'czuja', każdy mechanik pokazywał inny. Dodatkowym efektem było bicie kierownicą i bicie przenosiło się też na podłogę.

Pzdr


GT III

Awatar użytkownika
Tommek-GTI
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: pn maja 07, 2007 19:22
Lokalizacja: Elblag

Post autor: Tommek-GTI » sob lis 17, 2007 09:26

Psuje sie to najczesciej przy ruszaniu. Bedziesz chcial kidys jechac do pracy (bo to w takich wlasnie chwilach zawsze sie cos psuje) wrzucisz jedynke a tam nic, Nie ruszysz z miejsca.Nieslyszalem jeszcze by podczas jazdy sie to zepsulo, ale nigdy nie wiadomo, a jesli nawet to nie powinno cie wyniesc bo bedziasz mial tylko brak napedu, tak jak bys wrzucil luz.


Moj na Keskinach, oraz MKI
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=134149

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » sob lis 17, 2007 16:11

Tommek-GTI pisze:a jesli nawet to nie powinno cie wyniesc bo bedziasz mial tylko brak napedu, tak jak bys wrzucil luz.
no to tu sie nie zgodze :D podczas pokonywania zakretu wrzuc sobie luz :) zamiast dodawac gazu w polowie zakretu , sprobuj go pokonac na luzie. Bedzie wynosilo na zewnatrz.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

master911
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob lis 17, 2007 13:04
Lokalizacja: Miastko
Kontakt:

Post autor: master911 » ndz lis 18, 2007 01:40

jezeli to przguby to uwazaj w mojego ojca mki tez tak stukaly chcial dynamiczniej ruszyc na skrzyzowaniu i cal ten kosz co trzyma kulki w kupie sie rozsypał w drobny mak
czesty przypadek jak ktos ma ciezka noge przy ruszaniu

[ Dodano: 18 Lis 2007 00:47 ]
sprawdzenie ich jest bardzo proste wymatój je i sprawdz czy chodza lekko ale sztywno jesli maja luzy to sa juz zurzyte koszt takiej to chyba 110zł nieoplaca sie kupowac na szrocie bo niewiadomo jak byly eksplatowane a nowe nie sa drogie



Awatar użytkownika
kriskut
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr paź 17, 2007 18:08
Lokalizacja: okolice tarnowa

Post autor: kriskut » ndz lis 18, 2007 15:12

:bajer: na bank to sa przeguby jezeli stuka tylko jadac do przodu to słyszałem ze robia jeszcze tak ze zmieniaja je stronami prawy na lewy i lewy na prawyi wtedy bendzie stukało jadac do tyłu ale to rozwiazanie krutkoterminowe iszkoda sie bawic z tym po kilka razy lepiej od razu zakupic nowe ,wiedział bys tylko ze to to stuka :green_fuck: Obrazek


kriskut

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 332 gości