Dziwny dzwięk przy ruszaniu na śliskiej nawierzchni

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Kris_W
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pt lis 02, 2007 20:56
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Dziwny dzwięk przy ruszaniu na śliskiej nawierzchni

Post autor: Kris_W » czw lis 15, 2007 23:49

Witam mam MK4 1,8T 150KM wersja GTI z 99r sprowadzony z Włoch... ESP nie mam ale auto podczas ruszania zachowuje sie dziwnie. Grechoce tak jak by sie włączał ABS... ESP chyba to nie jest bo jak mocno depne to i tak koła maja poślisk a dalej słyszalny i odczuwalne jest grechotanie z pod kół... Nie wiem teraz czy tak ma byc czy może sie coś psuje ale może ktoś wie czy jest w Golfach jakies inne wspomaganie przy ruszaniu na śliskiej nawierzchni ale nie ESP bo z tego co wiem to nie mam go, nie ma poprostu tego guzika co wł. i wył. ESP na konsoli... Jeśli też tak macie dajcie znać....



Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » pt lis 16, 2007 00:14

wspomaganie ruszania na śliskiej nawierzchni to ASR... Od czasu do czasu śmigam Transitem właśnie z tym systemem i mimo, że ten system jest aktywny to koła i tak w jakimś stopniu ulegają poślizgowi



Awatar użytkownika
dar3k_
Forum Master
Forum Master
Posty: 1052
Rejestracja: ndz wrz 16, 2007 10:55
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: dar3k_ » pt lis 16, 2007 00:20

mam tak samo, slychac to jak ABS, z tym ze ja mam jakas kontrole trakcji ale napewno nie jest to ESP


Było MK4 GTI 2.3 V5 150PS

Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » pt lis 16, 2007 00:30

Kris_W pisze:Witam mam MK4 1,8T 150KM wersja GTI z 99r sprowadzony z Włoch
mam tak samo, slychac to jak ABS, z tym ze ja mam jakas kontrole trakcji ale napewno nie jest to ESP
_________________
MK4 2.3 V5 150PS
Obaj macie mocne silniki, a ASR właśnie po to jest, żeby nawet przy takim silniku, zaoszczędzić co nieco na oponkach :D Zdecydowanie stawiam na ASR :bigok:



Awatar użytkownika
Wojtes3mkIII
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 164
Rejestracja: śr paź 26, 2005 23:35
Lokalizacja: Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Wojtes3mkIII » pt lis 16, 2007 00:32

no i ja mam to samo, zaczeło mnie to zastanawiac, bo nie mam ani ESP ani ASR, ale ostatnio zczytują kody wyposażenia odczytałem, że mam ABS z ASR, troche to dziwne bo jeśli by było ASR to byłby wyłącznik



Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » pt lis 16, 2007 00:38

Wojtes3mkIII pisze:troche to dziwne bo jeśli by było ASR to byłby wyłącznik
może po prostu tym wyłącznikiem jest bezpiecznik :D a raczej jego wyciągnięcie :D



Awatar użytkownika
Wojtes3mkIII
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 164
Rejestracja: śr paź 26, 2005 23:35
Lokalizacja: Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Wojtes3mkIII » pt lis 16, 2007 01:57

enjoy pisze:
Wojtes3mkIII pisze:troche to dziwne bo jeśli by było ASR to byłby wyłącznik
może po prostu tym wyłącznikiem jest bezpiecznik :D a raczej jego wyciągnięcie :D
na to wygląda, może i byc poprzez wyciągnięcie bezpiecznika, jutro popatrze który za to odpowiada :chytry:



xisio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: czw sie 02, 2007 23:56
Lokalizacja: Limerick

Post autor: xisio » pt lis 16, 2007 13:15

a może przeguby ci wala ?



rymy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:26
Lokalizacja: Wyszków

Post autor: rymy » pt lis 16, 2007 13:26

Mam to samo!
Dzieje się wtedy, gdy koło straci przyczepność (najczęściej prawe) - dźwięk jakby grzechotanie/chrobotanie, ale nie metaliczne - mi się to kojarzy jakby opona tarła o plastikową osłonę. Dzisiaj z kumplem tego słuchaliśmy i stojąc na zewnątrz samochodu ponoś tego nie słychać, tylko w środku - z prawej strony maski, bliżej środka - kumpel siedząc obok słyszy to z lewej strony bliżej środka :goof: Dźwięk raczej nie jest naturalny mi juz po głowie chodzi którys przegub wewnętrzny albo dyferencjał - mierzi mnie to strasznie. Jak sprawdzić czy posiadam ASR czy nie? Mam książkę serwisową z nalepkami więć wszystkie numery odnajdę aby sprawdzić.



pakob
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 238
Rejestracja: śr cze 01, 2005 14:10

Post autor: pakob » pt lis 16, 2007 13:57

Hej Panowie bez paniki Zadne przeguby.VW wylansowal taki "wynalazek" ktory nazwali EDS to po przetlumaczeniu - elektroniczna blokada mechanizmu roznicowego.Ma ten patent wyrownywac obroty kol przy uslizgu na sliskiej nawierzchni.W praktyce roznie z tym bywa.Sam przezylem to 2 lata temu przy pierwszych oblodzeniach w mk III GTI Edition.Sam uwazam ze to niezbyt trafione udogodnienie bo niekiedy wprost uniemozliwia ruszenia na lodzie.W mk II ktorym jezdzilem 6 lat bez tego patentu delikatnie dodajac gazu przy dobrych oponach dalo sie skutecznie ruszac na sliskim A teraz d... VW montowal to w golfach z mocniejszymi motorami a w szczegolniosci w GTI.Da sie to wylaczyc VAG-iem - tak mi powiedziano w ASO lecz na razie jezdze z tym EDS i urozmaicam sobie czas chrobotaniem pod podwoziem podczas jazdy.Pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 149 gości