90 C w miescie 70 C w trasie oco kaman

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
aphex
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: śr gru 01, 2004 16:51
Lokalizacja: Węgrów

90 C w miescie 70 C w trasie oco kaman

Post autor: aphex » śr lip 06, 2005 23:05

A wiec tak jak w temacie mam takie cudo na liczniku jak smigam po miescie to 90 stopni ma a jak juz go troche przegonie to temperatura powoli spada do 70 80 stopni i nieiwiem zabardzo czy to dobrze dla silnika moze tak to juz jest jak sie ma inny termostat mechanik mi wymienil a oddal stary ktory podobno przy 100 stopniach sie otwieral i przez to podobno mogla mi pojsc uszczelka pod glowica chociaz jak jezdzilem to temperatura byla zawsze 90 stopni a w trasie 80 85 wymieniac na ten stary czy dobrze jest a druga sprawa to przy zlym ustawionym zaplonie byl mulasty za dlugo sie wkrecal na obroty po przestawieniu idzie jak rakieta tylko ze mi cos klekocze tak jak by szklanki czy przestawic odrobinke ten zaplon ?? czy rozrzad *#cenzura#* w ktoras strone o oczko lub dwa ?? dodam tylko ze slychac to gdy samochod ma lekkie opciazenie przy ruszaniu powolnym lub jak se smigam na 2 biegu taki kruzing :D po 2000 obrotow tego nie slychac


Vw Golf III 1.8 GL ABS

Awatar użytkownika
Sebos
سثلاخخ
سثلاخخ
Posty: 253
Rejestracja: wt paź 26, 2004 21:08
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sebos » śr lip 06, 2005 23:08

ja w zime mam podobnie tzn miasto - korki 90 stopni, szybkie trasy 80 -85 (wiec troszke wiecej niz u ciebie) to co u mnie to ponoc normalne i tak jest ok :) w lato, caly czas 90 :D


------------------------------
pozdr
Sebos - سثلاخس
[b]I-sze OGÓLNOPOLSKIE SPOTKANIE VWGOLF.PL !!![/b] działo sie, działo :D http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=21501

--- VWGOLF SQUAD MAZOWSZE ---
www.vwgolf.waw.pl

Awatar użytkownika
dzikusek99
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 254
Rejestracja: sob maja 21, 2005 15:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: dzikusek99 » śr lip 06, 2005 23:48

ja teraz po zmianie termostatu mam 85C caly czas. Jest lepiej bo mialem 100C wiec juz sie nie przegrzewa. Jednak slyszalem ze jak jest niedogrzany to wiecej pali. Optymalna temp to 90C wiec tyle powinno byc. Co do szklanek to sprawdz najpierw rozrzad czy jest dobrze ustawiony. Jesli poszla by uszczelka pod glowica mialbys w plynie od chlodnicy pecherzyki oleju. pozdrawiam



Awatar użytkownika
aphex
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: śr gru 01, 2004 16:51
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: aphex » czw lip 07, 2005 05:10

uszczelke to ja juz mialem przerwana wlasnie niedawno i jedna z diagnoz to wlasnie termostat spowodowal przerwanie teraz juz glowica i wssztstkie sprawy sa naprawione szklanki sa ok niewiem oco kaman


Vw Golf III 1.8 GL ABS

splawik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 13:04

Post autor: splawik » czw lip 07, 2005 05:21

co do szklanek mam ten sam problem co ty i nie wiem za bardzo co mam robic,czy to tak zostawic czy cos kombinowac.



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » czw lip 07, 2005 11:32

Z temperaturą w 1.8 też tak mam, zwłaszcza zimą. Ale popatrzyłem sobie na konstrukcję tego ustrojstwa i obieg wody, dla pewności włożyłem nowy termostat (WAHLER rules!) i.... według mnie ten typ tak ma. Po prostu nawet przy zamkniętym termostacie część wody idzie na górną część chłodnicy (nie ma obiegu, ale mimo to wtłacza się tam ciepła, chociaż powinna z króćca na głowicy popłynąć w dół w kierunku pompy. Ale czy ktoś widział na tyle inteligentny płyn, który ma skecić po opuszczeniu głowicy, jeżeli nie jest dostatecznie ciepły, w prawo w kierunku pompy? Raczej nie, czyli część płynu i tak trafia do chłodnicy.
M. zd. zjawisko wymuszone konstrukcją układu chłodzącego. Miałem poldka i miasto/trasa 90 st., ale tam na zamkniętym termostacie płyn nie mógł trafiać do chłodnicy w ogóle.


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

Awatar użytkownika
aphex
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: śr gru 01, 2004 16:51
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: aphex » czw lip 07, 2005 14:38

masz racje ale jak juz wspominalem wczesniej bylo inaczej mozliwe ze mi wskazowka zle pokazuje i jest ciut wiecej ale to i tak jest dziwne no nic
ale temat szklanek wziaz aktywny :D niedlugo sproboje przestawic troszke zaplon


Vw Golf III 1.8 GL ABS

Awatar użytkownika
Krembul
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 302
Rejestracja: pn maja 30, 2005 00:41
Lokalizacja: Radom/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Krembul » czw lip 07, 2005 20:56

Najlepiej kupić oryginalny termostat. Lepiej zainwestować i mieć święty spokój. Zwróci się z nawiązką gdy unikniesz spalonej uszczelki albo większego zużycia paliwa przy niedogrzanym silniku. Ja kupiłem termostat w salonie VW, wymieniłem i temperatura 90 stopni bez względu na to jak jeżdżę. Nie sposób po prostu przekroczyć 90 stopni. Co oryginał to oryginał.



Awatar użytkownika
arkop
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: wt sie 31, 2004 15:40
Lokalizacja: podkarpackie
Kontakt:

Post autor: arkop » pt lip 08, 2005 08:17

ja mam podczas jazdy zawsze ok 89-92 C no chyba ze korki i jest goraco to podskoczy ale odrazu sie wlancza dmuchawa WIEC wydaje mi sie ok ....
wyminielem niedawno termostat ( bo mialem 70-80 C)



Awatar użytkownika
aphex
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: śr gru 01, 2004 16:51
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: aphex » czw lip 14, 2005 15:02

czyli mam wymienic termostat bo juz sam niewiem mechanicy mowia ze tak powinno byc kolega ma opla i tak samo ma orginalny termostat jeszcze nie wymieniany wiec niewiem juz sam samochod wiecej nie pali


Vw Golf III 1.8 GL ABS

Awatar użytkownika
michalpwl
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: śr kwie 13, 2005 10:29
Lokalizacja: Sląsk
Kontakt:

Post autor: michalpwl » czw lip 14, 2005 15:16

Zostaw tak jak jest. Wiele ludzi tak jezdzi i wcale im auto wiecej nie pali. No chyba że lubisz wydawac kasiore. Ja i znajomi tak maja i jest ok juz długo.

Pozdrowka


A man is as old as he feels and a woman as old as she looks ;)

Awatar użytkownika
aphex
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: śr gru 01, 2004 16:51
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: aphex » czw lip 14, 2005 18:36

jutro wyjezdzam w trase wtedy sie zobaczy jak to bedzie ze spalaniem bo obawiam sie nie dogrzanego silnika po dlugiej trasie


Vw Golf III 1.8 GL ABS

Awatar użytkownika
Kontroler
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: śr maja 04, 2005 17:47
Lokalizacja: Kiedyś Warszawa, teraz już nie.
Kontakt:

Post autor: Kontroler » sob lip 16, 2005 00:29

A ja mam pytanie:

Jak czytać wskaźnik temperatury płynu chłodzacego, skoro (przynajmniej u mnie) nie ma na nim skali?
Nie wiem która kreska na skali oznaczą jaką temperaturę.



Awatar użytkownika
dzikusek99
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 254
Rejestracja: sob maja 21, 2005 15:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: dzikusek99 » sob lip 16, 2005 11:48

Kontroler pisze:A ja mam pytanie:

Jak czytać wskaźnik temperatury płynu chłodzacego, skoro (przynajmniej u mnie) nie ma na nim skali?
Nie wiem która kreska na skali oznaczą jaką temperaturę.
W takim razie wskaznik pownien byc na srodku, wtedy jest optymalna temperatura, nie za duza ( nie przegrzewa sie) , nie za mala ( nie ma wiekszego spalania). Wiadomo w lato moze byc lekki odchyl w prawo badz do gory ( nie wiem jak wyglada ten wskaznik). Ale najlepiej jak by go nie bylo. Zawesze powinno byc na srodku. U mnie tamjest 90C



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 341 gości