Kilka mankamentów w mojej Ibizie. seat=vw :P

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ccinekk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: czw mar 03, 2005 23:44
Lokalizacja: Nowa Ruda
Kontakt:

Kilka mankamentów w mojej Ibizie. seat=vw :P

Post autor: ccinekk » śr lip 06, 2005 17:24

Witam, a więc posiadam Ibizę TDI, końcówka starej serii 99'. I zaważyłęm kilka niedociągnięćw samochodzie.

Post skopiowałem z innego forum, ale tam nie było zbyt dużo pomocnych postów, więc piszę tutaj.

1) Mianowicie, turbina działa pełną mocą tak jakby dopiero od 2500 obrotów, a powinna chyba troszkę niżej dawać kopa?

2) Następną sprawą jest coś z układem jezdnym i kierowniczym. Przy ruszaniu na skręconych kołach i cofaniu jest pukanie [ok 2 stuki] myślę, że to przegub, ale pewności nie mam. A podczas jazdy ewidentnie ściąga mi samochód w lewą stronę. Felgi były wyważane tydzien temu, nie miały bicia i są prościutkie! Przy hamowaniu również tak jakby ściagało Izę w jedną stronę. Dodam, że na przeglądzie samochód zjechał z rolek kilkukrotnie, gościu mówił, że mechanizm różnicowy, ale mechanicy powiedzieli, że jest OK. Zjeżdżał przy przednich kołach na rolkach.

3) Ostatnia sprawa to wbijanie 'jedynki'. Często mam problemy z wrzuceniem jednyki, muszę tak jakby kilka razy wysprzęglić, albo kilka razy ruszać dźwignią. Wina sprzęgła?

Rozpisałęm się, ale od tego jest to forum. Za wszelkie rady i wskazówki z góry dziękuję.

Pozdrawiam - Cinek.


POWERED BY IBIZA GT TDI

133KM@314Nm

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » śr lip 06, 2005 22:17

powinna niezej - 1900obr - czesty powód w silniku takim jak twój to pozapiekane kierownice w sprężarce - nie wchodzi w tryb awaryjny???


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
ccinekk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: czw mar 03, 2005 23:44
Lokalizacja: Nowa Ruda
Kontakt:

Post autor: ccinekk » śr lip 06, 2005 22:21

Corvax pisze:nie wchodzi w tryb awaryjny???
Tzn? jak to sprawdzic? VAGiem?

OK, kumam już, czasem tak jakby brakowało mu mocy, tzn tak jakby pojawiał się notlauf :| Dodam, że wyłączyła się taz całkowicie turbina. Przepływka, diagnostyka? Nie wiem czy w mojej mieścinie ktoś posiadam sprzęt do diagnozy i podczas jazdy może mi go przebadać.
CORVAX HELP!
Ostatnio zmieniony śr lip 06, 2005 22:56 przez ccinekk, łącznie zmieniany 1 raz.


POWERED BY IBIZA GT TDI

133KM@314Nm

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » śr lip 06, 2005 22:56

Tak, najlepiej zrobić diagnoze dynamicznie - jeśli masz zapieczone kierownice akurat w takim połozeniu ze sprężarka niedopompowuje na niskich obrotach, to auto nie wejdzie w tryb awaryjny, ale bedzie się mulić.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
ccinekk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: czw mar 03, 2005 23:44
Lokalizacja: Nowa Ruda
Kontakt:

Post autor: ccinekk » śr lip 06, 2005 23:02

Fakt, czasem brakowało mi mocy przy wyprzedzaniu głównie przy wyższych obrotach. Ciągnie od 2500, wyłączyła mu sie turbina. źle się dzieje... :/ gdzie ja koło siebie znajdę VAG... Ile taki pomiar powinien mnie mniej więcej kosztować? I ew. naprawa tych 'kierownic' itp?


POWERED BY IBIZA GT TDI

133KM@314Nm

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 266 gości