Wyskoka temperatura silnika po zmianie termostatu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

daniel____
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 17:49
Lokalizacja: Busko Zdrój
Kontakt:

Post autor: daniel____ » czw lis 15, 2007 00:07

Więc tak, wymieniłem termostat na nowy , gotowałem go w wodzie i na bank sie otwiera, zamontowalem do auta , i jest pogobnie jak wczesniej , temperatura 100 , wentylator sie nie wlacza , i wąż dolny zimny, czy to ze jest skrzynia automatyczna ma coś do tego ????



Awatar użytkownika
odzim
...
...
Posty: 2156
Rejestracja: pn mar 12, 2007 11:59
Lokalizacja: Radom

Post autor: odzim » czw lis 15, 2007 00:22

skrzynia nie ma nic do tego, sprawdz weżyk który idzie do krućca od zbiornika wyrównawczego czy nie jest zapchany bo wygląda na to ze masz układ nie do konca odpowietrzony



daniel____
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 17:49
Lokalizacja: Busko Zdrój
Kontakt:

Post autor: daniel____ » czw lis 15, 2007 00:26

A zdejmowalem go dzisiaj i jest drożny



Awatar użytkownika
Ostry!
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 22:03
Lokalizacja: OP/OK
Kontakt:

Post autor: Ostry! » czw lis 15, 2007 00:39

No to może układ nie jest szczelny? Nie masz gdzieś wycieków?


German Car - German Style ;-)
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]

daniel____
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 17:49
Lokalizacja: Busko Zdrój
Kontakt:

Post autor: daniel____ » czw lis 15, 2007 01:19

wyciekow nie ma nigdzie



Awatar użytkownika
Ostry!
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 22:03
Lokalizacja: OP/OK
Kontakt:

Post autor: Ostry! » czw lis 15, 2007 01:34

No dziwne by to było. Sprawdź wszystkie opaski i czy węże nie są sparciałe.


German Car - German Style ;-)
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » czw lis 15, 2007 01:50

Kolego! Wymień czujni temp wody. Przecież to logiczne, że gdyby termostat był uszkodzony zamknięty i faktyczna temp wynosiłaby 100 stopni to wentylator chodziłby cały czas - przecież do chłodnicy gorąca woda dochodzi (górny wąż) a tam jest włącznik wentylatora. Zatem bardzo łatwo dojść do wniosku, że to wskazania przekłamują. Wcześniej może nie przekłamywał bo termostat był uszkodzony i auto się nie dogrzewało przez co nigdy nie miałeś poprawnych wskazań. Tak między nami mówiąc to nie tak łatwo doprowadzić podczas jazdy temp do 100 stopni w otoczeniu jakie mamy nawet przy cały czas zamkniętym obiegu.



daniel____
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 17:49
Lokalizacja: Busko Zdrój
Kontakt:

Post autor: daniel____ » czw lis 15, 2007 01:57

z tego co widzialem to przewody są ok. a czy jest możliwość odwrotnego zalożenia termostatu (wydaje mi się ze nie )



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » czw lis 15, 2007 02:00

Gdybyś źle założył termostat to prawdopodobnie układ byłby cały czas otwarty. Zmień czujnik temperatury a zobaczysz że będzie dobrze.



daniel____
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 17:49
Lokalizacja: Busko Zdrój
Kontakt:

Post autor: daniel____ » czw lis 15, 2007 02:06

czujnik temp, to bedzie ten w tym plaskitu co wychodzi z głowicy ???



Awatar użytkownika
Ostry!
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 22:03
Lokalizacja: OP/OK
Kontakt:

Post autor: Ostry! » czw lis 15, 2007 02:25

Tak. Ten z 4stykami o ile dobrze pamiętam.


German Car - German Style ;-)
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]

Kosior
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: pn gru 05, 2005 19:33
Lokalizacja: łowicz/głowno
Kontakt:

Post autor: Kosior » czw lis 15, 2007 10:20

Może pompa wodna padla?? albo zacina się termostat w gnieździe??
Ja sam mam problem i nie wiem czy to termostat, bo po jakimś (dość długim)czasie otworzy sie i dolny wąż tez stopniowo robi sie ciepły a potem gorący, ale temperatura i tak utrzymuje sie w okolicach 98-100.Przy takiej temperaturze na zegarze w zbiorniczku wyrównawczym jest 90-92 czyli dość dużo prawda?? Gdzieś pisaliście że powinna wynosić 85-88C.
Co może być przyczyną takiego stanu?? tylko nie straszcie że silnik przegrzany
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » czw lis 15, 2007 12:58

Nie widzę problemu u Ciebie. Przecież po "jakimś" czasie robi Ci się wąż gorący na dole i tak ma być. Skoro w zbiorniczku masz 90-92 stopnie (temp optymalna) a na liczniku 98-100 to sam sobie odpowiedz co Ci przekłamuje.



Awatar użytkownika
Ostry!
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 22:03
Lokalizacja: OP/OK
Kontakt:

Post autor: Ostry! » czw lis 15, 2007 14:40

Kosior pisze:jest 90-92 czyli dość dużo prawda??
tak dość dużo bo tam powinna mieć mniej ok 85 właśnie. Mi się wydaje że albo masz nieszczelny układ albo zapowietrzony. A ubywa Ci wody?


German Car - German Style ;-)
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] i 480 gości