Słabe osiągi Vento 1.8 AAM

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

hulek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw lut 10, 2005 17:50

Post autor: hulek » wt lut 14, 2006 12:45

jesli ktos by chcial poprawic troche osiagi swojego 1.8 aam to prosze do mni mam chipa pod ten silnik..



Awatar użytkownika
GRIsha
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 313
Rejestracja: pn maja 09, 2005 09:48
Lokalizacja: IłaVWa
Kontakt:

Post autor: GRIsha » wt lut 14, 2006 13:40

hulek pisze:jesli ktos by chcial poprawic troche osiagi swojego 1.8 aam to prosze do mni mam chipa pod ten silnik..
Na tym forum mało kto wierzy w takie wynalazki, a jak już ktoś się znajdzie, to ci co znają się na rzeczy skutecznie wybijają mu z głowy takie pomysły :grin: Myślę, że musiałbyś podeprzeć wypowiedź jakimiś argumentami za. Najlepiej nie wyssanymi z palca.

pozdr :pub:



Awatar użytkownika
kadet
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 428
Rejestracja: pt mar 25, 2005 19:11
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: kadet » wt lut 14, 2006 15:32

hulek pisze:jesli ktos by chcial poprawic troche osiagi swojego 1.8 aam to prosze do mni mam chipa pod ten silnik..
buahaha czlowieku skad sie urwales?? z Allegro?? :grin: :grin: :grin: :rotfl:



Awatar użytkownika
premko
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: czw paź 21, 2004 09:25
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Post autor: premko » wt lut 14, 2006 16:05

hej mam autko z takim samym silniczkiem i nie nażekam za bardzo jak na 75 KM to nie jest jeszcze źle. ja natomiast nie mam problemu z przyśpieszaniem na 5 biegu od predkości 80-90 km/h zbiera się nieźle. Gaz ustaiwałem sobie sam tak samo jak zapłon, tak jest najlepiej metoda prób i błędędów. Co do V-max testowałem go tylko na gazie i z pedałem w podłodze wskazówka dotarła do 170 km/h na paliwie jeszcze nie testowałem ale te 180 to powinien bez problemu osiągnąc.



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » wt lut 14, 2006 18:14

hulek pisze:jesli ktos by chcial poprawic troche osiagi swojego 1.8 aam to prosze do mni mam chipa pod ten silnik..
Z 75KM na 55kW ? :rotfl: :panna: :rotfl:


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
Wardek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: pn wrz 26, 2005 02:48
Lokalizacja: Beskid Niski/Bieszczady

Post autor: Wardek » śr lut 15, 2006 02:40

GTomek pisze:troche to dla mnie dziwne że faszysty wcisneły do takiego auta motorek o mocy 75 KM
ale już zdążyłem sie do niego przyzwyczaić i nie moge na niego narzekać jak narazie spisuje sie super max co udało mi sie wycisnąć z niego to 195 km\h po baaaaardzo długim rozpędzie
Z całego serca winszuje takiego osiągu w przypadku AAM :bajer:

Byłem raz na zlocie vw, goście z motorkami AAM gadali że na taaaaaaaakiej prostej więcej niż 175km/g nie wyciśnie... Wierze, ja wykręciłem 170 we włoszech na autostradzie i to był szczyt szczytów... :hmm:


Audi A6 C4 2.5 TDI AEL Quattro Avant
VW Golf 1.9 TDI 1Z
było: Passat B5FL AWX, A6 C4 1.9TDI, Mercedes 814 6.0 D, Golf III 1.8, Renault Safrane 2.1TD, Vectra B 2.0, Polonez, Łada, 126P, MZ, WSK..

Jarek VW
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: czw sty 06, 2005 23:56
Lokalizacja: Nasielsk

Post autor: Jarek VW » śr lut 15, 2006 04:01

ogólnie te motory są słabe i dynamiką nie grzeszą. ja w swoim aam najbardziej lubje 3-ci bieg. mozna go rozkręcić do 130km/h :smoke:



Awatar użytkownika
ćwikła
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 977
Rejestracja: pt gru 24, 2004 10:58
Kontakt:

Post autor: ćwikła » śr lut 15, 2006 09:49

nie wiem jak to jet w przypadku aam ale w abs lub adz...mozna elektronika wyciagnac ok 100 koni.....do tego jeszcze wrzucic walek GT oraz przerobi dolot i wstawic stozek wiec mysle ze ok 110 by było...oczywiscie na BP.....kumpel u sibie ma porobione takie cuda i ostanie hamowanie wyszło mu 109 koni....autko jest duuuuuzo zwawsze powyzej 4 tys obrotow......


ALPINE CDA-7894RB
RAINBOW SAC 465.20
STEG K4.02
RF P3D410
DLS A6

Awatar użytkownika
kadet
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 428
Rejestracja: pt mar 25, 2005 19:11
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: kadet » śr lut 15, 2006 09:55

Wardek pisze:
GTomek pisze:troche to dla mnie dziwne że faszysty wcisneły do takiego auta motorek o mocy 75 KM
ale już zdążyłem sie do niego przyzwyczaić i nie moge na niego narzekać jak narazie spisuje sie super max co udało mi sie wycisnąć z niego to 195 km\h po baaaaardzo długim rozpędzie
Z całego serca winszuje takiego osiągu w przypadku AAM :bajer:

Byłem raz na zlocie vw, goście z motorkami AAM gadali że na taaaaaaaakiej prostej więcej niż 175km/g nie wyciśnie... Wierze, ja wykręciłem 170 we włoszech na autostradzie i to był szczyt szczytów... :hmm:
no ja tak jak mowie "lecialem" 185km/h (mam na mysli wskazania licznikowe) ale teraz na lpg to mi go bardziej zmulilo i pewnie bym taiego wyniku juz nie osiagnal.



Awatar użytkownika
ćwikła
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 977
Rejestracja: pt gru 24, 2004 10:58
Kontakt:

Post autor: ćwikła » śr lut 15, 2006 10:00

mi na lpg idzie 193 jakies(mam sportowy zawias wiec juz troche trzesło i az tak dokladnie nie odczytałem czy było 191 czy 195...zle gdzies pomidzy wiec pisze 193) wiec nie sadze ze pojdzie wiecej na benie....i tak sporo jak na 90KM.....


ALPINE CDA-7894RB
RAINBOW SAC 465.20
STEG K4.02
RF P3D410
DLS A6

dziulek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 20:57
Lokalizacja: Janówek I k\Warszawy

Post autor: dziulek » śr lis 14, 2007 21:27

boberro pisze:Ja jestem zadowolony wysoki " w miarę " moment obrotowy przy niskich obrotach a do rozpędzania na 5 biegu to lepiej wrzucić 4 bo 5 bieg w tym aucie to nadbieg i prędkości max nie osiągniemy, apropos to biegi mają długie przełożenia użytkuję też alfę romeo 145 1.4 TS 16v - ma krótszą piątke niż w golfiku aam 4 bieg.
Racja piątka jest za słaba. Vmax na 4 biegu ok 180km/h i droga sie skończyła. Szkoda że obrotomieża nie włączyłem :)



Tomek_Dx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: pt sty 07, 2005 01:37
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tomek_Dx » śr lis 14, 2007 23:09

Co do pierwszego posta to zmierz jaką średnicę ma mikser w instalce gazowej powinien mieć nie mniej niż 36mm!!!a nawet 38mm Jeśli gazownicy wsadzili 32 mm to nic dziwnego że muli. policz sobie pole przepływu powietrza. Przy 36 mm to pixr2 czyli 3,14x1,8cm do kw=101,74cm2
Przy 32 to 80,38 cm2 Róźnica to 21%!!!! Oczywiście przy mniejszym mikserze łatwo ustawić obroty, nie gaśnie itd. i dlatego ida na łatwiznę

Dodatkowo przyspiesz zapłon do gazu z książkowych 6 st do 10-11. Gaz ma ponad 100 oktanów tak więc trzeba to wykorzystać. Aby nie było spalania stukowego na benie to a zalewam 98 oktanów która służy do odpalania i osiągnięcia 30 stopni. Jak wiadomo spalanie stukowe wystepuje po pełnym nagrzaniu silnika tak więc nic groźniego się nie stanie. Ostatnio jeździłem Alfą z silnikiem 1,6 ponad 100 koni i stwierdzam że Venciak 1,8 AAM po przyspieszeniu zapłonu i z perfekcyjnie wyregulowana instalką (laptop na kolanach i ustawienia instalki robione nie na postoju tylko w normalnej jeździe pod obciążeniem silnika) lapiej zbierał się z dolnych obrotów niż Alfa!! 100 koników w Alfie dawało znac dopiero powyżej 4000 tys obrotów. AAM ma duży moment obrotowy 140Nm a naprzykład Alfa 1.6 przy 105 KM dysponuje momentem.....również 140 ale dopiero przy 4200 obrotów a Venciak jak pamietam juz tak gdzieś od 2500-3000.

Kolejna rzecz to sprawdź dolot czy nie zatkany przez gazowników. Silnik po rozgrzaniu powinien brać zimne powietrze również do gazu(zimne=więcej tlenu do spalania) ja dodatkowo założyłem mokrą sportową wkładkę filtru powietrza (przepływ większy o około 30-40%) Do tego sportowe świece Brisk (gazownicy stukali się w głowę że na takim zestawie będzie gasł, strzelał (za duzo powietrza) i co .....i jeżdżę już tak 2 lata ani razu mi nie strzelił ani nie zgasł, przejechałem 60tys km i chodzi jak rakieta:) Filtr czyszczę co 15 tys km oraz co 20tys wymieniam świece...


Tomek Dx

msobanie
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pt lut 17, 2006 15:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: msobanie » sob lut 02, 2008 23:27

Witam,
Tez mam 1.8 AAM, i mysle ze trzeba umiejetnie zmieniac biegi. On ma "dlugie" przelozenia, moj przy 120 km/h ma 3000 obr/min a przy 140 km/h - 3500 obr/min - oczywiscie na piatce.
Ludzie mowia ze 1.8ABS jest wyraznie mocniejszy. Nie wiem, nie jechalem, ale ABS ma tylko (albo az) 5 Nm wiecej (145 Nm) od AAM (ktory to ma 140 Nm).
Obydwa osiagaja ten moment przy 2500 obr/min, a wiec nisko.
Max jechalem 160 km/h, ale wyraznie mozna wiecej.
Pozdrawiam
Mirek



Awatar użytkownika
Królik88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: czw kwie 05, 2007 08:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Królik88 » ndz lut 03, 2008 01:48

msobanie pisze:Tez mam 1.8 AAM, i mysle ze trzeba umiejetnie zmieniac biegi. On ma "dlugie" przelozenia, moj przy 120 km/h ma 3000 obr/min a przy 140 km/h - 3500 obr/min - oczywiscie na piatce.
Masz dziwną skrzynię. Ja mam 3k obr przy 90-100kmh na piątce.

[ Dodano: Nie 03 Lut, 2008 ]
P.S.
msobanie pisze:ale ABS ma tylko (albo az) 5 Nm wiecej (145 Nm) od AAM (ktory to ma 140 Nm).
Przyspiesza się mocą a nie momentem. Poza tym wszystko zależy od rozłożenia mocy w zakresie obrotów a nie od danych maksymalnych.


Były: MK3 1.8 AAM, MK3 2.0 16V ABF, Omega B FL 2.2
Jest: Octavia 1 1.8T

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 379 gości