Słabe osiągi Vento 1.8 AAM
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Na tym forum mało kto wierzy w takie wynalazki, a jak już ktoś się znajdzie, to ci co znają się na rzeczy skutecznie wybijają mu z głowy takie pomysły Myślę, że musiałbyś podeprzeć wypowiedź jakimiś argumentami za. Najlepiej nie wyssanymi z palca.hulek pisze:jesli ktos by chcial poprawic troche osiagi swojego 1.8 aam to prosze do mni mam chipa pod ten silnik..
pozdr
hej mam autko z takim samym silniczkiem i nie nażekam za bardzo jak na 75 KM to nie jest jeszcze źle. ja natomiast nie mam problemu z przyśpieszaniem na 5 biegu od predkości 80-90 km/h zbiera się nieźle. Gaz ustaiwałem sobie sam tak samo jak zapłon, tak jest najlepiej metoda prób i błędędów. Co do V-max testowałem go tylko na gazie i z pedałem w podłodze wskazówka dotarła do 170 km/h na paliwie jeszcze nie testowałem ale te 180 to powinien bez problemu osiągnąc.
- Wardek
- Mały gagatek
- Posty: 142
- Rejestracja: pn wrz 26, 2005 02:48
- Lokalizacja: Beskid Niski/Bieszczady
Z całego serca winszuje takiego osiągu w przypadku AAMGTomek pisze:troche to dla mnie dziwne że faszysty wcisneły do takiego auta motorek o mocy 75 KM
ale już zdążyłem sie do niego przyzwyczaić i nie moge na niego narzekać jak narazie spisuje sie super max co udało mi sie wycisnąć z niego to 195 km\h po baaaaardzo długim rozpędzie
Byłem raz na zlocie vw, goście z motorkami AAM gadali że na taaaaaaaakiej prostej więcej niż 175km/g nie wyciśnie... Wierze, ja wykręciłem 170 we włoszech na autostradzie i to był szczyt szczytów...
Audi A6 C4 2.5 TDI AEL Quattro Avant
VW Golf 1.9 TDI 1Z
było: Passat B5FL AWX, A6 C4 1.9TDI, Mercedes 814 6.0 D, Golf III 1.8, Renault Safrane 2.1TD, Vectra B 2.0, Polonez, Łada, 126P, MZ, WSK..
VW Golf 1.9 TDI 1Z
było: Passat B5FL AWX, A6 C4 1.9TDI, Mercedes 814 6.0 D, Golf III 1.8, Renault Safrane 2.1TD, Vectra B 2.0, Polonez, Łada, 126P, MZ, WSK..
nie wiem jak to jet w przypadku aam ale w abs lub adz...mozna elektronika wyciagnac ok 100 koni.....do tego jeszcze wrzucic walek GT oraz przerobi dolot i wstawic stozek wiec mysle ze ok 110 by było...oczywiscie na BP.....kumpel u sibie ma porobione takie cuda i ostanie hamowanie wyszło mu 109 koni....autko jest duuuuuzo zwawsze powyzej 4 tys obrotow......
ALPINE CDA-7894RB
RAINBOW SAC 465.20
STEG K4.02
RF P3D410
DLS A6
RAINBOW SAC 465.20
STEG K4.02
RF P3D410
DLS A6
no ja tak jak mowie "lecialem" 185km/h (mam na mysli wskazania licznikowe) ale teraz na lpg to mi go bardziej zmulilo i pewnie bym taiego wyniku juz nie osiagnal.Wardek pisze:Z całego serca winszuje takiego osiągu w przypadku AAMGTomek pisze:troche to dla mnie dziwne że faszysty wcisneły do takiego auta motorek o mocy 75 KM
ale już zdążyłem sie do niego przyzwyczaić i nie moge na niego narzekać jak narazie spisuje sie super max co udało mi sie wycisnąć z niego to 195 km\h po baaaaardzo długim rozpędzie
Byłem raz na zlocie vw, goście z motorkami AAM gadali że na taaaaaaaakiej prostej więcej niż 175km/g nie wyciśnie... Wierze, ja wykręciłem 170 we włoszech na autostradzie i to był szczyt szczytów...
mi na lpg idzie 193 jakies(mam sportowy zawias wiec juz troche trzesło i az tak dokladnie nie odczytałem czy było 191 czy 195...zle gdzies pomidzy wiec pisze 193) wiec nie sadze ze pojdzie wiecej na benie....i tak sporo jak na 90KM.....
ALPINE CDA-7894RB
RAINBOW SAC 465.20
STEG K4.02
RF P3D410
DLS A6
RAINBOW SAC 465.20
STEG K4.02
RF P3D410
DLS A6
-
- Mały gagatek
- Posty: 54
- Rejestracja: ndz maja 06, 2007 20:57
- Lokalizacja: Janówek I k\Warszawy
Racja piątka jest za słaba. Vmax na 4 biegu ok 180km/h i droga sie skończyła. Szkoda że obrotomieża nie włączyłemboberro pisze:Ja jestem zadowolony wysoki " w miarę " moment obrotowy przy niskich obrotach a do rozpędzania na 5 biegu to lepiej wrzucić 4 bo 5 bieg w tym aucie to nadbieg i prędkości max nie osiągniemy, apropos to biegi mają długie przełożenia użytkuję też alfę romeo 145 1.4 TS 16v - ma krótszą piątke niż w golfiku aam 4 bieg.
Co do pierwszego posta to zmierz jaką średnicę ma mikser w instalce gazowej powinien mieć nie mniej niż 36mm!!!a nawet 38mm Jeśli gazownicy wsadzili 32 mm to nic dziwnego że muli. policz sobie pole przepływu powietrza. Przy 36 mm to pixr2 czyli 3,14x1,8cm do kw=101,74cm2
Przy 32 to 80,38 cm2 Róźnica to 21%!!!! Oczywiście przy mniejszym mikserze łatwo ustawić obroty, nie gaśnie itd. i dlatego ida na łatwiznę
Dodatkowo przyspiesz zapłon do gazu z książkowych 6 st do 10-11. Gaz ma ponad 100 oktanów tak więc trzeba to wykorzystać. Aby nie było spalania stukowego na benie to a zalewam 98 oktanów która służy do odpalania i osiągnięcia 30 stopni. Jak wiadomo spalanie stukowe wystepuje po pełnym nagrzaniu silnika tak więc nic groźniego się nie stanie. Ostatnio jeździłem Alfą z silnikiem 1,6 ponad 100 koni i stwierdzam że Venciak 1,8 AAM po przyspieszeniu zapłonu i z perfekcyjnie wyregulowana instalką (laptop na kolanach i ustawienia instalki robione nie na postoju tylko w normalnej jeździe pod obciążeniem silnika) lapiej zbierał się z dolnych obrotów niż Alfa!! 100 koników w Alfie dawało znac dopiero powyżej 4000 tys obrotów. AAM ma duży moment obrotowy 140Nm a naprzykład Alfa 1.6 przy 105 KM dysponuje momentem.....również 140 ale dopiero przy 4200 obrotów a Venciak jak pamietam juz tak gdzieś od 2500-3000.
Kolejna rzecz to sprawdź dolot czy nie zatkany przez gazowników. Silnik po rozgrzaniu powinien brać zimne powietrze również do gazu(zimne=więcej tlenu do spalania) ja dodatkowo założyłem mokrą sportową wkładkę filtru powietrza (przepływ większy o około 30-40%) Do tego sportowe świece Brisk (gazownicy stukali się w głowę że na takim zestawie będzie gasł, strzelał (za duzo powietrza) i co .....i jeżdżę już tak 2 lata ani razu mi nie strzelił ani nie zgasł, przejechałem 60tys km i chodzi jak rakieta:) Filtr czyszczę co 15 tys km oraz co 20tys wymieniam świece...
Przy 32 to 80,38 cm2 Róźnica to 21%!!!! Oczywiście przy mniejszym mikserze łatwo ustawić obroty, nie gaśnie itd. i dlatego ida na łatwiznę
Dodatkowo przyspiesz zapłon do gazu z książkowych 6 st do 10-11. Gaz ma ponad 100 oktanów tak więc trzeba to wykorzystać. Aby nie było spalania stukowego na benie to a zalewam 98 oktanów która służy do odpalania i osiągnięcia 30 stopni. Jak wiadomo spalanie stukowe wystepuje po pełnym nagrzaniu silnika tak więc nic groźniego się nie stanie. Ostatnio jeździłem Alfą z silnikiem 1,6 ponad 100 koni i stwierdzam że Venciak 1,8 AAM po przyspieszeniu zapłonu i z perfekcyjnie wyregulowana instalką (laptop na kolanach i ustawienia instalki robione nie na postoju tylko w normalnej jeździe pod obciążeniem silnika) lapiej zbierał się z dolnych obrotów niż Alfa!! 100 koników w Alfie dawało znac dopiero powyżej 4000 tys obrotów. AAM ma duży moment obrotowy 140Nm a naprzykład Alfa 1.6 przy 105 KM dysponuje momentem.....również 140 ale dopiero przy 4200 obrotów a Venciak jak pamietam juz tak gdzieś od 2500-3000.
Kolejna rzecz to sprawdź dolot czy nie zatkany przez gazowników. Silnik po rozgrzaniu powinien brać zimne powietrze również do gazu(zimne=więcej tlenu do spalania) ja dodatkowo założyłem mokrą sportową wkładkę filtru powietrza (przepływ większy o około 30-40%) Do tego sportowe świece Brisk (gazownicy stukali się w głowę że na takim zestawie będzie gasł, strzelał (za duzo powietrza) i co .....i jeżdżę już tak 2 lata ani razu mi nie strzelił ani nie zgasł, przejechałem 60tys km i chodzi jak rakieta:) Filtr czyszczę co 15 tys km oraz co 20tys wymieniam świece...
Tomek Dx
Witam,
Tez mam 1.8 AAM, i mysle ze trzeba umiejetnie zmieniac biegi. On ma "dlugie" przelozenia, moj przy 120 km/h ma 3000 obr/min a przy 140 km/h - 3500 obr/min - oczywiscie na piatce.
Ludzie mowia ze 1.8ABS jest wyraznie mocniejszy. Nie wiem, nie jechalem, ale ABS ma tylko (albo az) 5 Nm wiecej (145 Nm) od AAM (ktory to ma 140 Nm).
Obydwa osiagaja ten moment przy 2500 obr/min, a wiec nisko.
Max jechalem 160 km/h, ale wyraznie mozna wiecej.
Pozdrawiam
Mirek
Tez mam 1.8 AAM, i mysle ze trzeba umiejetnie zmieniac biegi. On ma "dlugie" przelozenia, moj przy 120 km/h ma 3000 obr/min a przy 140 km/h - 3500 obr/min - oczywiscie na piatce.
Ludzie mowia ze 1.8ABS jest wyraznie mocniejszy. Nie wiem, nie jechalem, ale ABS ma tylko (albo az) 5 Nm wiecej (145 Nm) od AAM (ktory to ma 140 Nm).
Obydwa osiagaja ten moment przy 2500 obr/min, a wiec nisko.
Max jechalem 160 km/h, ale wyraznie mozna wiecej.
Pozdrawiam
Mirek
Masz dziwną skrzynię. Ja mam 3k obr przy 90-100kmh na piątce.msobanie pisze:Tez mam 1.8 AAM, i mysle ze trzeba umiejetnie zmieniac biegi. On ma "dlugie" przelozenia, moj przy 120 km/h ma 3000 obr/min a przy 140 km/h - 3500 obr/min - oczywiscie na piatce.
[ Dodano: Nie 03 Lut, 2008 ]
P.S.
Przyspiesza się mocą a nie momentem. Poza tym wszystko zależy od rozłożenia mocy w zakresie obrotów a nie od danych maksymalnych.msobanie pisze:ale ABS ma tylko (albo az) 5 Nm wiecej (145 Nm) od AAM (ktory to ma 140 Nm).
Były: MK3 1.8 AAM, MK3 2.0 16V ABF, Omega B FL 2.2
Jest: Octavia 1 1.8T
Jest: Octavia 1 1.8T
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 379 gości