Skrzynia biegów, sprzęgło. Naprawiać czy nowe?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Skrzynia biegów, sprzęgło. Naprawiać czy nowe?
Witam.
Pytanie brzmi: "Co byście zrobili na moim miejscu?"
Sprawa wygląda tak... Od dłuższego czasu w moim golferku slychac bylo buczenie i chrobotanie z okolic sprzęgła i skrzyni biegów. Wszyscy mechanicy mówili, że objawy wskazują na zużyte sprzęgło. Oddałem samochód do warsztatu (jeden z lepszych w Gdańsku specjalizujący się właśnie w skrzyniach). Naprawa miała się sprowadzić do wymiany sprzęgła ale po wymontowaniu, powiedzieli, że sprzęgło co prawda jest dosyć zmarnowane ale to nie ono wydaję taki dźwięk, że uszkodzona jest skrzynia biegów i już po spuszczonym oleju widać, że skrzynia do remontu. Wymiana sprzęgła miała się zmieścić w 700zl a tym czasem z naprawą skrzyni wycena wygląda tak:
- Wymontowanie i zamontowanie sprzęgła i skrzyni- 350zł
- Nowe sprzęgło- 350zł
- Naprawa skrzyni (robocizna)- 450zł
- Nowy olej do skrzyni z wymianą- 130zł
- Części do naprawy skrzyni (w zależności co sie okaże po rozebraniu)- 100 do 300zł
RAZEM: 1500-1700 zł
Napawiać skrzynie czy może szukać nowej/używanej?? W końcu półtora koła to prawie połowa wartości "gołej" dwójeczki :/
Problem tkwi jeszcze w tym ze mam skrzynie 8N (5biegów) i nową/używaną taką jest chyba ciężko dostać i ponoć są one bardzo drogie, a nie chciał bym zmieniać 5-cio biegowej skrzyni na 4-ro biegową bo takie były montowane głownie w golfach 1,3 MH.
CO WY NA TO?
Pytanie brzmi: "Co byście zrobili na moim miejscu?"
Sprawa wygląda tak... Od dłuższego czasu w moim golferku slychac bylo buczenie i chrobotanie z okolic sprzęgła i skrzyni biegów. Wszyscy mechanicy mówili, że objawy wskazują na zużyte sprzęgło. Oddałem samochód do warsztatu (jeden z lepszych w Gdańsku specjalizujący się właśnie w skrzyniach). Naprawa miała się sprowadzić do wymiany sprzęgła ale po wymontowaniu, powiedzieli, że sprzęgło co prawda jest dosyć zmarnowane ale to nie ono wydaję taki dźwięk, że uszkodzona jest skrzynia biegów i już po spuszczonym oleju widać, że skrzynia do remontu. Wymiana sprzęgła miała się zmieścić w 700zl a tym czasem z naprawą skrzyni wycena wygląda tak:
- Wymontowanie i zamontowanie sprzęgła i skrzyni- 350zł
- Nowe sprzęgło- 350zł
- Naprawa skrzyni (robocizna)- 450zł
- Nowy olej do skrzyni z wymianą- 130zł
- Części do naprawy skrzyni (w zależności co sie okaże po rozebraniu)- 100 do 300zł
RAZEM: 1500-1700 zł
Napawiać skrzynie czy może szukać nowej/używanej?? W końcu półtora koła to prawie połowa wartości "gołej" dwójeczki :/
Problem tkwi jeszcze w tym ze mam skrzynie 8N (5biegów) i nową/używaną taką jest chyba ciężko dostać i ponoć są one bardzo drogie, a nie chciał bym zmieniać 5-cio biegowej skrzyni na 4-ro biegową bo takie były montowane głownie w golfach 1,3 MH.
CO WY NA TO?
- krzysiek82
- Gadatliwa bestia
- Posty: 845
- Rejestracja: sob mar 24, 2007 22:23
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Moim zdaniem lepiej naprawić ale nie za takie pieniądze, najlepiej wymontować samemu i oddać do naprawy, poszukaj jednak tańszego warsztatu, cwane polaczki wyceniają sie coraz wyżej ale nie idzie to w parze z jakością świadczonych usług. Jeśli ktoś sprzedaje skrzynie nie wymontowaną i masz okazje posłuchać jak ona pracuje to także jest jakieś wyjście.
Ostatnio zmieniony śr lis 14, 2007 19:21 przez krzysiek82, łącznie zmieniany 1 raz.
[img]http://www.usersigs.com/site/data/media/10/Sans_titre-2.gif[/img]
[img]http://images4.fotosik.pl/170/6664f3af63388f0d.jpg[/img]
GSM: 600-827-446
[img]http://images4.fotosik.pl/170/6664f3af63388f0d.jpg[/img]
GSM: 600-827-446
a szrotach zawyczaj mają tekst w przypadku 5-biegowych:"stówa za bieg"el_bezet pisze:na allegro znalazlem 5cio biegową za 350, niby nie dużo, ale kurcze używana nigdy nie wiadomo w jakim stanie i ile pojeździ. Brać ta skrzynie za 350 i mieć nadzieje, że jest ok tak jak w opisie aukcji napisano? czy płacić 450 + części za naprawe mojej? Jak myślicie?
p.s Jakby cię interesowała 4 biegowa od 1,3 to mam w domu.
wg mnie nieoplacalne jest remontowanie starej skrzyni. Kup nowa tzn uzywana i zaplacisz nawet nie polowe tego co za remont starej. Za wymiane oleju policzyli cobie calkiem niezle...
Rok temu nade mna wisialo widmo zmiany skrzyni, i po szybkim zorientowaniu sie w cenach skrzyn w Warszawie wyszlo mi, ze 4 biegowe chodza po 150-200 a 5 biegowe po 250-300.
Robocizna nie wyniesie wg mnie napewno 450 zl. W Wawie mowili mi 200 zl za robocizne.
Wg mnie cos drogi ten warsztat
Rok temu nade mna wisialo widmo zmiany skrzyni, i po szybkim zorientowaniu sie w cenach skrzyn w Warszawie wyszlo mi, ze 4 biegowe chodza po 150-200 a 5 biegowe po 250-300.
Robocizna nie wyniesie wg mnie napewno 450 zl. W Wawie mowili mi 200 zl za robocizne.
Wg mnie cos drogi ten warsztat
Cóż.... ja ostatnio wymieniałam całe sprzęgło i kosztowało mnie to.... niecałe 1000zł był to totalny niewypał, gdyż 3/4 z tego shitu to policzyli sobie za robociznę, oprócz tego 2 razy źle zamontowali, żenada po prostu... lepiej dorwać jakiegoś mechanika "po godzinach" dać mu sprzęt do wymiany (używany czy też nowy) i zapłacić za robociznę... na bank wyjdzie taniej... no i się przypilnuje typa, żeby dobrze wszystko poskładał...
1 metr to droga jaką pokonuje światło w próżni w czasie 1/299792458 sek.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 213 gości