Temperatura...czy to normalny objaw...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Stopek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: pn mar 05, 2007 14:25
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Temperatura...czy to normalny objaw...

Post autor: Stopek » ndz lis 11, 2007 20:04

Problem jest tego typu, że od pewnego czasu wskaźnik temperatury nie wskazuje optymalnej temperatury silnika tj. 90stopni... nawet po długiej jeździe temperatura według wskazań podnosi się tylko trochę... to jest jakiś problem czy nie ma czym się martwić... Może to głupie pytanie ale lepiej wiedzieć niż nie :) pozdrawiam...


WsZyStKo. Co Na PrAwDę LuBiĘ JeSt AlBo NiEmOrAlNe AlBo NiElEgAlNe AlBo TuCzĄcE :D

Awatar użytkownika
Maro_GT
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: czw wrz 13, 2007 23:59
Lokalizacja: Gdańsk / Orneta / NLI
Kontakt:

Post autor: Maro_GT » ndz lis 11, 2007 20:13

Znajomy miał taki problem. Jeździł tak jakieś pół roku i nic się nie działo. Później wymienił termostat i od tej pory na 90 stopni na blacie.

[ Dodano: 11 Lis 2007 19:14 ]
Silnik też 1.6 tylko oznaczenia niepamiętam.



Awatar użytkownika
Stopek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: pn mar 05, 2007 14:25
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Stopek » ndz lis 11, 2007 20:32

Hmmm też myślałem o termostacie i to by było najprostsze wyjaśnienie bo można by było jeszcze z tym jeździć chwilę...boję się tylko żeby to co innego nie było i żebym sobie silnika nie zniszczył... bo tam jakaś temperatura jest na blacie ale nie ta która by mie satyfakcjonowała...:)


WsZyStKo. Co Na PrAwDę LuBiĘ JeSt AlBo NiEmOrAlNe AlBo NiElEgAlNe AlBo TuCzĄcE :D

Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » ndz lis 11, 2007 20:40

Odpal zimne auto i niech na wolnych obrotach chodzi 4 - 5 minut. Po tym czasie złap za węże od chłodnicy. Jesli górny i dolny są jednakowej temperaury (letniej) wówczas to ewidentnie termostat. Jeśli zaś po dynamicznej przejażdżce (10 kilometrów) licznik pokazuje +/- 40 stopni a węż górny i dolny nie dają się utrzymać w ręku dłużej niż 5 sekund wówczas źle Ci pokazuje czujnik temperatury :)



Awatar użytkownika
Stopek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: pn mar 05, 2007 14:25
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Stopek » ndz lis 11, 2007 20:56

Jutro zrobimy teścik:) Dzięki za podpowiedź...


WsZyStKo. Co Na PrAwDę LuBiĘ JeSt AlBo NiEmOrAlNe AlBo NiElEgAlNe AlBo TuCzĄcE :D

Awatar użytkownika
Prince2005
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 229
Rejestracja: ndz cze 26, 2005 20:42
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Prince2005 » ndz lis 11, 2007 20:58

podłączę się.
A co jeżeli górny wąż chłodnicy jest gorący (90 stopni) a dolny trochę chłodniejszy ?
Dodam, że przy temperaturze zewnętrznej około 2 st muszę przejechać jakieś 20km aby się nagrzal do 90 st. Czy tak powinno być ?
Ostatnio zmieniony ndz lis 11, 2007 21:23 przez Prince2005, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » ndz lis 11, 2007 23:53

U mnie przy tej temperaturze łapie 90 stopni po 2-4 kilometrach jazdy poza miastem a w mieście oczywiście szybciej. Twój problem polega na tym, że nie sprawdziłeś prawidłowo węży. Otwórz maskę jak przejedziesz 3-4 max 5 kilometrów i wówczas złap za węże. Jeśli okaże się, że górny jest już ciepły a dolny zimny to termostat działa prawidłowo i należy zainwestować w czujnik temp cieczy. Podejrzewam jednak, że będzie inaczej (bo 20 kilometrów na osiągnięcie 90 stopni to stanowczo za dużo wykluczając uszkodzenie czujnika) i okaże się, że obydwa węże są identycznej temperatury co wskazuje na uszkodzenie termostatu a konkretniej na jego otwarcie.



szsz01
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 101
Rejestracja: wt lis 23, 2004 01:31

Post autor: szsz01 » ndz lis 11, 2007 23:58

dolny jest trochę chłodniejszy, bo płyn przeszedł przez chłodnicę a ta, jak sama nazwa wskazuje -służy do chłodzenia
uszkodzenia termostatu zdarzają się, na szczęście jest to element stosunkowo niedrogi a wymiana prosta, warto to zrobić przed zimą, bo spalanie na niedogrzanym silniku wykończy cię finansowo



Awatar użytkownika
Stopek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: pn mar 05, 2007 14:25
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Stopek » śr lis 14, 2007 13:49

Jeszcze raz wracamdo tematu...może ktos mi zidentyfikować termostat do mojego silniczka...AEA monoftrysk montowany bodajrze od 10.94 do 07.95 idoradzcie jakiej firmy kupic... dzieki... a jeszcze jak by ktoś miał foto poradę odnośnie wymiany to będę uradowany :):):)

Oka znalazłem coś takiego WAHLER 4264.87D cena 38 zł niby do silnika AEA idę to zaraz zakupić i powiem jaki zmiany
Ostatnio zmieniony śr lis 14, 2007 14:11 przez Stopek, łącznie zmieniany 1 raz.


WsZyStKo. Co Na PrAwDę LuBiĘ JeSt AlBo NiEmOrAlNe AlBo NiElEgAlNe AlBo TuCzĄcE :D

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 383 gości