Pomocy - auto padło pompa paliwa i nie wykluczona cewka
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Pomocy - auto padło pompa paliwa i nie wykluczona cewka
Witam
mam problem z moim MKIII 1,8 AAM - ostatnio jechałem sobie normalnie (padał deszcz) zatrzymałem się i gofer już nie odpalił.
Objawy:
-kręci normalnie tylko że nie odpala
-z pychu tak jakby był mega zadławiony i totalnie nie miał mocy - chwilę cichutko zabuczał i zdechł
-jak otworzyłem maskę i kolega włączał zapłon to było widać skaczące iskry przy cewce - podkreślam że było cholernie mokro
Zrobiłem tak
oblukałem cewke i tam była taka zaślepka plastikowa która była otwarta więc ją zamknołem i wyczyściłem masę - jakoś przestało iskrzyć przy włączaniu zapłonu.
Wymieniłem kable i świece.
Teraz znowu jeździłem cały dzień raz mi zgasł ale jak go przepchnołem z drogi to zapalił - potem jak zgasł to już kaplica.
Zaczynam twierdzić że po pierwsze skończyła się pompa paliwa - nie słychać charakterystycznego buczenia po przekręceniu kluczyka
albo faktycznie jest coś z tą piep......ą cewką.
starałem się opisać to jak najdokładniej i proszę o pomoc bo już na kable wydałem 160 zeta i 80 na świece i boję sie pomyśleć co dalej pompa jakieś 400 a cewka 240 więc proszę o pomoc w związku z tym co jak sprawdzić i czy mogą być jakieś inne przyczyny takiego stanu.
mam problem z moim MKIII 1,8 AAM - ostatnio jechałem sobie normalnie (padał deszcz) zatrzymałem się i gofer już nie odpalił.
Objawy:
-kręci normalnie tylko że nie odpala
-z pychu tak jakby był mega zadławiony i totalnie nie miał mocy - chwilę cichutko zabuczał i zdechł
-jak otworzyłem maskę i kolega włączał zapłon to było widać skaczące iskry przy cewce - podkreślam że było cholernie mokro
Zrobiłem tak
oblukałem cewke i tam była taka zaślepka plastikowa która była otwarta więc ją zamknołem i wyczyściłem masę - jakoś przestało iskrzyć przy włączaniu zapłonu.
Wymieniłem kable i świece.
Teraz znowu jeździłem cały dzień raz mi zgasł ale jak go przepchnołem z drogi to zapalił - potem jak zgasł to już kaplica.
Zaczynam twierdzić że po pierwsze skończyła się pompa paliwa - nie słychać charakterystycznego buczenia po przekręceniu kluczyka
albo faktycznie jest coś z tą piep......ą cewką.
starałem się opisać to jak najdokładniej i proszę o pomoc bo już na kable wydałem 160 zeta i 80 na świece i boję sie pomyśleć co dalej pompa jakieś 400 a cewka 240 więc proszę o pomoc w związku z tym co jak sprawdzić i czy mogą być jakieś inne przyczyny takiego stanu.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Niesla cewka 120 (np Mahle czy jakoś Mayle nie pamiętam) a typowa pompa podróba ok 100 zeta. To co w sklepie kosztuje 400 jest tym samym co kupisz w necie tylko droższe.
Mordowałaś auto próbami zapalania więc komp mogł zgłupieć i nie daje impulsu na pompę.
Załóż nową cewką, zerstartuj kompa i zobaczysz co będzie. Nie wierze w jednoczesną padakę dwóch rzeczy
Mordowałaś auto próbami zapalania więc komp mogł zgłupieć i nie daje impulsu na pompę.
Załóż nową cewką, zerstartuj kompa i zobaczysz co będzie. Nie wierze w jednoczesną padakę dwóch rzeczy
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
oki to znaczy że jak wymienię cewkę to zacznie pracować pompa paliwa?? chodzi mi o to że jak przekręcam kluczyk to generalnie nie słychać żeby pompa pracowała a chyba powinna (wg mnie) zazwyczaj jak samochód był sprawny to po przekręceniu kluczyka było słychać takie ciche buczenie pompy?? A co do padania 2 rzeczy jednocześnie to nie jestem taki w 100% pewny - wiadomo złośliwość rzeczy martwych - choć nie ukrywam że mam nadzieję że masz rację
[ Dodano: Nie Lis 11, 2007 12:39 ]
a właśnie jeszcze jedno jak się restartuje kompa (może głupie pytanie) i gdzie on jest w MKIII 1,8 AAM
[ Dodano: Nie Lis 11, 2007 12:39 ]
a właśnie jeszcze jedno jak się restartuje kompa (może głupie pytanie) i gdzie on jest w MKIII 1,8 AAM
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Ja miałem taki przypadek, dokładnie jak Twój. Probowałem auto na pych zapalać. Winna była cewka, ale po jej wymianie pompa nie działała, dopiero po wyłączeniu i ponownym włączeniu zapłonu ( u mnie nie ma restartu kompa, restartuje się każdrazowo po wyłączeniu zapłonu).
A co do pompy, najpierw podłącz ją kablami na krótko dla sprawdzenia - odkręcasz tylko dekielek w bagażniku i masz dostep do kabli - wybierz tam z czterech dwa grubsze, plus na żółto czerwony minus na brążowy.
No sprawdż jeszcze czy jest iskra
A co do pompy, najpierw podłącz ją kablami na krótko dla sprawdzenia - odkręcasz tylko dekielek w bagażniku i masz dostep do kabli - wybierz tam z czterech dwa grubsze, plus na żółto czerwony minus na brążowy.
No sprawdż jeszcze czy jest iskra
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
sprawdzałem to voltomierzem i na kostce przy włączonym zapłonie pokazywało między 9 a 10V czyli zgodnie z serwisówką wszystko jest cacy. Chyba dobrze zrozumiełaem że komp się restartuje jak sie przekręca kluczyk do połowy i potem wyłącza tak??
Nie wiem czy dobrze to rozkminiłem ale jak mam już zdjęty ten dekielek i jest tam ta pokrywka z 2 przewodami paliwowymi a przy nich jest kostka zasilania - to jak - mam wybebeszyć kable z kostki i sprawdzać nimi czy na wtyku się iskrzy??
Nie wiem czy dobrze to rozkminiłem ale jak mam już zdjęty ten dekielek i jest tam ta pokrywka z 2 przewodami paliwowymi a przy nich jest kostka zasilania - to jak - mam wybebeszyć kable z kostki i sprawdzać nimi czy na wtyku się iskrzy??
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
nie u ciebie odłączyć klemy z aku i poczekać, nie wiem jak długo,. możesz na noc.terago pisze:jak sie przekręca kluczyk do połowy i potem wyłącza tak??
nie, wypnij kostkę. Zmierz napęcie po włączeniu zapłonu na dwóch grubszych kablach, pojawi się tylko na sekundę, więc potrzebujesz pomocy kolegi.terago pisze:to jak - mam wybebeszyć kable z kostki i sprawdzać nimi czy na wtyku się iskrzy??
Potem weź jakieś żródło prądu 12V (prostownik, albo pociąg kablami od aku) i podepnij pod wtyki od pompy, te do których dochodzą 2 grubsze kable. Plus do tego styku co dochodzi czerwono żółty kabel,minus dotego co dochodzi brązowy. Jeśli pompa zadziała to jest dobra.
Ostatnio zmieniony ndz lis 11, 2007 14:31 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 205 gości