aparat zaplonowy?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Yuri
Forum Master
Forum Master
Posty: 1249
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 02:02
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

aparat zaplonowy?

Post autor: Yuri » pt lis 09, 2007 23:44

Witam. Przed doslownie chwila z kumplem zholowalismy moje auto pod dom. A bylo mniej wiecej tak:

Wracam sobie z miasta i doslownie 500m od domu nagle po prostu silnik zgasl. Objaw z tego co sie orientuje mniej wiecej taki jakby nagle nie dostawal iskry. Jako, ze do domu blisko to skoczylem po laptopa, kabel, wrocilem do Golfa i podpialem VAG'a. Nie pokazaly sie zadne, ale to zadne bledy. Dodam, ze rozrusznik kreci, pompa chodzi, bateria OK (ogolnie cala elektryka auta dziala, szyby, klima, swiatla itd. itp.), kable i swiece zmieniane jakies 2tys. km temu a auto kreci ale nie odpala. Zmienialem takze aparat zaplonowy bo podobno byl padniety ale kupilem i zamontowalem uzywke na szrocie. Jedyne czego nie zmienialem to kopulka i palec jesli chodzi o te rzeczy. I teraz moje pytanie jest takie:

Czy moze to byc aparat zaplonowy? Czy cos innego? Mialem prawie identyczna sytuacje z poprzednim golfem i wlasnie sie okazalo, ze aparat i palec byly do wymiany. Mam ten stary aparat niby padniety ale okazalo sie, ze to co sie dzialo wczesniej z autem to nie byla wina aparatu wiec zmienilem w zasadzie na darmo i to na uzywke z niepewnego zrodla (oczywiscie pan na szrocie zarzekal sie ze jest sprawny).

Najgorsze jest to ze bardzo pilnie musze jechac jutro w miare wczesnie do Gdyni i nie wiem czy mi ktokolwiek jutro cos zrobi bo auta nie mozna odpalic a tym samym jechac gdziekolwiek do mechaniora :grrr: Czy duzo jest roboty z wymiana samego aparatu? Bo myslalem nad tym zeby wlozyc ten "stary" i zobaczyc co bedzie.

Jesli ktos bedzie mial jakies sugestie to bede bardzo ale to baaardzo wdzieczny za jakakolwiek pomoc
Ostatnio zmieniony pt lis 09, 2007 23:45 przez Yuri, łącznie zmieniany 1 raz.



ModyVW
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 23:20
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Post autor: ModyVW » pt lis 09, 2007 23:52

Witam mozeliwe ze padla Ci cewka zaplonowa sprawdz czy daje Ci iskre


Mody

Awatar użytkownika
Yuri
Forum Master
Forum Master
Posty: 1249
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 02:02
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Yuri » sob lis 10, 2007 00:09

ModyVW pisze:Witam mozeliwe ze padla Ci cewka zaplonowa sprawdz czy daje Ci iskre
Hmm rzeczywiscie nie wzialem tego pod uwage. A jak ja sprawdzic? Tylko tak naprawde krok po kroku bo nie na wszystkim sie jeszcze znam tak jakbym chcial ;)



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » sob lis 10, 2007 00:17

Jaki masz silnik?

Aparat zapłonowy sam w sobie się za bardzo nie psuje. Czujnik halla w aparacie, palec, ew. kopułka tak.Może być cewka lub brak prądu na niej.



Awatar użytkownika
Yuri
Forum Master
Forum Master
Posty: 1249
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 02:02
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Yuri » sob lis 10, 2007 00:27

jhosef pisze:Jaki masz silnik?
ADY
jhosef pisze:Aparat zapłonowy sam w sobie się za bardzo nie psuje. Czujnik halla w aparacie, palec, ew. kopułka tak.Może być cewka lub brak prądu na niej.
No tak ale jakby to byl Hall to VAG by go raczej pokazal a nie pokazal nic. Powtorze sie ale jak ta cewke najlepiej sprawdzic? I jak wygladaja ceny tego ustrojstwa jesli to by bylo to?



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » sob lis 10, 2007 01:10

Yuri pisze:Powtorze sie ale jak ta cewke najlepiej sprawdzic?
Cewkę sprawdza się z tego co pamiętam mierząc opór uzwojenia pierwotnego i wtórnego.
NIestety nie znam tych wartości. W książce serwisowej powinny być te wartości.
Yuri pisze:I jak wygladaja ceny tego ustrojstwa jesli to by bylo to?
Ceny: z intercars
BERU 0040402001 242,43 zł
BOSCH 0 986 221 000 305,77 zł



Awatar użytkownika
Yuri
Forum Master
Forum Master
Posty: 1249
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 02:02
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Yuri » sob lis 10, 2007 01:20

A duzo jest zachodu z wymiana cewki? Bo kurde auto unieruchomione, wiec musialby ktos przyjechac i mi na miejscu chyba zrobic. Bo przeciez nie bede jezdzil u kogos na holu od warsztatu do warsztatu i pytac czy mi laskawie zrobia. Tzn. generalnie moglbym sie gdzies tam umowic na konkretny termin ale mi cholernie zalezy zeby auto bylo sprawne jutro najpozniej do poludnia. No a druga sprawa czy beda mieli gdzies jutro w sklepie ta cewke "od reki".



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » sob lis 10, 2007 02:01

Yuri pisze:A duzo jest zachodu z wymiana cewki?
Raczej niezbyt. Odkręcasz starą, przykręcasz nową i tyle. Tylko niebardzo wiem jak ona jst przykręcona, nigdy nie wymeniałem cewki w mk3 ale jak zerkniesz na nią napewno będziesz wiedział jak ją odkręcić.
Obrazek

Tylko najpierw sprawdź czy nie daje iskry. Bo może iskra ginie w kopułce. Albo prądu nie ma z takiego czy innego powodu.



Awatar użytkownika
Yuri
Forum Master
Forum Master
Posty: 1249
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 02:02
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Yuri » sob lis 10, 2007 09:24

No wiec tak. Wymontowalem cewke i okazalo sie ze na calej powierzchni (tej plastikowej) sa szczeliny i mikropekniecia. Czy moglo to miec az taki wplyw na jej dzialanie (przebicia czy cos) ze mi tak skutecznie unieruchomila auto? Jesli tak to zaraz robie wycieczke po sklepach i szrotach.



Bąku
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pn lut 19, 2007 17:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Bąku » sob lis 10, 2007 09:31

komputer nie zawsze pokazuje błą jeżeli padł czujnik halla


Mój Były mk3 na VENTO FRONCIE
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=102145&postdays=0&postorder=asc&start=0

Awatar użytkownika
Yuri
Forum Master
Forum Master
Posty: 1249
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 02:02
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Yuri » sob lis 10, 2007 10:52

Okazalo sie ze to rzeczywiscie cewka. Z braku jakiegos dobrego mechanika pod reka, jak to w sobote, kierujac sie Waszymi sugestiami pojechalem do sklepu i kupilem troche tak na chybil trafil ta cewke, bo nie mialem pewnosci czy to rzeczywiscie ona jest winna. Kupilem, zamontowalem (bylo to nawet prostsze niz myslalem ;) ) i chodzi jak ta lala :bigok:

Jeszcze raz dzieki za rady. Ech co ja bym bez tego forum zrobil :helm:

P.s.
Bąku pisze:komputer nie zawsze pokazuje błą jeżeli padł czujnik halla
Dobrze wiedziec

P.s.2
jhosef pisze:Tylko niebardzo wiem jak ona jst przykręcona
2 srubki. Prawie jak klocki Lego ;). Tylko sa pod katem ku dolowi wiec jakby ktos tez korzystal z tego tematu i odkrecal u siebie to trzeba uwazac zeby nie powypadaly.


Temat mysle,ze chyba do zamkniecia
Ostatnio zmieniony sob lis 10, 2007 10:58 przez Yuri, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » sob lis 10, 2007 11:15

Yuri pisze:Okazalo sie ze to rzeczywiscie cewka
Cieszę się że mogłem pomóc.
Yuri pisze:Wymontowalem cewke i okazalo sie ze na calej powierzchni (tej plastikowej) sa szczeliny i mikropekniecia.
Co do pęknięć. Nie wiem jak wygląda sprawa w mk3 ale w w fieście kiedyś zostawiłem na zapłonie na zbyt długo gdy grzebałem w samochodzie i cewka się przegrzała i spuchła. Stało się to dla tego że nie odcina prądu na cewce przy zostawianiu na zapłonie. To samo jest w mk2 przynajmniej w niektórych.

Może to wydążyło się u Ciebie. Ale to tylko domysły.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 437 gości