aparat zaplonowy?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
aparat zaplonowy?
Witam. Przed doslownie chwila z kumplem zholowalismy moje auto pod dom. A bylo mniej wiecej tak:
Wracam sobie z miasta i doslownie 500m od domu nagle po prostu silnik zgasl. Objaw z tego co sie orientuje mniej wiecej taki jakby nagle nie dostawal iskry. Jako, ze do domu blisko to skoczylem po laptopa, kabel, wrocilem do Golfa i podpialem VAG'a. Nie pokazaly sie zadne, ale to zadne bledy. Dodam, ze rozrusznik kreci, pompa chodzi, bateria OK (ogolnie cala elektryka auta dziala, szyby, klima, swiatla itd. itp.), kable i swiece zmieniane jakies 2tys. km temu a auto kreci ale nie odpala. Zmienialem takze aparat zaplonowy bo podobno byl padniety ale kupilem i zamontowalem uzywke na szrocie. Jedyne czego nie zmienialem to kopulka i palec jesli chodzi o te rzeczy. I teraz moje pytanie jest takie:
Czy moze to byc aparat zaplonowy? Czy cos innego? Mialem prawie identyczna sytuacje z poprzednim golfem i wlasnie sie okazalo, ze aparat i palec byly do wymiany. Mam ten stary aparat niby padniety ale okazalo sie, ze to co sie dzialo wczesniej z autem to nie byla wina aparatu wiec zmienilem w zasadzie na darmo i to na uzywke z niepewnego zrodla (oczywiscie pan na szrocie zarzekal sie ze jest sprawny).
Najgorsze jest to ze bardzo pilnie musze jechac jutro w miare wczesnie do Gdyni i nie wiem czy mi ktokolwiek jutro cos zrobi bo auta nie mozna odpalic a tym samym jechac gdziekolwiek do mechaniora Czy duzo jest roboty z wymiana samego aparatu? Bo myslalem nad tym zeby wlozyc ten "stary" i zobaczyc co bedzie.
Jesli ktos bedzie mial jakies sugestie to bede bardzo ale to baaardzo wdzieczny za jakakolwiek pomoc
Wracam sobie z miasta i doslownie 500m od domu nagle po prostu silnik zgasl. Objaw z tego co sie orientuje mniej wiecej taki jakby nagle nie dostawal iskry. Jako, ze do domu blisko to skoczylem po laptopa, kabel, wrocilem do Golfa i podpialem VAG'a. Nie pokazaly sie zadne, ale to zadne bledy. Dodam, ze rozrusznik kreci, pompa chodzi, bateria OK (ogolnie cala elektryka auta dziala, szyby, klima, swiatla itd. itp.), kable i swiece zmieniane jakies 2tys. km temu a auto kreci ale nie odpala. Zmienialem takze aparat zaplonowy bo podobno byl padniety ale kupilem i zamontowalem uzywke na szrocie. Jedyne czego nie zmienialem to kopulka i palec jesli chodzi o te rzeczy. I teraz moje pytanie jest takie:
Czy moze to byc aparat zaplonowy? Czy cos innego? Mialem prawie identyczna sytuacje z poprzednim golfem i wlasnie sie okazalo, ze aparat i palec byly do wymiany. Mam ten stary aparat niby padniety ale okazalo sie, ze to co sie dzialo wczesniej z autem to nie byla wina aparatu wiec zmienilem w zasadzie na darmo i to na uzywke z niepewnego zrodla (oczywiscie pan na szrocie zarzekal sie ze jest sprawny).
Najgorsze jest to ze bardzo pilnie musze jechac jutro w miare wczesnie do Gdyni i nie wiem czy mi ktokolwiek jutro cos zrobi bo auta nie mozna odpalic a tym samym jechac gdziekolwiek do mechaniora Czy duzo jest roboty z wymiana samego aparatu? Bo myslalem nad tym zeby wlozyc ten "stary" i zobaczyc co bedzie.
Jesli ktos bedzie mial jakies sugestie to bede bardzo ale to baaardzo wdzieczny za jakakolwiek pomoc
Ostatnio zmieniony pt lis 09, 2007 23:45 przez Yuri, łącznie zmieniany 1 raz.
ADYjhosef pisze:Jaki masz silnik?
No tak ale jakby to byl Hall to VAG by go raczej pokazal a nie pokazal nic. Powtorze sie ale jak ta cewke najlepiej sprawdzic? I jak wygladaja ceny tego ustrojstwa jesli to by bylo to?jhosef pisze:Aparat zapłonowy sam w sobie się za bardzo nie psuje. Czujnik halla w aparacie, palec, ew. kopułka tak.Może być cewka lub brak prądu na niej.
Cewkę sprawdza się z tego co pamiętam mierząc opór uzwojenia pierwotnego i wtórnego.Yuri pisze:Powtorze sie ale jak ta cewke najlepiej sprawdzic?
NIestety nie znam tych wartości. W książce serwisowej powinny być te wartości.
Ceny: z intercarsYuri pisze:I jak wygladaja ceny tego ustrojstwa jesli to by bylo to?
BERU 0040402001 242,43 zł
BOSCH 0 986 221 000 305,77 zł
A duzo jest zachodu z wymiana cewki? Bo kurde auto unieruchomione, wiec musialby ktos przyjechac i mi na miejscu chyba zrobic. Bo przeciez nie bede jezdzil u kogos na holu od warsztatu do warsztatu i pytac czy mi laskawie zrobia. Tzn. generalnie moglbym sie gdzies tam umowic na konkretny termin ale mi cholernie zalezy zeby auto bylo sprawne jutro najpozniej do poludnia. No a druga sprawa czy beda mieli gdzies jutro w sklepie ta cewke "od reki".
Raczej niezbyt. Odkręcasz starą, przykręcasz nową i tyle. Tylko niebardzo wiem jak ona jst przykręcona, nigdy nie wymeniałem cewki w mk3 ale jak zerkniesz na nią napewno będziesz wiedział jak ją odkręcić.Yuri pisze:A duzo jest zachodu z wymiana cewki?
Tylko najpierw sprawdź czy nie daje iskry. Bo może iskra ginie w kopułce. Albo prądu nie ma z takiego czy innego powodu.
Okazalo sie ze to rzeczywiscie cewka. Z braku jakiegos dobrego mechanika pod reka, jak to w sobote, kierujac sie Waszymi sugestiami pojechalem do sklepu i kupilem troche tak na chybil trafil ta cewke, bo nie mialem pewnosci czy to rzeczywiscie ona jest winna. Kupilem, zamontowalem (bylo to nawet prostsze niz myslalem ) i chodzi jak ta lala
Jeszcze raz dzieki za rady. Ech co ja bym bez tego forum zrobil
P.s.
P.s.2
Temat mysle,ze chyba do zamkniecia
Jeszcze raz dzieki za rady. Ech co ja bym bez tego forum zrobil
P.s.
Dobrze wiedziecBąku pisze:komputer nie zawsze pokazuje błą jeżeli padł czujnik halla
P.s.2
2 srubki. Prawie jak klocki Lego . Tylko sa pod katem ku dolowi wiec jakby ktos tez korzystal z tego tematu i odkrecal u siebie to trzeba uwazac zeby nie powypadaly.jhosef pisze:Tylko niebardzo wiem jak ona jst przykręcona
Temat mysle,ze chyba do zamkniecia
Ostatnio zmieniony sob lis 10, 2007 10:58 przez Yuri, łącznie zmieniany 2 razy.
Cieszę się że mogłem pomóc.Yuri pisze:Okazalo sie ze to rzeczywiscie cewka
Co do pęknięć. Nie wiem jak wygląda sprawa w mk3 ale w w fieście kiedyś zostawiłem na zapłonie na zbyt długo gdy grzebałem w samochodzie i cewka się przegrzała i spuchła. Stało się to dla tego że nie odcina prądu na cewce przy zostawianiu na zapłonie. To samo jest w mk2 przynajmniej w niektórych.Yuri pisze:Wymontowalem cewke i okazalo sie ze na calej powierzchni (tej plastikowej) sa szczeliny i mikropekniecia.
Może to wydążyło się u Ciebie. Ale to tylko domysły.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 164 gości