para z chłodnicy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
yosef99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: śr wrz 12, 2007 00:58
Lokalizacja: rzeszów

para z chłodnicy

Post autor: yosef99 » pt lis 09, 2007 12:30

Witam.
Na początek chcę napisać że szukałem coś o moim problemie na forum, ale nic nie znalazłem.
Problem mój polega na tym, że do niedawna moje autko jeżdziło na płynie chłodzącym (orginał różowy) niestety uszkodzeniu uległa chłodnica i trzeba było ją naprawiać i teraz: układ został zalany wodą (w celu sprawdzenia układu), gdy silnik pracuje cały czas na postoju i zaczyna osiągać temp. 90st to z okolicy chłodnicy wydobywa się tak jakby para wodna. Silnik trzyma cały czas temp, wiatraki sie nie włączają. O co chodzi z tą parą wodną? Czyżby jednak silnik sie przegrzewał? Kiedy powinny włączyć sie wentylatory? Może układ jest nieszczelny i woda zaczyna sie gotować?
Proszę o radę :chytry:



Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » pt lis 09, 2007 12:52

Podczas testu korek na zbiorniku wyrównawczym powinien być zakęcony
a tu masz wartości otwarcia termostatu i wentylatorów Obrazek



Awatar użytkownika
yosef99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: śr wrz 12, 2007 00:58
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: yosef99 » pt lis 09, 2007 12:58

tylko że ja nie mam VAGa :chytry: , gdy silnik chodził na płynie wszystko było ok. Dlaczego po zalaniu wodą z okolic chłodnicy wydobywa się para wodna? nic nie cieknie, pod spodem jest sucho...



Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » pt lis 09, 2007 13:16

O ile chłodnica jest sucha i wziąwszy poprawkę na kondensację pary wodnej na chłodnicy to wskazuje że są szczeliny woda jest rzadsza od płynu i szybciej wykaże nie szczelności , a chłodnica gdy była reperowana [zazwyczaj zaślepiają jeden segment, lutują , lub wymianie podlega cały wkład] to warsztat powinien zrobić próbę ciśnieniową



piter13
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 481
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 20:02
Kontakt:

Post autor: piter13 » pt lis 09, 2007 13:48

gdzies tam musi uciekac , ja tez wymieniałem chłodnice u siebie i tez zaczynało parowac a wycieków nie widziałem,a tu sie okazało ze od czujnika cieknie i paruje odrazu odrobinki, dokreciłem i ok.



Awatar użytkownika
yosef99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: śr wrz 12, 2007 00:58
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: yosef99 » pt lis 09, 2007 14:58

Mam nadzieje że był to fałszywy alarm bo parowanie jak narazie ustało, coś mi sie wydaje że gdzieś pomiędzy żeberkami były pozostałości wody lub płynu chłodniczego i może parowało, chłodnica niby sucha, ale trzeba bedzie obserwować poziom płynu i tenperature silnika bo może jednak jest tam jakieś mikropęknięcie. Dzięki wszystkim za odpowiedzi :bajer:
Ostatnio zmieniony pt lis 09, 2007 14:58 przez yosef99, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 378 gości