Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
tomciogar
- Mały gagatek
- Posty: 79
- Rejestracja: pn kwie 10, 2006 13:18
- Lokalizacja: PSARY k/BĘDZINA
-
Kontakt:
Post
autor: tomciogar » czw lis 08, 2007 13:03
Zauważyłem że gdy silnik pracuje na wolnych obrotach(ok.900) i włączę np. światła to obroty spadają o jakieś 100, dodatkowo włączenie każdego kolejnego urządzenia (dmuchawa, ogrzewanie szyby, światła przeciwmgielne) powoduje kolejne spadki obrotów aż silnikiem trzęsie. Czy to alternator? Z tego co wyczytałem na forum warto wymienić szczotki wraz z regulatorem napięcia (koszt niewielki) – czy to może być wina właśnie tych elementów. Dodam tylko że wczoraj wyczyściłem wszystkie łączenia (+ i masa) jakie udało mi się znaleźć pod maską(przy rozruszniku, przy alternatorze, przy aku i masę).
Gdy trzymam silnik na wyższych obrotach(np.2000) to włączenie świateł nie powoduje żadnej reakcji
Proszę o pomoc.
POZDRAWIAM
PS.DO MODA
10 MINUT TEMU WYSTAWIłEM TAKI TEMAT I PO KILKU MINUTACH ZNIKNął. DLACZEGO?
-
RychuK
- Mały gagatek
- Posty: 140
- Rejestracja: wt wrz 18, 2007 13:04
- Lokalizacja: POMORZE
Post
autor: RychuK » czw lis 08, 2007 13:35
A czy to robi na zimnym silniku czy ciepłym?
SzalonyKoleś
-
dziejo
- V.I.P.
- Posty: 8880
- Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
- Lokalizacja: Kantorowice
- Silnik: AFN
Post
autor: dziejo » czw lis 08, 2007 13:39
tomciogar pisze:Z tego co wyczytałem na forum warto wymienić szczotki wraz z regulatorem napięcia (koszt niewielki) – czy to może być wina właśnie tych elementów.
tak to wszystko może na to wskazywac sprawqdz jeszcze w zupełnych ciemnościach czy czasami nie iskrzy gdzies w okolicach altern
-
RychuK
- Mały gagatek
- Posty: 140
- Rejestracja: wt wrz 18, 2007 13:04
- Lokalizacja: POMORZE
Post
autor: RychuK » czw lis 08, 2007 13:43
A mam pytanie bo mam ten sam problem. Czy może być też wina akumulatora? chodzi mi oto że ostatnio jechałem w dłuższą drogę tak 130 km jednym ciągniem i te problemy z ubytkiem obrotów znikneły. tz mogłem światła włączyć i radio i dmuchawę i nic się nie działo.
SzalonyKoleś
-
dziejo
- V.I.P.
- Posty: 8880
- Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
- Lokalizacja: Kantorowice
- Silnik: AFN
Post
autor: dziejo » czw lis 08, 2007 13:53
akumulator??? no cóz na pewno nie odpalił bys samochodu
-
tomciogar
- Mały gagatek
- Posty: 79
- Rejestracja: pn kwie 10, 2006 13:18
- Lokalizacja: PSARY k/BĘDZINA
-
Kontakt:
Post
autor: tomciogar » czw lis 08, 2007 14:11
RychuK pisze:A czy to robi na zimnym silniku czy ciepłym?
na zimnym są wyzsze obroty (ok.1300-1500) i wtedy raczej jest ok(przynajmniej ja tego nie zauwazylem). natomiast jak juz sie nagrzeje i obroty spadna do okolo 900 wtedy to sie nasila
-
RychuK
- Mały gagatek
- Posty: 140
- Rejestracja: wt wrz 18, 2007 13:04
- Lokalizacja: POMORZE
Post
autor: RychuK » czw lis 08, 2007 14:16
No to mam to samo. Tylko ja pisałem że jak przejechałem kawał drogi to mogłem go zgasić i odpalić i było wszystko wporządku. Nie spadały mi obroty jak właczyłem swiatła czy coś innego.
SzalonyKoleś
-
abpel
- Ma gadane
- Posty: 243
- Rejestracja: sob kwie 14, 2007 20:37
- Lokalizacja: OPOLE
-
Kontakt:
Post
autor: abpel » czw lis 08, 2007 15:07
tomciogar, jak bedziesz zmieniał szczotki to przy okazji wymien łozyska koszt niewielki a jak altek rozebrany to przy jednej robocie
[size=100][color=red][b]You´ll Never Walk Alone[/b][/color][/size]
-
RychuK
- Mały gagatek
- Posty: 140
- Rejestracja: wt wrz 18, 2007 13:04
- Lokalizacja: POMORZE
Post
autor: RychuK » czw lis 08, 2007 15:14
Ale ja mam pytanie jeśli alternator bybył do kitu to kontrolka by się kontrolka paliła?
SzalonyKoleś
-
abpel
- Ma gadane
- Posty: 243
- Rejestracja: sob kwie 14, 2007 20:37
- Lokalizacja: OPOLE
-
Kontakt:
Post
autor: abpel » czw lis 08, 2007 15:18
RychuK, tak przy uszkodzonych diodach wzbudzenia dioda kontrolka moze sie lekko jazyc
[size=100][color=red][b]You´ll Never Walk Alone[/b][/color][/size]
-
RychuK
- Mały gagatek
- Posty: 140
- Rejestracja: wt wrz 18, 2007 13:04
- Lokalizacja: POMORZE
Post
autor: RychuK » czw lis 08, 2007 15:21
aha. ok. No to mi też zostaje rozkręcić alternator i regenerować
SzalonyKoleś
-
maniek128
- Ma gadane
- Posty: 198
- Rejestracja: śr gru 01, 2004 17:57
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: maniek128 » czw lis 08, 2007 15:22
Witam. taki efekt moze być spowodowany tym ze nieprawidłowo działa regulacja biegu jałowego silnika tzn jak włączasz odbiorniki to alternator stawia opór (prawidłowo), i w tym momencie powinno nastąpić podniesienie obrotów przez np silnik krokowy odpowiedzialny za wolne obroty.
-
tomciogar
- Mały gagatek
- Posty: 79
- Rejestracja: pn kwie 10, 2006 13:18
- Lokalizacja: PSARY k/BĘDZINA
-
Kontakt:
Post
autor: tomciogar » czw lis 08, 2007 15:52
Witam. taki efekt moze być spowodowany tym ze nieprawidłowo działa regulacja biegu jałowego silnika tzn jak włączasz odbiorniki to alternator stawia opór (prawidłowo), i w tym momencie powinno nastąpić podniesienie obrotów przez np silnik krokowy odpowiedzialny za wolne obroty.
no wlasnie. bylem przed chwila u 3 elektormechanikow i dwoch z nich wskazalo na 100% alternator a jeden powiedzial ze na 99% trzeba przeczyscic i zrobic adaptacje przepustnicy. co o tym myslicie?
dodam ze bylem moim drugim golfem wiec nie mogli "zbadac" tego przypadku tylko opierali sie na tym co im powiedzialem
-
bodzio_j
- Lord GTI
- Posty: 3850
- Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
- Lokalizacja: Skawina
-
Kontakt:
Post
autor: bodzio_j » czw lis 08, 2007 16:25
abpel pisze:tomciogar, jak bedziesz zmieniał szczotki to przy okazji wymien łozyska koszt niewielki a jak altek rozebrany to przy jednej robocie
Niezupełnie tak to jest. Szczotki wymienia się przy pomocy śrubokręta i tyle, trwa to kilka minut (razem z regulatorem), wymiana łożysk to nieco poważniejsza sprawa - tzreba mieć ściągacz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 301 gości