czy to alternator czy coś innego

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
tomciogar
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: pn kwie 10, 2006 13:18
Lokalizacja: PSARY k/BĘDZINA
Kontakt:

czy to alternator czy coś innego

Post autor: tomciogar » czw lis 08, 2007 13:03

Zauważyłem że gdy silnik pracuje na wolnych obrotach(ok.900) i włączę np. światła to obroty spadają o jakieś 100, dodatkowo włączenie każdego kolejnego urządzenia (dmuchawa, ogrzewanie szyby, światła przeciwmgielne) powoduje kolejne spadki obrotów aż silnikiem trzęsie. Czy to alternator? Z tego co wyczytałem na forum warto wymienić szczotki wraz z regulatorem napięcia (koszt niewielki) – czy to może być wina właśnie tych elementów. Dodam tylko że wczoraj wyczyściłem wszystkie łączenia (+ i masa) jakie udało mi się znaleźć pod maską(przy rozruszniku, przy alternatorze, przy aku i masę).
Gdy trzymam silnik na wyższych obrotach(np.2000) to włączenie świateł nie powoduje żadnej reakcji

Proszę o pomoc.
POZDRAWIAM

PS.DO MODA
10 MINUT TEMU WYSTAWIłEM TAKI TEMAT I PO KILKU MINUTACH ZNIKNął. DLACZEGO?



RychuK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: wt wrz 18, 2007 13:04
Lokalizacja: POMORZE

Post autor: RychuK » czw lis 08, 2007 13:35

A czy to robi na zimnym silniku czy ciepłym?


SzalonyKoleś

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » czw lis 08, 2007 13:39

tomciogar pisze:Z tego co wyczytałem na forum warto wymienić szczotki wraz z regulatorem napięcia (koszt niewielki) – czy to może być wina właśnie tych elementów.
tak to wszystko może na to wskazywac sprawqdz jeszcze w zupełnych ciemnościach czy czasami nie iskrzy gdzies w okolicach altern



RychuK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: wt wrz 18, 2007 13:04
Lokalizacja: POMORZE

Post autor: RychuK » czw lis 08, 2007 13:43

A mam pytanie bo mam ten sam problem. Czy może być też wina akumulatora? chodzi mi oto że ostatnio jechałem w dłuższą drogę tak 130 km jednym ciągniem i te problemy z ubytkiem obrotów znikneły. tz mogłem światła włączyć i radio i dmuchawę i nic się nie działo.


SzalonyKoleś

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » czw lis 08, 2007 13:53

akumulator??? no cóz na pewno nie odpalił bys samochodu



Awatar użytkownika
tomciogar
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: pn kwie 10, 2006 13:18
Lokalizacja: PSARY k/BĘDZINA
Kontakt:

Post autor: tomciogar » czw lis 08, 2007 14:11

RychuK pisze:A czy to robi na zimnym silniku czy ciepłym?
na zimnym są wyzsze obroty (ok.1300-1500) i wtedy raczej jest ok(przynajmniej ja tego nie zauwazylem). natomiast jak juz sie nagrzeje i obroty spadna do okolo 900 wtedy to sie nasila



RychuK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: wt wrz 18, 2007 13:04
Lokalizacja: POMORZE

Post autor: RychuK » czw lis 08, 2007 14:16

No to mam to samo. Tylko ja pisałem że jak przejechałem kawał drogi to mogłem go zgasić i odpalić i było wszystko wporządku. Nie spadały mi obroty jak właczyłem swiatła czy coś innego.


SzalonyKoleś

Awatar użytkownika
abpel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: sob kwie 14, 2007 20:37
Lokalizacja: OPOLE
Kontakt:

Post autor: abpel » czw lis 08, 2007 15:07

tomciogar, jak bedziesz zmieniał szczotki to przy okazji wymien łozyska koszt niewielki a jak altek rozebrany to przy jednej robocie


[size=100][color=red][b]You´ll Never Walk Alone[/b][/color][/size]

RychuK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: wt wrz 18, 2007 13:04
Lokalizacja: POMORZE

Post autor: RychuK » czw lis 08, 2007 15:14

Ale ja mam pytanie jeśli alternator bybył do kitu to kontrolka by się kontrolka paliła?


SzalonyKoleś

Awatar użytkownika
abpel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: sob kwie 14, 2007 20:37
Lokalizacja: OPOLE
Kontakt:

Post autor: abpel » czw lis 08, 2007 15:18

RychuK, tak przy uszkodzonych diodach wzbudzenia dioda kontrolka moze sie lekko jazyc


[size=100][color=red][b]You´ll Never Walk Alone[/b][/color][/size]

RychuK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: wt wrz 18, 2007 13:04
Lokalizacja: POMORZE

Post autor: RychuK » czw lis 08, 2007 15:21

aha. ok. No to mi też zostaje rozkręcić alternator i regenerować


SzalonyKoleś

maniek128
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 198
Rejestracja: śr gru 01, 2004 17:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: maniek128 » czw lis 08, 2007 15:22

Witam. taki efekt moze być spowodowany tym ze nieprawidłowo działa regulacja biegu jałowego silnika tzn jak włączasz odbiorniki to alternator stawia opór (prawidłowo), i w tym momencie powinno nastąpić podniesienie obrotów przez np silnik krokowy odpowiedzialny za wolne obroty.



Awatar użytkownika
tomciogar
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: pn kwie 10, 2006 13:18
Lokalizacja: PSARY k/BĘDZINA
Kontakt:

Post autor: tomciogar » czw lis 08, 2007 15:52

Witam. taki efekt moze być spowodowany tym ze nieprawidłowo działa regulacja biegu jałowego silnika tzn jak włączasz odbiorniki to alternator stawia opór (prawidłowo), i w tym momencie powinno nastąpić podniesienie obrotów przez np silnik krokowy odpowiedzialny za wolne obroty.
no wlasnie. bylem przed chwila u 3 elektormechanikow i dwoch z nich wskazalo na 100% alternator a jeden powiedzial ze na 99% trzeba przeczyscic i zrobic adaptacje przepustnicy. co o tym myslicie?

dodam ze bylem moim drugim golfem wiec nie mogli "zbadac" tego przypadku tylko opierali sie na tym co im powiedzialem



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » czw lis 08, 2007 16:25

abpel pisze:tomciogar, jak bedziesz zmieniał szczotki to przy okazji wymien łozyska koszt niewielki a jak altek rozebrany to przy jednej robocie
Niezupełnie tak to jest. Szczotki wymienia się przy pomocy śrubokręta i tyle, trwa to kilka minut (razem z regulatorem), wymiana łożysk to nieco poważniejsza sprawa - tzreba mieć ściągacz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 205 gości