temperatura
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
temperatura
witam.
mam problem z temperatura silnika w vw golf IV 1.4 16V. z 1998r.
pomimo wymiany termostatu silnik nie nagrzewa sie do 90 stopni, a po włączeniu ogrzewania wskaznik temperatury waha się.
pomocy!!!!!!!!!!!!!!
przez dzien myslałem ze będzie dobrze ale nie stety dalej mam to samo nikt nie może dojść co to za przyczyna.
(niektórzy mówią że to pompa wodna lub czujnik temperatury).
Może ktos miał coś takiego i mi pomoże w rozwiązaniu problemu.
nadmieniam że płyn nie ubywa.
a może ktoś wie jaki powinien iść termostat do tego modelu??
mam problem z temperatura silnika w vw golf IV 1.4 16V. z 1998r.
pomimo wymiany termostatu silnik nie nagrzewa sie do 90 stopni, a po włączeniu ogrzewania wskaznik temperatury waha się.
pomocy!!!!!!!!!!!!!!
przez dzien myslałem ze będzie dobrze ale nie stety dalej mam to samo nikt nie może dojść co to za przyczyna.
(niektórzy mówią że to pompa wodna lub czujnik temperatury).
Może ktos miał coś takiego i mi pomoże w rozwiązaniu problemu.
nadmieniam że płyn nie ubywa.
a może ktoś wie jaki powinien iść termostat do tego modelu??
-
- Użytkownik
- Posty: 348
- Rejestracja: ndz lut 25, 2007 18:35
- Lokalizacja: Olecko
- Kontakt:
a to ruznie na postoju to dojdzie do 90 ale wentylator nie załaancza sie silnik chodził z godzine i nic a podczas jazdy spada do pierwszych trzech kresek jezeli mam ogrzewanie włączone jak zgasze ogrzewanie to temp. rosnie.(wczoraj chlodnice zakryłem i też nic żadnej poprawy.
[ Dodano: 07 Lis 2007 17:39 ]
a może to przez instalacje LPG???????? bo to się zaczeło po przeglądzie a może to tylko zbieg okoliczności
[ Dodano: 07 Lis 2007 17:39 ]
a może to przez instalacje LPG???????? bo to się zaczeło po przeglądzie a może to tylko zbieg okoliczności
1. Podepnij się po vaga i pokaże błedy
2. Jak nie masz takiej możliwości to kup nowy czujnik lub pożycz od kogoś i podmień na chwilę. Zobaczysz czy wskaźnik temp tak samo się zachowuje lub nie.
3. Znalezienie czujnika: jedziesz ręką po górnym przewodzie od chłodnicy do silnika i natrafiasz na "kostkę" do której przychodzą kabelki, trzeba rozpiąć złącze i zobaczyć w jakim kolorze jest czujnik (zielony lub niebieski) i taki kupujesz (ok 70zł), czujnik ma 4-piny.
2. Jak nie masz takiej możliwości to kup nowy czujnik lub pożycz od kogoś i podmień na chwilę. Zobaczysz czy wskaźnik temp tak samo się zachowuje lub nie.
3. Znalezienie czujnika: jedziesz ręką po górnym przewodzie od chłodnicy do silnika i natrafiasz na "kostkę" do której przychodzą kabelki, trzeba rozpiąć złącze i zobaczyć w jakim kolorze jest czujnik (zielony lub niebieski) i taki kupujesz (ok 70zł), czujnik ma 4-piny.
valerio
- Jacenty85
- Forum Master
- Posty: 1019
- Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Zły montaż termostatu lub zły jego dobór
termostat WAHLER musi mieć numer 3143.87D
VERNET 6274.87
lub VW 032 121 110B
Czasem nie sprzedano Ci termostatu do 1.4 16V po 2000 roku 6273.87?? on jest całkiem inny!
Musisz mieć termostat plastikowy z metalowym pręcikiem, który przy montażu lepiej jest wcisnąć jeszcze palcem żeby cały termostat szczelnie pasował i zatykał otwór od dużego obiegu. Żeby dobrze go zamontować musisz zdjąć wąż przy obudowie prowadzący do dołu chłodnicy, odkręcić 3 śrubki mocujące króciec i wpasować go w ten króciec bardzo szczelnie! Później składasz w odwrotnej kolejności i musi być dobrze. Jeśli czujnik byłby walnięty wówczas dmuchałby Ci powietrzem ciepłym a czujnik pokazywałby źle. Jeszcze niecałe 2 miesiące temu miałem ten sam problem co ty.
termostat WAHLER musi mieć numer 3143.87D
VERNET 6274.87
lub VW 032 121 110B
Czasem nie sprzedano Ci termostatu do 1.4 16V po 2000 roku 6273.87?? on jest całkiem inny!
Musisz mieć termostat plastikowy z metalowym pręcikiem, który przy montażu lepiej jest wcisnąć jeszcze palcem żeby cały termostat szczelnie pasował i zatykał otwór od dużego obiegu. Żeby dobrze go zamontować musisz zdjąć wąż przy obudowie prowadzący do dołu chłodnicy, odkręcić 3 śrubki mocujące króciec i wpasować go w ten króciec bardzo szczelnie! Później składasz w odwrotnej kolejności i musi być dobrze. Jeśli czujnik byłby walnięty wówczas dmuchałby Ci powietrzem ciepłym a czujnik pokazywałby źle. Jeszcze niecałe 2 miesiące temu miałem ten sam problem co ty.
Ostatnio zmieniony czw lis 08, 2007 13:50 przez Jacenty85, łącznie zmieniany 2 razy.
- Jacenty85
- Forum Master
- Posty: 1019
- Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Jak założyłeś taki o jakim pisze to rozbierz go jeszcze raz, zawieź do sklepu na wymianę i weź taki sam, być może on jest wadliwy. Przed założeniem wciśnij mocno metalowy pręcik i załóż go szczelnie i musi grać. Nadal będę się upierał przy tym, że źle go założyłeś bo wszystkie znaki na to wskazują. A co do odpowietrzania to te układy odpowietrzają się same!
no nie wiem to już 5 termostat i juz jeździłem do mechników i oni zakładali i dalej to samo wczoraj poraz pierwszy wentylator załonczył się na postoju podczas odpowietrzania a i tak podczas jazdy po uruchomieniu ogrzewania tem. spada....
a może to przez instalacje gazową bo to sie stało po przeglądzie i po wymianie filtrów gazowych??
a może to przez instalacje gazową bo to sie stało po przeglądzie i po wymianie filtrów gazowych??
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 285 gości