Silnik 1.8 RP i obroty

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Mariusz Z.
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: czw gru 09, 2004 22:34
Lokalizacja: Łask

Silnik 1.8 RP i obroty

Post autor: Mariusz Z. » czw cze 30, 2005 11:50

Mam problem z obrotami silnika, przy odpalaniu zimnego obroty latają jak chcą. Problem znika po osiągnięciu temp. ok. 70 stopni . Podpowiadano mi autodiagnostykę ale okazuje się, że w moim aucie jest moduł sterowania wtryskiem typu MOTRONIC i diagnostykę można wykonać tylko przy pomocy urządzenia VAG 1551, nie da się diodą LED.
Moje podejrzenia wzbudza jeden z czujników temperatury umieszczonych na obudowie termostatu. U mnie są w sumie 3 ale ten od spodu jest nie wykorzystany, natomiast górne różnią się między sobą rezystancją i to znacznie . Czy tak ma być czy może któryś jest uszkodzony.
Podejrzewam też sondę lamda. W książce doczytałem się , że sonda jest zasilana napięciem 12V a prąd płynący przez nią ma być od 0,5A do 3A.
U mnie natomiast jest napięcie ok 0,4V , prąd 0A a mierząc sondę omomierzem wykazuje przerwę t.zn rezystancja wynosi nieskończoność.
I co wy na to Panie i Panowie? Proszę o pomoc w rozwiązaniu tego problemu.



Awatar użytkownika
igor002
Marysiakra
Marysiakra
Posty: 1050
Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
Kontakt:

Post autor: igor002 » czw cze 30, 2005 14:47

człowieku na sądzie niema prądu!! jest tylko napiecie, prąd pojawia sie na odbiorniku w obwodzie elektrycznym. ty bedzie zawsze 0A, pozatym skok od 0,2-1V to znaczy ze sonda działą prawidłowo a nie 12V!!!!!!!!

Co do sterowania to coś popierdzielone bo 1.8RP da sie zdiagnozować za pomocą testera diodowego, jeżeli tego tam niemasz to ktoś cos majstrował albo masz inny wtrysk i sterownik. Najpierw dowiedz sie co masz.


Mk3 GTI 16V ABF

Awatar użytkownika
Mariusz Z.
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: czw gru 09, 2004 22:34
Lokalizacja: Łask

Post autor: Mariusz Z. » czw cze 30, 2005 18:30

Podstawowa sprawa- mój samochód to Passat 1.8 RP , 1991r. jednopunktowy wtrysk sterowany modułem MOTRONIC BOSCH 0 261 200 261. Złącze diagnostyczne znajduje się pod osłoną dźwigni zmiany biegów.
Są tam dwie kostki: pierwsza górny styk ma podłaczony do plusa a dolny do minusa , druga górny styk do pinu 22 modułu , dolny do 23 pinu modułu. Jeżeli ktoś wie , że można zrobić tu samodzielnie autodiagnostykę przy pomocy diody LED i jest tego pewny w 100% to bardzo proszę niech napisze jak i w jaki sposób podłączyć LED-a.
Pewna książka pisze , że się nie da bez VAG-a no ale w tej samej książce
napisane jest , że lambdę zasila napięcie 12V- także zaczynam wątpić w tą książkę



Awatar użytkownika
kesier
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: pn lut 07, 2005 21:03
Lokalizacja: Jawor
Kontakt:

Post autor: kesier » czw cze 30, 2005 20:01

najpierw dobrze doczytaj ta ksiazke owszem zasila 12 V ale jak kolega juz napisal nie sonde bo sonda wytwarza napiecie do ok 1V ale grzalke sondy po to aby wczesniej zaczela pracowac.



Awatar użytkownika
kesier
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: pn lut 07, 2005 21:03
Lokalizacja: Jawor
Kontakt:

Post autor: kesier » czw cze 30, 2005 20:05

co do czujnika to szukaj niebieskiego on odpowiada za informacje do ecu o temp plynu. nie pamietam jakie powinny byc wartosci ale na forum sa podane na 100% bo sam kiedys o nie pytalem, poszukaj



Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

Post autor: daaroo » czw cze 30, 2005 22:57

jak chcesz diagnozować diodą led to otwórz maske i koło cewki poszukaj zółtej wtyczki



zwirek888

Post autor: zwirek888 » pt lip 01, 2005 22:26

witam...taz mam silnik 1,8 RP ..ale u mnie nie ma SONDY ...passat rok 89 B3 1,8 RP 90 km sterowanie BOSH wtyki jak do diagnozy kolo napisal przy lewarku zmiany biegow :-)))



Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

Post autor: daaroo » sob lip 02, 2005 19:50

jak nie ma sondy to ktoś ją ukradł bo ona tam musi byc a to że koło lewarka skrzyni biegów są wtyczki to niech sobie będa, wtyczka do diagnozowania diodą led jest koło cewki pod maską i ma kolor zółty.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 94 gości