Rozpadające się łożyska!!!!!!!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

jakub1000
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 239
Rejestracja: sob sty 28, 2006 13:35
Lokalizacja: Wola
Kontakt:

Rozpadające się łożyska!!!!!!!

Post autor: jakub1000 » pn lis 05, 2007 23:45

witam
więc tak wyło mi łożysko w tylnym kole... jezdziłem z tym jakiś czas ale postanowiłem to wymienić. no i sie bajka zaczęła nowe łożysko wytrzymało 30 km i zablokowało koło. dojechałem jakoś powoli do domu. trzpień (oś) była do wymiany wymieniłem założyłem nowe łożysko i znowu lipa łożysko wyje i za 30 km znowu się rozpadło..
co może być??
może krzywa belka?? albo jakaś tuleje do wymiany??
bo ja sie poddaje przecież nie da sie tak jeździć...

[ Dodano: Pon Lis 05, 2007 22:49 ]
dodam ze opona jest delikatnie przycięta od wewnętrznej strony:(


na początku był chaos potem ktoś stworzył GOLFA

Awatar użytkownika
Bondas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 842
Rejestracja: pt gru 30, 2005 16:52
Lokalizacja: okolice warszawy

Post autor: Bondas » pn lis 05, 2007 23:50

a nie zamocno je dokrecasz i czy odpowiednia ilosc smaru zostala uzyta i czy wlasciwego ???

no i jakie lozysko - mam nadzieje ze nie 4max
Ostatnio zmieniony pn lis 05, 2007 23:50 przez Bondas, łącznie zmieniany 1 raz.



jakub1000
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 239
Rejestracja: sob sty 28, 2006 13:35
Lokalizacja: Wola
Kontakt:

Post autor: jakub1000 » pn lis 05, 2007 23:54

smaru nie żałuje a dokręcam jak mechanik kazał "do końca i pół obrotu odkręcam"
no i jakie lozysko - mam nadzieje ze nie 4max
nie wiem o co chodzi???


na początku był chaos potem ktoś stworzył GOLFA

Awatar użytkownika
Bondas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 842
Rejestracja: pt gru 30, 2005 16:52
Lokalizacja: okolice warszawy

Post autor: Bondas » pn lis 05, 2007 23:55

chodzi o firme

dobre to
INA
FAG
SKF
inne lepiej do roweru zakladac



jakub1000
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 239
Rejestracja: sob sty 28, 2006 13:35
Lokalizacja: Wola
Kontakt:

Post autor: jakub1000 » pn lis 05, 2007 23:57

nie nie kupowałem takich tanich bo były po 16 zł brałem takie po 30zł
ale to nie jest to ja na łożyska majątek wydam a i tak będzie lipa bo sie będą zacierać...


na początku był chaos potem ktoś stworzył GOLFA

Awatar użytkownika
Bondas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 842
Rejestracja: pt gru 30, 2005 16:52
Lokalizacja: okolice warszawy

Post autor: Bondas » wt lis 06, 2007 00:02

ja jakiego smaru uzywasz i czy wszedzie on dochodzi - chodzi o rolki lozyska czy dochodzi do wew biezni

no i czy jak dociagniesz lozysko to kreci sie lekko



jakub1000
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 239
Rejestracja: sob sty 28, 2006 13:35
Lokalizacja: Wola
Kontakt:

Post autor: jakub1000 » wt lis 06, 2007 00:11

używam smaru do łożysk lotos.
no i ci powiem tak jak dociągnę na maksa to bęben stoi, popuszczę to taki opór czuje ale można nim kręcić...
nie wiem rozkładam ręce


na początku był chaos potem ktoś stworzył GOLFA

Awatar użytkownika
Bondas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 842
Rejestracja: pt gru 30, 2005 16:52
Lokalizacja: okolice warszawy

Post autor: Bondas » wt lis 06, 2007 00:17

musi chodzic luzno - zatem za mocno dokrecasz

ta metoda jest zla z tym do oporu i poluzowac o 1/4 bo zalezy jak kto mocno dokreci

zatem dokrec z czuciem aby lozyska sie ulozyly a potem luzuj tak zeby kolo krecilo sie bez oporu ale i nie mialo luzu jak poszrbiesz opona na boki i gora dół



jakub1000
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 239
Rejestracja: sob sty 28, 2006 13:35
Lokalizacja: Wola
Kontakt:

Post autor: jakub1000 » wt lis 06, 2007 00:33

no nie kręciło sie ze zaraz stawało ale delikatnie zwalniało na pewno koło, nie wiem mi sie wydaje ze to coś jest krzywe ale obstawiałbym ze koło jest źle nachylone do jezdni
bo łożysko rozpada sie te małe od strony śruby...

[ Dodano: Pon Lis 05, 2007 23:42 ]
widzę że jesteś z okolic wawy ja mam do niej 70 km mieszkami miedzy płockiem a warszwą
może mieszkasz gdzieś blisko???


na początku był chaos potem ktoś stworzył GOLFA

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » wt lis 06, 2007 01:39

Mój ojciec mechanik poradził mi tak:
Podczas dokręcania pokręcać bębnem, dokręcić do oporu po czym odpuścić aby (co mówi też książka) aby dało się przesuwać podkładkę pod nakrętką śrubokrętem (nie ma byćlużno ale ma sie dać przesunąć).

Tez kupiłem jakieś za 35 zet wymienione parę miesięcy temu, dotychczas bez problemu.



QwertKalety
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 12:56
Lokalizacja: Kalety
Kontakt:

Post autor: QwertKalety » wt lis 06, 2007 14:38

A ja zawsze zakładam do autka łożyska Optimal z oznaczeniem "A" na końcu (te tańsze bo bez oznaczenia przebijają nawet SKF z tym, że sporo kosztują). Wbrew opiniom wytrzymują dosyć sporo jak na cenę 16zł:D (spokojnie robię do 90tys. km bez ładowania dużych ciężarów). Problem polega jedynie na odpowiednim dokręceniu łożyska. Jeśli będzie dokręcone za mocno to nawet SKF tego nie wytrzyma:p



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » wt lis 06, 2007 18:25

QwertKalety pisze:nawet SKF tego nie wytrzyma
no ciekawe zjawisko ciekawe :chytry:



QwertKalety
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 12:56
Lokalizacja: Kalety
Kontakt:

Post autor: QwertKalety » wt lis 06, 2007 18:29

jaszczur, chodziło mi o zbyt mocne dokręcenie - przerabiałem to już kilka razy u klientów.



Davies1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: sob lut 24, 2007 11:26
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Davies1 » wt lis 06, 2007 18:43

Najbardziej prawdopodobne jest jak pisali koledzy, że zbyt mocno dokręcasz łożyska.Sposób -do oporu i cofnięcie o 1/4- stosowany jest raczej do starych łożysk, które już pracowały ze sobą . Drugą sprawą są same łożyska. Może te, które kupujesz są do małych prędkości obrotowych (są tańsze) i nie wytrzymują! Spróbuj tak, dokręć do oporu i odpuść całkowicie. Włóż szczelinomież o grubości 0,2 mm między nakrętkę a podkładkę i dokręć tak abyś mógł go z oporem wyciągnąć. Skok gwintu o ile mnie pamięć nie myli to 1.5 mm na obrót. Dokręcenie nakrętki o 1/6 obrotu powinno dać 0,25mm czyli ścisk łożysk ok 0,05 mm a to powinno już wystarczyć. Na wszelki wypadek poruszaj kołem góra i dół aby sprawdzić czy nie prawię herezji!!! Jeżeli :grin: :grin: :grin:
Ew. pytania na priv
Ostatnio zmieniony wt lis 06, 2007 19:05 przez Davies1, łącznie zmieniany 1 raz.


Zawsze jest ktoś przed Tobą.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 226 gości