Coś nie tak z temp.silnika po wymianie króćca !!!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

RAFIK-XX
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: pn sie 07, 2006 19:01
Lokalizacja: BIAŁYSTOK/PIASTA
Kontakt:

Coś nie tak z temp.silnika po wymianie króćca !!!

Post autor: RAFIK-XX » pn lis 05, 2007 13:34

Niedawno wymieniłem króciec,taki trójnik w układzie chłodzenia ponieważ był wadliwy bo przepuszczał płyn chłodniczy.No i po tej wymianie zauważyłem,że silnik nie trzyma temp.,czli jest w granicy 70-80*C.Przed wmianą- temp.utrzmywała się na 90-100*C,a termostat był wmieniany 5 miesiecy temu na Wahlera.Również w tym czasie wymieniłem czujnik temp.No i teraz nie mam pojęcia co jest przyczyna niedogrzania silnika :otepienie:
Bardzo proszę o pomoc w tej sprawie !!!
Z góry bardzo dziekuję za wszelkie sugestie !!!



marecki_vitor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: czw sty 25, 2007 18:33
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: marecki_vitor » pn lis 05, 2007 13:36

Witaj . A włącza ci sie wentylator ??



RAFIK-XX
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: pn sie 07, 2006 19:01
Lokalizacja: BIAŁYSTOK/PIASTA
Kontakt:

Post autor: RAFIK-XX » pn lis 05, 2007 14:17

marecki_vitor pisze:Witaj . A włącza ci sie wentylator ??
Nie włancza się !!



marecki_vitor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: czw sty 25, 2007 18:33
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: marecki_vitor » pn lis 05, 2007 14:18

Odpowietrzony układ ??

[ Dodano: 05 Lis 2007 13:21 ]
Powiem ci tak powodem niedogrzania moze byc walniety termostat

[ Dodano: 05 Lis 2007 13:22 ]
Próbowałes go gazowac powyzej 3K obrotów zeby sie dogrzał ??



RAFIK-XX
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: pn sie 07, 2006 19:01
Lokalizacja: BIAŁYSTOK/PIASTA
Kontakt:

Post autor: RAFIK-XX » pn lis 05, 2007 15:09

No z tym odpowietrzeniem też się zastanawiałem,ze to moze byc przyczyna bo w sumie to nie odpowietrzałem bo ponoć VW same się odpowietrzaja.A co do gazowania to nigdy nie stosowałem takiej metody.
Dzisiaj postaram sie odpowietrzyć i zobaczymy czy to coś pomoże???



Awatar użytkownika
Mirekmiro
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: pn gru 11, 2006 16:24
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Mirekmiro » pn lis 05, 2007 15:44

mialem podobnie i tez po wymianie trzyma mi teraz okolo 80 w korku 90,tylko mam dziwne wrazenie ze te odczyty zmalaly przez to ze przy wymianie ruszalem tez czujnik(moze cos nie stykalo itp) a tak wogule raczej jest to nie mozliwe zeby na postoju i nie wlaczajacym sie wentylatorze mial tylko 80C. aha jak wymienialem kruciec to zmienilem na wahlera 84C a w ABU ma byc 87C(bo wczesniej mi sie niby przegrzewal)


ps.sprawdz najpierw ten termostat czy dolna rura sie nagrzewa,a tak wogule to temp w golfie to jak loteria :chytry: ja kiedys sprawdzalem laserowym termometrem i na licznku bylo o 5C za duzo



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn lis 05, 2007 18:09

RAFIK-XX pisze:Również w tym czasie wymieniłem czujnik temp
jeśli to taki typowy z 4-ma kabelkami to winny jest właśnie nowy czujnik. Podaje złe informacje do licznika


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

RAFIK-XX
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: pn sie 07, 2006 19:01
Lokalizacja: BIAŁYSTOK/PIASTA
Kontakt:

Post autor: RAFIK-XX » pn lis 05, 2007 19:15

No i juz jestem po odpowietrzaniu,ale to nic nie dało bo nawet nie dałem rady rozgrzac silnika do temp.90*C.W każdym bądz razie układ chłodzenia nie jest zapowietrzony.
Natomiast jesli chodzi o dolny przewód od chłodnicy to nagrzewa sie,ale jest o wiele chłodniejszy od górnego przewodu.No i jaki z tego morał ???Nic nie kumam o co tu chodzi :grrr:



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn lis 05, 2007 19:21

RAFIK-XX pisze:Nic nie kumam o co tu chodz
to spójrz na to co napisałem


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

RAFIK-XX
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: pn sie 07, 2006 19:01
Lokalizacja: BIAŁYSTOK/PIASTA
Kontakt:

Post autor: RAFIK-XX » pn lis 05, 2007 20:28

Paweł Marek pisze:
RAFIK-XX pisze:Nic nie kumam o co tu chodz
to spójrz na to co napisałem
No ale skoro przed wymianą króćca dobrze działał czójnik to co raptem sie zepsół???
Zresztą czójnik sprawdze jutro.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn lis 05, 2007 20:41

Przecież wymieniłeś czujnik na nowy tak? Więc źle mierzy temperaturę. Czuyjnik 4-przeowodowy jest podwójny, jeden jego element przekazuje info do ECU, drugi do licznika. Założyłeś taki który przekazuje złe dane do licznika. I tyle. Zresztą to bardzo częsta sprawa że nieoryginalne czujniki tak się zachowują.

[ Dodano: Pon Lis 05, 2007 7:43 pm ]
oczywiście jest też taka możliwość że równocześnie padł termostat. Ale w takie przypadki to ja nie bardzo wierzę

[ Dodano: Pon Lis 05, 2007 7:44 pm ]
a może źle napisałeś i wymieniałeś włącznik w chłodnicy a nie czujnik temperatury?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

RAFIK-XX
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: pn sie 07, 2006 19:01
Lokalizacja: BIAŁYSTOK/PIASTA
Kontakt:

Post autor: RAFIK-XX » wt lis 06, 2007 11:10

Ja wymieniałem wszystko,czyli termostat,czujnik temp. jak i włacznik chłodnicy.Oczywiście wymieniałem wszystko na oryginały,a nie na jakieś zamienniki.
Dziś kupie drugi termostat również Wahlera i wymienię, no i zobaczymy czy to coś pomoże.A jak nie to następny w kolejności będzie czujnik temp.



Awatar użytkownika
Mirekmiro
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: pn gru 11, 2006 16:24
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Mirekmiro » wt lis 06, 2007 11:17

Panowie ja jednego tu nie czaje,jesli powiedzmy przez termostat sie nie dogrzewa i nie da sie osiagnac 90C na postoju ,TO PO CO MONTUJA WENTYLATOR???



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt lis 06, 2007 11:57

Dogrzeje się raczej, tylko róznie długo to trwa. W benzynie szybciej, w dieslu czasem bardzo długo, a załóżmy że jest wiatr, zimno i termostat zepsuty to może faktycznie sie nie dogrzeje. A wentylator napewno jest potrzebny jak sie jedzia pomału, pod górę i w upale
Ostatnio zmieniony wt lis 06, 2007 11:59 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 144 gości