wymiana pompy wody w mk III z silnikiem 1.8 ABS

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Kbolo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: czw kwie 14, 2005 15:23
Lokalizacja: Morąg

wymiana pompy wody w mk III z silnikiem 1.8 ABS

Post autor: Kbolo » wt cze 28, 2005 22:07

Szanowni Forumowicze !!!!

Zwracam się do Was o pomoc w sprawie wymiany pompy wody w moim MK III z silnikiem 1.8 ABS.
Problem polega na tym, że rozsypuje się mi łożysko w pompie wody i słychać takie chrobotanie jakby „metal tarł o metal”. Byłem u mechanika i stwierdził on po zdjęciu paska napędzającego alternator oraz koło pasowe pompy wody, że pompa jest do wymiany. Chyba ma rację, bo koło ma lekki luz. Na szczęście z pompy nie wydostaje się płyn chłodzący.
Mechanik powiedział mi że pompa kosztuje ok. 130 złotych, a wymiana 100 czyli razem jakieś 230 zł. Na moje pytanie dlaczego takie to drogie mechanik odpowiedział, że w silniku ABS aby wymienić pompę wodny należy zdjąć pasek rozrządu. No dobra .... pomyślałem i umówiłem się z nim na jutro na wymianę. Wracając załamany do domu zajechałem do sklepu z częściami i ku mojemu zdziwieniu kupiłem pompę za 59 złotych. Nadmieniam iż w sklepie z częściami mam jakiś tam rabat. W każdym bądź razie kosztowała dużo mniej.
Przeglądając książkę serwisową przeczytałem, że aby wymienić pompę wody nie trzeba wcale ruszać rozrządu? Zdziczałem całkowicie, bo sam już nie wiem czy ksiązka mówi prawdę. Owego mechanika darzę zaufaniem, ale chciałbym się dowiedzieć czy gość mnie nie naciąga.
W moim silniku jest tak: rozrząd jest pod osłoną, a koło pasowe wału korbowego jest dwudzielne. Na większym jest szeroki pasek od pompy wody i alternatora a na trochę mniejszym jest pasek napędzający pompę wspomagania. Silnik ma 90 KM i pojemność 1.8 , a jego numery zaczynają się od ABS.... . Auto jest z 1994 roku (wersja Pink Floyd).
Na zdjęciach zamieszczam fotki nowej pompy – być może ktoś będzie wiedział, kto ma rację.
Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Obrazek
Obrazek



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » śr cze 29, 2005 10:17

Masz pewnie wspomaganie więc będziesz musiał zdjąć od niego pasek i będziesz musiał odkręcić mocowanie pompy wspomagania od bloku. Potem należy odkręcić koło pasowe na pompie wody i odkręcać śrubki żeby pompe rozpołowić. Tylko uważaj bo długo nie odkręcane śruby śniedzieją i możesz pozrywać łby. Najłepiej odkręcać delikatnie a jak zaczyna być coraz większy opór to dokręcić o jeden obrót i odkręcać zpowrotem. Można też odkręcić całą pompe wody od bloku. Jest ona przykręcona chyba na 4 śruby 8. A mechanik troche nagiął bo w silnikach 1,4 i 1,6 w MK3 pasek jest naciągany pompą wody.



cobra333
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 420
Rejestracja: wt lis 02, 2004 13:43
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: cobra333 » śr cze 29, 2005 10:47

dokładnie tak jak pisze TAZ tylko 1.4 i 1.6 trzeba pasek rozrządu zdejmować i wszystkie osłony plastikowe to wtedy 100 jest rozsądną kwotą Ale przy 1.8 to przesada .


MORE POWER

Awatar użytkownika
Kbolo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: czw kwie 14, 2005 15:23
Lokalizacja: Morąg

Post autor: Kbolo » czw cze 30, 2005 06:03

Dziękuję za odpowiedź.
Dziś odbieram auto od mechanika. Okazało się bowiem, że padła również pompa wspomagania i jeszcze jakieś "mocowanie podstawy gaźnika" czy coś w tym rodzaju.
Jestem ZAŁAMANY - auto ściągnąłem 2 miesiące temu z Niemiec.
Serwisowane itd. - i już pierwsza naprawa.
Jak kogoś interesuje to podaję koszty:
- pompa wody - 59 zł
- pompa wspomagania - 180 zł (używana)
- podstawa mocowania - 79 zł
- olej do wspomagania - 52 zł (2litry)
----------------------------------------------------
Mechanik jak narazie jest za 100 zł. ale zobaczymy przy odbiorze czy jego usługi nie wzrosły.
To co zaoszczędziłem na sprowadzeniu auta teraz do niego wkładam.
Miałem wcześniej opla a potem forda. Teraz VW-ej, który miał być niezawodny.
No więc zobaczymy co będzie dalej.



cobra333
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 420
Rejestracja: wt lis 02, 2004 13:43
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: cobra333 » czw cze 30, 2005 11:26

pompa wody i wspomagania to sa eksploatacyjne sprawy i w kazdym aucie się je wymienia okresowo pompa po 180 - 200 tyś pompa wody po 80-100tyś a podstawa gażnika to tez częsta jednorazowa awaria


MORE POWER

Awatar użytkownika
Kbolo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: czw kwie 14, 2005 15:23
Lokalizacja: Morąg

Post autor: Kbolo » czw cze 30, 2005 19:45

Auto już sprawne w 100% - ale było roboty !!!
Co do pompy wody to zdejmowali pasek rozrządu, bo inaczej się nie wyjmie pompy. Jest za mało miejsca aby ją wyjąć.
A za robociznę zapłaciłem 100 zł. To chyba mało jak na wymianę pompy wody, pompy wspomagania i podstawy gaźnika.
Stare pompy rozgruchotane na maxa. Luzy na łozyskach, a w pompie wspomagania poleciał jeszcze uszczelniacz. Ale ciekawostką jest to, że obydwie są rozbieralne tylko, że takich napraw chyba nie powinno się wykonywać.
Jeszcze raz dziękuję i Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
4maly
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: wt gru 14, 2004 01:45
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: 4maly » czw cze 30, 2005 22:52

cobra333 pisze:dokładnie tak jak pisze TAZ tylko 1.4 i 1.6 trzeba pasek rozrządu zdejmować i wszystkie osłony plastikowe to wtedy 100 jest rozsądną kwotą Ale przy 1.8 to przesada .
Ja mam 1,6 pn i ostatnio wymieniealem pompe z wody. Wcale nie musialem ruszac rozrzadu tylko plastikowa oslone odpiac na jednym zatrzasku i tyle.



Awatar użytkownika
Kuntekinte
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 340
Rejestracja: ndz gru 12, 2004 02:13
Lokalizacja: Piła,Bialystok,Galway
Kontakt:

Post autor: Kuntekinte » czw cze 30, 2005 23:00

cobra333 pisze:dokładnie tak jak pisze TAZ tylko 1.4 i 1.6 trzeba pasek rozrządu zdejmować i wszystkie osłony plastikowe to wtedy 100 jest rozsądną kwotą Ale przy 1.8 to przesada .

Jakis czas temu wymieniałem pasek rozrządu w mojej kosiarce 1.4 rowniez pompe wody wymieniałem na nowa,za robocizne zapłaciłem 50zł


Squad nocne mary :satan:

Awatar użytkownika
mikil
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 23:24
Kontakt:

Post autor: mikil » pt lip 01, 2005 11:33

zaraz zaraz to jak to jest dokladnie trzeba zdejmowac pasek rozrzadu
chodzi mi o silnik 1.8 amm/abs chcialbym to wiedziec bo nie wiem czy sie
brac za to czy sobie odpuscic

ta pompa za 65 zeta to ta co na zdjeciu?? i czy jest w kpl z uszczelka ??
co to wogole za firma??

pozdro


.zycie to surfing wiec nie boj sie fal.


..:: VW VENTO 1.8 GL ::..

... pozdro mikil ...

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pt lip 01, 2005 14:35

4maly pisze:Ja mam 1,6 pn i ostatnio wymieniealem pompe z wody. Wcale nie musialem ruszac rozrzadu tylko plastikowa oslone odpiac na jednym zatrzasku i tyle.
W MK3 silnik 1,6 ma więcej wspólnego z silnikiem 1,4 niż 1,8.



Awatar użytkownika
Kbolo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: czw kwie 14, 2005 15:23
Lokalizacja: Morąg

Post autor: Kbolo » pt lip 01, 2005 14:58

Mikil - w silniku 1.8 ABS aby wyjąć pompę wody trzeba zdjąć koło zębate napędu wałka pośredniego, a więc trzeba także zdjąć pasek rozrządu.
U mnie tak wyjmowali uszkodzoną pompę. Teraz zauważyłem, że auto ma trochę mniej mocy. Dzwoniłem do gościa co mi wymieniał pompę i powiedział mi że musi sprawdzić ustawienie rozrządu. :hmm:
Ostatnio zmieniony pt lip 01, 2005 15:07 przez Kbolo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Kbolo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: czw kwie 14, 2005 15:23
Lokalizacja: Morąg

Post autor: Kbolo » pt lip 01, 2005 15:03

Acha jeszcze jedno - pompa na zdjęciu jest jakiejś firmy QAP (Quality Auto Parts) - w sklepie mówili że są droższe i tańsze - ta jest tańsza. Firma jest Niemniecka.
Oczywiście pompa sprzedawana jest w kolmpecie z uszczelką.
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pt lip 01, 2005 15:19

Faktycznie połówki pompy się nie wyjmie bez zdejmowania rozrządu, ale całą pompe się wyjmie odkręcając ją od bloku. Wtedy rozrząd zostaje nie tknięty.



Awatar użytkownika
Kbolo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: czw kwie 14, 2005 15:23
Lokalizacja: Morąg

Post autor: Kbolo » pt lip 01, 2005 15:45

Więc chyba już wszystko jasne - mówiąc o wymianie pompy wody mówimy o wymianie połówki z turbimką, a nie o całej pompie.
Jak na zdjęciu powyżej.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 423 gości