[mk3] Sportowe zawieszenie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Krembul
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 302
Rejestracja: pn maja 30, 2005 00:41
Lokalizacja: Radom/Rzeszów
Kontakt:

[mk3] Sportowe zawieszenie

Post autor: Krembul » czw cze 30, 2005 20:05

Witam!
Niedawno kupiłem golfa III GT. Posiada on sportowe zawieszenie firmy H&R. Samochód wygląda niesamowicie! Jest bardzo obniżony. Prowadzi się rewelacyjnie - drogi trzyma się jak przyklejony. Nieduże rondo jestem w stanie objechać z prędkością 60km/h a na samochodzie nie robi to wiekszego wrażenia. Komfort jazdy jednak na tym cierpi. W związku z tym poważnie się zastanawiam nad wymianą tego zawieszenia na inne - bardziej komfortowe. Nie chciałbym jednak kupić zawieszenia całkiem seryjnego. Chciałbym żeby było lekko obniżone i twardsze od seryjnego. Może jakieś amortyzatory progresywne albo coś w tym rodzaju? Nie mam jednak pojęcia jakich szukać. Może ktoś coś takiego już u siebie zrobił? Proszę o jakieś wskazówki i konkretne rozwiązania. Obecnego zawieszenia oczywiście będę chciał się pozbyć. Ile może ono być warte? Mam wszystkie certyfikaty i homologacje. Może ktoś jest nim zainteresowany? Jutro zrobię zdjęcia samochodu to wrzucę je tu.



Awatar użytkownika
CHECIK
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: sob paź 09, 2004 16:24
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Kontakt:

Post autor: CHECIK » czw cze 30, 2005 21:31

Jak nie jest wyrąbane to 500 zł powinienneś dostać.



Awatar użytkownika
briano
Kozak
Kozak
Posty: 770
Rejestracja: wt gru 28, 2004 14:47
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Re: [mk3] Sportowe zawieszenie

Post autor: briano » czw cze 30, 2005 22:26

Słuchaj hr z reguły jest twardy jak jeszcze nisko masz to nieciekawie, słuchaj ja mam FK 60/40 i jestem zadowlony jest dosyć komfortowo :chytry:



Awatar użytkownika
Krembul
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 302
Rejestracja: pn maja 30, 2005 00:41
Lokalizacja: Radom/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Krembul » pt lip 01, 2005 00:06

No nisko jest bardzo. Koła się chowają w nadkola :-) Jutro fotki wrzucę.



Awatar użytkownika
ygd
Prezes vwgolf.pl
Prezes vwgolf.pl
Posty: 1832
Rejestracja: pn sie 16, 2004 23:47
Lokalizacja: Siedlce
Auto: Audi S3
Silnik: AFN
Kontakt:

Post autor: ygd » pt lip 01, 2005 01:13

Niestety, albo gleba i beton, albo komfort i terenówka :d

Sensowny zestaw na polskie drogi to: standardowe amorki (ewentualnie jakieś gazówki, np. KYB), a do tego zestaw sprężyn np. weitec -40 (nówki około 400pln). Miałem taki zestaw, bardzo przyjemnie się jeździło...teraz mam gwinta racelanda i tęsknię za wygodą :D

Do niższych zawiasów trzeba stosować skracane amorki,
a to wiąże się z pogorszeniem komfortu, czasem wręcz jego zanikiem.

Aha, progresywne to są sprężyny, nie amortyzatory (rozpoznasz je po zagęszczeniu zwojów tylnych spręzyn na górze).

Na spręzynach H&R na pewno jest jakiś napis z numerem spręzyn, można odczytać dzięki temu jakie mają obniżenie. Poza tym faktycznie H&R słynie z twardych zawiasów ;) A może masz gwinta H&R?


VW Klub Polska #106
Golf MK4 `99 1.6
Audi S3 8L '01

Awatar użytkownika
Krembul
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 302
Rejestracja: pn maja 30, 2005 00:41
Lokalizacja: Radom/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Krembul » pt lip 01, 2005 08:06

Dziś to sprawdze i podam pełne oznaczenie i amortyzatorów i sprężyn.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 282 gości