wymiana pierscieni

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Ładziox
VWmaniak
VWmaniak
Posty: 66
Rejestracja: pt kwie 27, 2007 13:31
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

wymiana pierscieni

Post autor: Ładziox » sob lis 03, 2007 00:21

Panowie mam powazny problem musze w swoim mk3 wymienic wszystkie pierscienie poniwaz auto ma przedmuchy i wiec moje pytanie jakij firmy najleprze sa pierscienie i co nalezy przy takiej wymianie jeszcze wymienic, bo to konkretny remont i pol silnika trzeba rozebrac, wiem ze uszkelke pod glowica wypadalo by wymienic ale co jescze?? oczywiscie nie bede robil tego sam, ale prosze o rade.
Pozdrawiam



bogik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: pt sty 12, 2007 17:38
Lokalizacja: Turek
Kontakt:

Post autor: bogik » sob lis 03, 2007 01:01

np uszczelniacze zaworowe



Awatar użytkownika
kamil g60
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 310
Rejestracja: śr sie 01, 2007 23:04
Lokalizacja: Suwalki
Kontakt:

Post autor: kamil g60 » sob lis 03, 2007 09:50

Mozesz jeszcze sprawdzic w jakim stanie sa panewki



Awatar użytkownika
Ładziox
VWmaniak
VWmaniak
Posty: 66
Rejestracja: pt kwie 27, 2007 13:31
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Ładziox » sob lis 03, 2007 11:18

koledzy doradzi jeszcze ktos????



DarekCz-a
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pt lip 13, 2007 22:58
Lokalizacja: Częstochowa

wymiana pierścieni

Post autor: DarekCz-a » sob lis 03, 2007 11:59

Witaj
Masz poważny problem /przechodziłem przez to w lipcu/

1 Napewno musisz zrobić głowice:
a) uszczelniacze
b) może prowadnice zależy od przebiegu i złużucia
c) przydało by się planowanie

2 Wymiana pierścienie tylko oryginał - KOLBENSCHITTA
3 Szpilki w głowicy
4 Uszczelki:
a) koletkor ssący
b) kolektor wydechowy
c) głowica
d) dekiel pod głowice
5 Koniecznie sprawdz wałek rozrządu
6 Przy takiej operacji należy także sprawdzić wał /dół silnika

Bez dołu taki średniak zakladając że sam to będzięsz robić ok 1350-1500zł

UWAGA !!!!
Jezeli cylindy będą miały prgi wymiana pierścieni nic nie da - lepiej wówczas kupić jakiś sprawny silnik za ok 1700zł , Sprawdz tylko co będziesz kupowac, przeważnie sprzedający udzielają gwarancji rozruchowej lub na 3 miesiace

Pozdrawiam


Darek

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » sob lis 03, 2007 12:08

zaloz nowe pierscienie cena ok 200 zl, nowa uszczelke pod glowice, spalnuj glowice i zaloz nowe usczczelniacze (usczczelniacze ok 30zl). Czesci kup dopiero jak rozbierzesz silnik.Najlepiej zmierzyc rednicowka srednice tulei cylindra bo moze sie okazac ze wymiana pierscieni nic nie da i szkoda kasy. U mnie bral olej i po wymianie usczelniaczy i pierscieni nic nie bierze.
Sprawdz dokladnie silnik po rozkreceniu, przed kupnem czesci bo moze sie okazac ze nie oplacalna est naprawa. Silnik 1.8 ( nie wiem jaki ty masz) do km3 kosztje ok 600 zl bez osprzetu (przepustnica, alternator, aparat, itp)



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Re: wymiana pierscieni

Post autor: RobertP » sob lis 03, 2007 14:51

Ładziox pisze:i co nalezy przy takiej wymianie jeszcze wymienic, bo to konkretny remont i pol silnika trzeba rozebrac,
oczywiście sprawdzić i najlepiej wymienić hydrauliczne popychacze zaworów tzw. szklanki

[ Dodano: Sob Lis 03, 2007 14:05 ]
nie napisałeś jaki to silnik benzyna czy diesel
bo koszt może być deczko inny ale podam w zbliżeniu
Ładziox pisze:i co nalezy przy takiej wymianie jeszcze wymienic, bo to konkretny remont i pol silnika trzeba rozebrac
napewno jeszcze sworznie tłoków i tuleje w korbowodach
bo to na bank masz zuzyte skoro poszły pierścienie olejowe
a jak chcesz je zmieniaż i pojeździc autkiem jeszcze może i ze 100tyś km
to zrób to o czym piszę, koszt nowych sworzni u tuleji korbowodowych to ok 350zl
zreszta i tak sporo trzeba wydac:
- planowanie głowicy ok. 70-100zł,
- uszczelniacze zaworow ok. 30zł
- uszczelka głowicy i śruby ok. 150zł
- szklaneczki ok 25-30zł/1szt x 8
- pierścienie ok.200-250zł
- może nowe zawory, albo przynajmniej doczyszczenie i doszlifowanie gniazd ok. 50-100zł
- nowe płyny, oleje, filtry ok. 200zł
- wszystkie uszczelki od kolektorów i pokrywy zaworów ok. 100zł
- jeśli kiepskie to panewki ok.150-300zł
- może jakiś uszczelniacz silikonowy wysokotemperaturowy ok. 10zł
- nowe tuleje korbowodowe i sworznie tłoków ok. 350zł
sama wymiana pierscieni jest bez sensu, coś jeszcze pewnie wyjdzie w trakcie pracy
bo może urwiesz śrubę w mostku od wałka rozrządu jak go będziesz zdejmował i później
przykręcał po wymiane popychaczy(szklanek) i wyjdzie dodatkowy koszt


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
Ładziox
VWmaniak
VWmaniak
Posty: 66
Rejestracja: pt kwie 27, 2007 13:31
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Ładziox » sob lis 03, 2007 15:15

Dziekuje narazie za wszytkie porady

to jest silnik diesla 1.9TD naprawde widze ze to sa powazne koszty panowie widze ze nowy silnik lepiej kupic nie mozna tych kosztow jakos zawezyc??



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » sob lis 03, 2007 15:40

Ładziox pisze:to jest silnik diesla 1.9TD naprawde widze ze to sa powazne koszty
kwoty podałem Ci na podstawie mojej naprawy także własnie 1,9TD w pasku B3
Ładziox pisze:panowie widze ze nowy silnik lepiej kupic nie mozna tych kosztow jakos zawezyc??
ale jak kupisz to też nie bedziesz wiedział co ...
za silnik 1,9TD krzyczą sobie od 2tyś do nawet 3,5tyś zł
da sie zawężać jak kupowłabyś od jednego dostawcy
jakby szklaneczki wszystkie były OK, albo wymieniłbyś tylko te które
są kiepskie, może dałoby się zaoszczędzić z 50zł na śrubach od głowicy
pod warunkiem że od nowości nikt nie dotykał silnika i odkręcane były
tylko pierwszy raz tzn. teraz kiedy silnik byłby remontowany przez Ciebie ...
może nie trzeba by było nowych zaworów, tylko ich demontaż i wyczyszczenie
trzonków zaworów z nagaru ...
tak myślę że panewki pewnie okazały by sie dobre i nie trzeba by było
zakładać nowych uszczelek od kolektorów jedynie pod głowicą
i może ale nie koniecznie pod pokrywą zaworów
i jakbyś sam robił i uważał żeby nic nie pourywac ...
ja naprzykład urwałem śrubę taką przelotową która przykrecana
jest do metalowego wężyka przy filtrze oleju który doprowadza olej do turbiny
kosztowało mnie to 120zł przeróbka na inny gwint i dorobienie nowej śruby
bo inaczej sie nie dało, tak to bywa ze starymi silnikami ... ;-)


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
ciejkins
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: wt cze 24, 2008 01:39
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ciejkins » pt lip 11, 2008 15:44

Witam

Mój Golf MK3 1.6 AEE 8V wielopunkt bierze trochę oleju. Gazownik stwierdził po kolorze dymu że to pierścienie do wymiany.

W związku z tym pytanie - ile to może kosztować? Nie chce dzwonić po zakładach i pytać bo jakoś im nie ufam. Każdy chce kasę wydębić więc wolę tutaj zapytać.

Strasznie mi kopci, szczególnie na zimnym silniku, a i nawet na ciepłym kiedy go trochę "pogazuję", potem spadną obroty potem znowu gaz itd itd itd. Szczególnie to widać od kiedys startuje od 1000 obrotów do 3500, potem znowu od 1000 do 3500 i tak w kółko. Zostawiam wtedy za sobą ogromną chmurę dymu.

Tak jak pisałem gazownik stwierdził że to pierścienie więc prosiłbym o szacunkowe koszty takiej inwestycji i jakiś DOBRY warsztat w Krakowie gdzie zrobią mi to po ludzku i zbytnio nie zedrą.

Ostatnio włożyłem trochę kasy w autko (wczoraj włożyłem sekwencję za 2500) i chciałbym jeszcze tym autkiem chwilę pojeździć a jak solidnie kopci to nie jest za dobry znak.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pt lip 11, 2008 15:44 przez ciejkins, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 327 gości