olej silnikowy, jak sprawdzić czy wlany jest minerał..

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
supr3me
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: śr paź 10, 2007 10:02
Lokalizacja: MANCHESTER

olej silnikowy, jak sprawdzić czy wlany jest minerał..

Post autor: supr3me » pt lis 02, 2007 19:04

witam

kupilem kilka tygodni temu Golfika, no i czas na wymiane oleju przed zimą, tyle ze mam pewne zastrzezenia jaki wlac olej, koles od ktorego kupowalem auto, a wlasciwie osoba ktora sciagnela auto z Włoch, twierdzi ze wlał minerał bo nie wiedzial jaki byl wczesniej olej, ale nie wiedzial jakiej marki wlał ten olej :) jakos tam sciemnil i zmienil temat :P tak ze podejrzewam ze w ogole oleju nie zmienial a mnie powiedzial ze niby wlal minerał zebym przypadkiem nie wlal rzadszego gdyby faktycznie byl tam minerał.
Wiec szkoda by bylo wlac mineral jesli np w tej chwili mam wlany polsyntetyk prawda? stąd moje pytanie jak powinien wygladac olej mineralny (swiezo wlany lub troche starszy) po zimnej nocy?
...przykladowo dzis ( jak i kilka dni temu) sprawdzalem olej po nocy zanim w ogole odpalilem silnik, po wyjeciu bagneta, olej kapie z niego nawet nie potrzasajac nim w ogole, czy to normalne? myslalem ze po nocy minerał bedzie jak masło a ten wydaje sie jakis taki rzadki ..moze sie ktos orientuje w tym? czy gestosc oleju jest w ogole zauwazalna golym okiem czy patrzac w ten sposob kazdy bedzie rzadki? a moze ten moj jest poprostu stary i dlatego jest juz jakis taki rzadki? z gory bardzo dziekuje za pomoc, pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pt lis 02, 2007 19:07 przez supr3me, łącznie zmieniany 2 razy.


jest: Bora 1.9TDI AJM 01' Anglik :)

był: Golf MK3 1.9TDI AHU 96'

Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » pt lis 02, 2007 19:27

Laboratorium nic innego kolego



mmarek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: czw gru 28, 2006 19:29
Lokalizacja: dolny slask

Post autor: mmarek » pt lis 02, 2007 19:29

nie wiem jak sprawdzić organoleptycznie czy masz wlany minerał ale na pewno przy obecnych "mrozach" nie robi sie z niego żadne masło.Zresztą nawet w zimie jak sprawdzałem poziom oleju to nigdy mineral nie robił mi się jakiś nadwyraz gęsty i też potrafił sobie skapnąc z bagnetu.



Awatar użytkownika
supr3me
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: śr paź 10, 2007 10:02
Lokalizacja: MANCHESTER

Post autor: supr3me » pt lis 02, 2007 19:53

hmm czyli pupa zbita ze tak powiem :) chyba jednak wleje minerał, w koncu autko ma juz 250.000 km wiec chyba nie ma sie co zastanawiac...


jest: Bora 1.9TDI AJM 01' Anglik :)

był: Golf MK3 1.9TDI AHU 96'

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt lis 02, 2007 20:08

Błędu lejąc minerał nie zrobisz, ale jeśli ten silnik wygląda na mało zużyty spokojnie wlej półsyntetyk, byle nie syntetyk.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » pt lis 02, 2007 20:11

Paweł Marek pisze:Błędu lejąc minerał nie zrobisz, ale jeśli ten silnik wygląda na mało zużyty spokojnie wlej półsyntetyk, byle nie syntetyk.
tym mu nie zaszkodzisz gożej by było z pełnymsytetykiem



Awatar użytkownika
supr3me
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: śr paź 10, 2007 10:02
Lokalizacja: MANCHESTER

Post autor: supr3me » pt lis 02, 2007 21:04

silniczek chodzi za.je.bi.śc.ie rowniutko i kazdy kto go uslyszy to strasznie chwali ze dobry zakup zrobilem:) ale z racji tego ze nie mam pojecia co tam jest wlane, postawie jednak na minerał (moze ELF TURBO DIESEL 15W40)

w styczniu czeka mnie 2000km do zrobienia i w ogole bedzie mi auto bardzo potrzebne wiec nie bede ryzykowal raczej zeby mialo sie cos dziać przez wlanie 10W40 jesli teraz jest minerał.


jest: Bora 1.9TDI AJM 01' Anglik :)

był: Golf MK3 1.9TDI AHU 96'

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 149 gości