Jak zalozyc pasek wielorowkowy alternatora w ABS

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
wojtas_GT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 439
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 15:32
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Jak zalozyc pasek wielorowkowy alternatora w ABS

Post autor: wojtas_GT » czw lis 01, 2007 12:13

Pomocy! Zerwał się pasek wielorowkowy, nie wiem jak założyć nowy (napędzający pompę wody i alternator). Problem w tym, że da się go założyć na pompę z gładkim kółkiem i gładką stroną paska i tą z rowkami. Na kółku pompy są ślady, jakby pasek chodził kiedyś rowkami, czy to możliwe?

Jeśli ktoś ma to proszę o fotki, :rolleyes:
Ostatnio zmieniony ndz lis 04, 2007 18:35 przez wojtas_GT, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
norman
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: sob gru 23, 2006 18:22
Lokalizacja: szczecinek
Kontakt:

Post autor: norman » czw lis 01, 2007 12:31

hej pasek napewno idzie rowkami do kola pompy pozniej zrobie foto to ci podesle pozdrawiam :bigok:



Awatar użytkownika
wojtas_GT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 439
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 15:32
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: wojtas_GT » czw lis 01, 2007 14:43

Jeśli ktoś ma dostęp do fachowych źródeł to bardzo proszę o opinię na ten temat, bo przeszukałem sporo i mam sprzeczne informacje i oczywiście :bigok: jak macie możliwość to dajcie fotkę, printscreeny, cokolwiek, jak macie u siebie i jak się zachowuje układ chłodzenia, czy są różne pompy, bo ten pasek w zależności jak się go założy będzie napędzał pompę w prawo lub w lewo...

norman, dzięki za sugestię i czekam na foto :helm:



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » czw lis 01, 2007 16:40

ma być pasek do okoła a nie w s jak nie wierzysz to sprawdz sobie pompe w która strone ma łopatki
gdybyś załozył pasek na S pompa będzie sie kręciła w odwrotna stronę
ps.
sory miałem format systemu fotek niet :crazy:
Ostatnio zmieniony czw lis 01, 2007 16:47 przez dziejo, łącznie zmieniany 4 razy.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw lis 01, 2007 17:22

Obrazek
górny rysunek po lewej, tylko bez tego napinacza co tam widać (napina alternator), napinacz jest tylko przy klimie co jest pokazane na dolnym obrazku


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
wojtas_GT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 439
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 15:32
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: wojtas_GT » czw lis 01, 2007 19:37

dziejo pisze:sory miałem format systemu fotek niet
a nie zrobiłbyś nowej? Z góry dzięki.
Paweł Marek pisze:górny rysunek po lewej, tylko bez tego napinacza co tam widać (napina alternator), napinacz jest tylko przy klimie co jest pokazane na dolnym obrazku
Jeśli chodzi o 2E, to widziałem że pompa chodzi w prawo, ale jest na innym pasku, tam nie ma wątpliwości, boję się że ten schemat może być do innego typu niż ABS (właściwie nie są na nim zachowane proporcje i romieszczenie kółek - bo o dziwo to jest istotne, gdyż ten sam pasek da się założyć i tak i tak).

Może ktoś wie, czy są różne pompy, z łopatkami w odwrotną stronę??? Panowie , plusiki



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pt lis 02, 2007 13:24

Może ktoś wie, czy są różne pompy, z łopatkami w odwrotną stronę???
niema AAM I ABS to są te same silniki a powiem ci ci jeszcze jedną rzecz mianowicie po sprowadzeniu autka przyszedł czas na wymiane pasków co prawda wielorowkowy nie musiał byc wymieniany ale tutaj mechanior zapatrzał się własnie na ten pasek :bajer: :bajer: hmmmm :bajer: wielorowkowy i odwrotnie załozony ?? no cóz mnie nie pokoiła sprawa z temp silnika niebezpiecznie była wysoka myślę sobie wymienię termostat i co???? nie potrzebnie poniewaz [pasek był załozony na S pompa kręciła się w druga stronę i nie było prawidłowego przepływu wody (płynu ) nowiutka pompa płynu była w niemcach zakładana bosch dla czego nie załozyli prawidłowo paska nie wiem to jest zagadka do tej pory nie rowiązana
Ostatnio zmieniony pt lis 02, 2007 13:26 przez dziejo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
wojtas_GT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 439
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 15:32
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: wojtas_GT » pt lis 02, 2007 15:06

dziejo pisze:mechanior zapatrzał się własnie na ten pasek hmmmm wielorowkowy i odwrotnie załozony ??
Właśnie, ciekawa sprawa...
dziejo pisze:nowiutka pompa płynu była w niemcach zakładana bosch dla czego nie załozyli prawidłowo paska nie wiem to jest zagadka do tej pory nie rowiązana
Bo może turasy montowali, ale teraz już jest wszystko jasne: wpadły mi w łapy rysunki z ETKI, dobry kolega załatwił, w moim modelu jest pasek rowkami na gładkie na pompę, ale widocznie pompy robią gładkie bo może pasują do wielu modeli i gładkość nie przeszkadza - co widać na rysunkach innych modeli (nie wstawię bo nie wiem jak), w niektórych idzie gładkim na gładkie, w innych rowkami. Mój temat znalazł się tu, bo jestem przeświadczony że pasek u mnie jeździł gładkim, czyli źle, a na kółku są ślady że kiedyś był dobrze założony - i też z niemiec autko :grin: Tyle że 2 termostaty wahlery nowe wsadziłem do tej pory, nie przegrzewał się ale dość długo dochodził do temperatury. Wypróbować czas. Jeśli ktoś chciałby ten rysunek jak lecą paski to na privie wyślę.

TEMAT ZAMKNIĘTY



Awatar użytkownika
CzapCzap
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 830
Rejestracja: wt mar 14, 2006 23:53
Lokalizacja: Athlone
Kontakt:

Post autor: CzapCzap » pt lis 02, 2007 15:09

Ja chyba pol roku jezdzilem ze zle zalozonym paskiem, zdaje sie ze podczas zmiany rozrzadu tak mi zalozyli. Zauwazylem to dopiero przy wymianie tego paska, byl tak naprezony ze szok, musialem go przeciac , nie rozumiem jak ktos mogl go tak nalozyc i to sie jeszcze musial mocno silowac zeby to zrobic. Ja nowy pasek nalozylem potem bezproblemu oczywiscie tak jak nalezy. Aha czyli pol roku pompa sie krecila w druga strone, nie zauwazylem nic zlego temperatura zawsze byla ok, nawet jak latalem v-maxem czy w miescie.


Obrazek <--------

Golf 3 GL 1.6 AFT - sprzedany :(
Golf 4 GTI 1.8T AGU - Jest :)
Jetta 2 CL 1.6D - Jest :)

Awatar użytkownika
wojtas_GT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 439
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 15:32
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: wojtas_GT » pt lis 02, 2007 18:40

Obrazek



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 400 gości