[MK3] Zawór sterowania wydechem recyrkulacji spalin

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

[MK3] Zawór sterowania wydechem recyrkulacji spalin

Post autor: Gitner » wt maja 17, 2005 13:05

Witam
Pytanie czy TDI 1Z ma to? Co taki zaworek daje?

Pozdro
Gitner



dziomal
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: pn gru 13, 2004 22:53
Lokalizacja: Brzozów/Kraków
Kontakt:

Post autor: dziomal » śr maja 18, 2005 18:23

Tdi ma recylkulacje spalin(zawór ERG). Daje to teoretycznie czystsze spaliny, pozbawione NOx(tlenków azotu).

"The exhaust gas recirculation (EGR) system is designed to reduce pollutant emissions
in the exhaust gas.
The direct injection process uses higher combustion temperatures than the chamber
process. The formation of nitrogen oxides (NOx) increases with higher temperatures,
provided that sufficient excess air is available.
The EGR valve adds a fraction of the exhaust gases to the fresh air supplied to the
engine.
This reduces the oxygen content in the combustion chamber and slows down NOx
formation.
The exhaust gas recirculation rates are, however, limited by a rise in hydrocarbon
(HC), carbon dioxide (CO) and particle emissions."
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » śr maja 18, 2005 19:04

THX for You

Pozdro
Gitner



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Re: [MK3] Zawór sterowania wydechem recyrkulacji spalin

Post autor: Corvax » śr maja 18, 2005 22:09

Gitner pisze:Witam
Pytanie czy TDI 1Z ma to? Co taki zaworek daje?
W tdi efekt działania EGR wygląda tak:

Obrazek

Na foto widać wnętrze kolektora dolotowego z kanałem recyrkulacji spalin. Te nieregularne formy w kolorze brunatno-czarnym to zkoksowany olej z odmy w połączeniu z sadzą z rury wydechowej.

I jeszcze jedno:
Obrazek

A tu historyjka obrazkowa pt. co mozna zrobić z EGR?
http://www.gaweda.com/Matschke/ctvtuning/a3/a3.html

Jedynym rozsądnym sposobem potraktowania tego zaworu jest zaślepienie go :)


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
marcinvw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: pt sty 28, 2005 17:00
Lokalizacja: Meseritz
Kontakt:

Post autor: marcinvw » wt cze 28, 2005 01:48

"Witam. Zawór EGR nie jest otwarty cały czas i nie otwiera się ot tak przypadkowo. Otwiara się w określonych warunkach i nie tylko dla ekologii. Jak podaje teoria, gasi on czoło płomiania w komorze spalania, czyli wpływa na zmniejszenie temp w komorze spalania, a tym samym oszczędza gniazda zaworowe itp. działa on najcześciej przy wysokich obrorach, a nie działanie tego zaworu np. w escorcie USA mojego ojca sygnalizowane jest kodem błędu ECU. Nie zgadza się skład mieszanki z mapą wtrysku i już mamy tryb awaryjny. Epieog:
Gdyby nie był potrzebny, to by go nie zakładali.
Wzrost mocy o 1kW przy wzroście spalania i ECU w trybie awaryjnym...
Czy to warte zachodu??"


Golf III GTI 20 JAHRE AFN+0.216+chips niehamowany jeszcze.

Golf III VARIANT 96' ALH +

I tak o to całe moje życie kręci się wokół tych trzech literek "TDI" :D:D:D

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » wt cze 28, 2005 12:56

To o czym piszesz to prawda, tyle że odnosi się do silnika benzynowego. W tdi temperatura spalania jest na tyle niska że stosowanie EGRu ma sens tylko w kwesti zmniejszenia emisji NOx, tym bardziej że EGR w tdi _nie_ działa na wysokich obrotach, tylko na wolnych :). Odłączenie EGR nie wpływa bezpośrednio na podniesienie mocy auta - co w takim razie daje?
Zeby sobie odpowiedziec na to pytanie wystarczy zajrzeć do wnętrza kolektora w aucie tdi z EGR - jesli ktoś ma jeszcze jakeś wątpliwości co do zaślepiania, to w tym momencie znikają one w siną dal wraz z wyskrobywanym syfem z kolektora. W skrajnych przypadkach idzie tego wyskrobac całkiem spora kupke :).

Jeszcze raz powtórze:

EGR w tdi działa tylko na wolnych obrotach

Podsumowując:

Zalety posiadania EGR w tdi:
Niska emisja NOx, na wolnych obrotach silnika i biegu jałowym.
Troszkę cichsza praca silnika (bardziej miekka)

Zalety NIE posiadania EGR w tdi:
Czysty kolektor dolotowy
Brak dymienia na czarno

Na koniec załącze cytat kolegi Bogumila z tdi-tuning:

"W temacie recyrkulacji spalin mam niemiłe doświadczenia .
Napewno narażę sie ekologom i innym osobom dbającym o środowisko, ale to co wygrzebuję podczas napraw silników z kolektorów dolotowych, to zgroza. szambo , kibel i śląski hajzel... (jak to mawia mój kolega: brakuje tylko żaby i jeża)
Błoto olejowe zmieszane z sadzą i twardymi drobinami koksu ze spalonego oleju. Z takim pietyzmem filtrujemy powietrze wpadajace do garnuszków naszych silniczków, a tam za przepustnicą lepka czarna maź podobna do mazutu. Nie zapominajmy, że do owego kolektora doprowadzono jeszcze recyrkulację gazów korbowych. To wszystko w trosce o świerze powietrze (ale tylko na wolnych obrotach - hipokryzja . Przed niespełna tygodniem naprawiałem głowicę takiego motorka "Renault 2,2D" Silniczek parskał i nierówno rabotał na wolnych obrotach. Ile radości miał klient gdy oglądał zawory dolotowe pokryte błotem olejowo- żużlowo-sadzawym. Na przylgniach zaworowych osadził się twardy nagar i szczelność diabli wzięli. Po oczyszczeniu i dotarciu zaworów wszelkie dolegliwości minęły Zaznaczam, że uszczelnienia i prowadnice były o.k.
O ile zgadzam się na dotlenianie spalin spec pompkami i innymi sposobami, to w temacie zawracania sadzy do cylindra jestem zdecydowanym przeciwnikiem. To poprostu trzeba zobaczyć. Następnym razem zrobię foto i pokażę niedowiarkom.
Co robić by tego uniknąć Nie powiem bo mnie spalą na stosie"


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

hayabusarider
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: sob kwie 09, 2005 16:58
Lokalizacja: LBN

Post autor: hayabusarider » wt cze 28, 2005 21:30

Dobra to jak go bezinwazyjnie zaslepic i czym aby nie wydmuchało (myślę jakiejś podkładki rzecz jasna),czy nie ma innego wyjscia jak ułamać łącznik między dolotem a sprężarką?

Wykonał to ktos już poza kolegą w audi a3?? :grin:



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » wt cze 28, 2005 23:25

puszka po coli albo red bulu - ta ostatnia ma jeszcze ta własciwośc że ponoć dodaje mocy :)


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 392 gości