[MK3] 1,9TDI - uwagi odnosnie użytkowania

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Pirat_666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: pn cze 13, 2005 11:12
Lokalizacja: Będzin/Miasteczko Slaskie
Kontakt:

[MK3] 1,9TDI - uwagi odnosnie użytkowania

Post autor: Pirat_666 » pt cze 24, 2005 13:22

Witam...
Pewnie przez forum przewinął sie juz taki temat (ale jestem nowy więc proszę wybaczyć:))
Sprowadziłem sobie właśnie Golfa III 1,9TDI. Wszystko co trzeba z miejsca wymieniłem, a teraz czekam na papiery z Celnego i Skarbowego aby go zarejestrować.
Pierwszy Diesel więc ma prośbę o porady odnośnie użytkowania. Na co zwrócić szczególna uwagę, jak ew. dodatkowo dbać o silnik. (ma przejechane 184tys Km)... Auto będzie na dojazdy do pracy więc tak ok 40km bedzie codziennie jeździć (co najmniej)...

Pozdrawiam :)



Lennox
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 209
Rejestracja: czw cze 23, 2005 19:39
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: Lennox » pt cze 24, 2005 13:26

Siemka, też sobie takiego przywiozłem w tym tygodniu, notabene też akurat dziś złożyłem dokumenty do celnego. Mój jest 97 r. i póki co bardzo sobie chwale ;-)
Ile zabuliłes za wymianę rozrządu ? bo właśnie to mam zamiar zrobić.



Mariusz D.
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: śr sty 05, 2005 17:25
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Mariusz D. » pt cze 24, 2005 16:10

Ja mam takiego juz 9 miesięcy i tez z niemiec. Zrobiłem nim już 20 tyś. km i wszystko jest ok. O co trzeba dbać? Wymiana na czas pasków, rozrządu, filtrów, oleju i czywiście nie gonic go 180 km/h, bo tyle pojdzie, ale po co go tak męczyć. Spala mi srednio 4,6 litra na 100 km nie ma róznicy czy to miasto czy to trasa i 140 km/h bo tak najczesciej jeżdzę. A rozrząd wymieniałem u mechaników VW z Katowic po pracy u nich w domu za 100 zł są to profesjonaliści i mają profesjonalny sprzęt, i wszystko jest ok, a słyszałem że jak niektórzy mechanicy wymienią rozrząd to potem auto nie chce wogóle iść, kopci, dużo pali itd, a to i tak szczęście jak tylko tyle po wymianie nie gra w samochodzie.



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pt cze 24, 2005 17:38

Przy wymianie rozrządu dobrze jest przyjrzeć się kołu zebatemu na wale korbowym - i najlepiej je wymienic na nowe.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
Pirat_666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: pn cze 13, 2005 11:12
Lokalizacja: Będzin/Miasteczko Slaskie
Kontakt:

Post autor: Pirat_666 » pt cze 24, 2005 22:30

Qrcze, ile ja dałem za rozrząd to nie pamiętam (wymieniłem razem z rolką). Do tego od razu filtr oleju, paliwa, powietrza(X2), olej, uszczelka pod deklem po mi trochę ciekło, płyny itd. Za wszystko dałem 550zł... (za części i 100 za robotę bo to u znajomego w warsztacie)...:)


Nie na zawsze przykuci jesteśmy do kręgów świata, poza nimi zaś istnieje coś więcej niż wspomnienie.

Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1332
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » ndz cze 26, 2005 14:09

Podstawowa zasada to nie katowanie go na zimno i nie kręcenie powyzej ok. 2.500 obr., tak samo nie wolno gasić silnika natychmiast po ostrej jeździe...


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

platecki
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: sob maja 07, 2005 21:41
Lokalizacja: Poznań

Post autor: platecki » pn cze 27, 2005 21:56

Zgadzam się, jeśli nie chcesz zajechać turbiny musisz dać autku chwilkę pochodzić na biegu jałowym przed wyłączeniem i tak samo nie katować go zaraz po odpaleniu. Ważne regularne wymiany oleju i filtrów oraz kontrola poziomu oleju pomiędzy wymianami. Kiedyś miałem za niski poziom oleju i turbinka mi padła.



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Jeśli chodzi o poziom oelju w TDI (1Z)

Post autor: Razal » śr cze 29, 2005 16:15

ja mam taki bagnet, że tak naprawdę nie wiem czy max jest na końcu pola zakratkowanego czy max jest na górnym zagięciu.

Bagnet wygląda tak, że ma na dole zagięcie potem jest gładkie pole, zaczyna się pole zakratkowane, za polem zakratkowanym znowu jest gładkie pole i zagięcie w drugą stronę. Gdzie tak naprawdę jest ten MAX ?? Jaki stan utrzymujecie w swoich TDI ??

A co do użytkowania to potwierdzam opinie kolegów z powyższych wypowiedzi :bigok:


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
Pirat_666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: pn cze 13, 2005 11:12
Lokalizacja: Będzin/Miasteczko Slaskie
Kontakt:

Post autor: Pirat_666 » śr cze 29, 2005 17:35

Dzięki. W poniedziałek zarejestrowałem no i dzisiaj dopiero pierwszy raz sprawdziłem go na trasie (200 KM), jestem zadowolony. Chodzi równo i spokojnie, wszystko OK. A odnośnie obrotów to niestety nie mam obrotomierza ;/ (jakieś sugestie odnośnie przerobienia?). Dziękuję za porady. Pozdrawiam...


Nie na zawsze przykuci jesteśmy do kręgów świata, poza nimi zaś istnieje coś więcej niż wspomnienie.

Awatar użytkownika
Pirat_666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: pn cze 13, 2005 11:12
Lokalizacja: Będzin/Miasteczko Slaskie
Kontakt:

Post autor: Pirat_666 » śr cze 29, 2005 17:38

Acha jeszcze jedno... Ile będzie kosztować wymiana tulei przy tylnej belce bo mi stuka... Mechanik na wymianie po sprowadzeniu powiedział, że to nic takiego i nic mu nie będzie ale mnie to zaczyna denerwować... :D Pozdr.


Nie na zawsze przykuci jesteśmy do kręgów świata, poza nimi zaś istnieje coś więcej niż wspomnienie.

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Re: Jeśli chodzi o poziom oelju w TDI (1Z)

Post autor: Corvax » śr cze 29, 2005 18:39

Razal pisze:ja mam taki bagnet, że tak naprawdę nie wiem czy max jest na końcu pola zakratkowanego czy max jest na górnym zagięciu.

Bagnet wygląda tak, że ma na dole zagięcie potem jest gładkie pole, zaczyna się pole zakratkowane, za polem zakratkowanym znowu jest gładkie pole i zagięcie w drugą stronę. Gdzie tak naprawdę jest ten MAX ?? Jaki stan utrzymujecie w swoich TDI ??
poziom powinien być po środku zakratkowanego pola - optymalnie - jaesli utrzymuje się w zakratkowanym polu jest ok - nie moze być powyzej czy poniżej - czyli do zgiecia


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Lennox
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 209
Rejestracja: czw cze 23, 2005 19:39
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: Lennox » śr cze 29, 2005 20:06

Generalnie jest to auto, które lubi niskie obroty.
Ja pierwszego biegu używam tylko po to by ruszyć kołami i zaraz daje
2-gi bieg itd.
Skrzynia biegów jest na tyle elastyczna że nie ma co go żyłować obrotami tak jak już napisali przedmówcy - to nie jest benzyna tylko Diesel.
Jest bez sensu zapierdalać nim pow. 160 km/h, wiesz, zyskasz 5 min a twojemu TDI na pewno to do szczęścia nie potrzrebne.



czerepacha
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 23:52
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: czerepacha » śr cze 29, 2005 21:02

zastanawiam sie nad sprowadzeniem mk3 TDI z Niemiec. Powiedzcie koledzy jakie sa ceny aut i czy warto.



Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1332
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » śr cze 29, 2005 21:13

Lepiej z Holandii, byłem niedawno, na handel VW i Audi się nie opyla - ja bym na swoim zarobił jakieś 2,500 ale dla siebie jak najbardziej, nie jeźżone na Polskim paliwiei na polskich drogach, a w Holandii chyba nie ma zimy....


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 143 gości