wymiana kola pasowego walu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
yolmen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 09:19
Lokalizacja: Largo , Florida

wymiana kola pasowego walu

Post autor: yolmen » pt paź 26, 2007 11:25

musze wymienic kolko pasowe walu korbowego z tego co widzialem to jest przykrecone 4 imbusami i centraline jest jakas sruba, teraz pytanie czy ta srube na srodku tez trzeba odkrecac (to chyba jakas niestandardowa ?)? i jak zablokowac wal zeby sie nie przekerecal.Napiszcie na co jeszcze ewentualnie zwrocic uwage .Dzieki



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pt paź 26, 2007 12:46

śruba centralna mocuje małe koło zębate do wału , tego nie odkręcaj , odkręcasz tylko te cztery na imbus , nie blokuj niczym tylko popuść je jak masz pasek napięty na kole



Awatar użytkownika
szwendak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: sob lut 03, 2007 15:14
Lokalizacja: TORUN
Kontakt:

Post autor: szwendak » pt paź 26, 2007 14:41

Kolega wyżej ma racje.
Nie ruszaj tej śruby.
Tylko te 4 imbusy.

[ Dodano: 26 Paź 2007 14:44 ]
Popuść śruby przy napiętym pasku-bedzie łatwiej.


110 TYŚ. I MKNIEMY DALEJ!!!

Awatar użytkownika
yolmen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 09:19
Lokalizacja: Largo , Florida

Post autor: yolmen » ndz paź 28, 2007 01:45

wczoraj szarpalem sie troche z tym kolem i nie moge odkrecic tych imbusow, zapiekly sie jak cholera w dodatku mimo napietego paska koło przekreca sie , jest na to jakis sposob ? :grrr:



Awatar użytkownika
t-tas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
Kontakt:

Post autor: t-tas » ndz paź 28, 2007 02:24

jeśli robisz to bitami imbusowymi-znaczy się z jednej strony sześciokąt np 6 mm(jaki ma wejść w łeb śruby), a z drugiej strony sześciokąt 10 mm(na dowolnego rodzaju klucz-oczkowy,płaski,nasadkę) to po włożeniu bitu do śruby dobrze jest zapodać kilka strzałów z młotka w bit, założyć nasadkę i pokrętło(nie grzechotkę chyba, że jest porządna) i śruby powinny odkręcać się po szarpnięciu, do zblokowania wału można wrzucić bieg 1 albo wsteczny-najkrótsze, i zaciągnąć hamulec ręczny, zablokować wał można też zakładając na śrubę centralną odpowiedni klucz-chyba 22(ale nie jestem pewien- musiał bym to sprawdzić) 12-sto kątny(np oczkowy-zazwyczaj są 12-sto kątne) i zaprzeć go o coś-np wachacz,wał można też zablokować przez włożenie jakiejś breszki w otwór w obudowie sprzęgła(po wykręceniu takiego plastiku) przez który szuka się punktu 0 i punktu wyprzedzenia zapłonu na kole zamachowym przez zaparcie breszki między krawędzią otworu, a nadlewem punktu wyprzedzenia zapłonu na kole zamachowym czy o śrubę mocującą koło zamachowe do tarczy dociskowej sprzęgła
jak widać opcji jest wiele
jeśli chodzi o kilka strzałów młotkiem w łeb śruby pozwala to uniknąć obrobienia sześciokąta pod imbus-bo gdy się on obrobi pomóc może tylko próba odkręcenia śruby przez wbicie większego bitu torxowego lub przyspawanie czegoś do łba by mieć za co złapać jakimś kluczem, ewentualnie ścinanie łba przecinakiem-sprawa jednak o tyle trudna, że są to śruby utwardzane
jak na razie udawało mi się wykręcić śruby(nawet te z obrobionym sześciokątem) bez konieczności spawania, a wał blokowałem przez wspomniane już wbicie biegu i zaciągnięcie ręcznego
ale się rozpisałem...


mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie

Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Re: wymiana kola pasowego walu

Post autor: norek111 » ndz paź 28, 2007 08:16

dodam do tematu (jak moje kolo pasowe odkrecalem to nieobeszlo sie od przyspawania sruby tak bylo zapiecznne wszelkie inne sposoby zawiodly zycze szczescia) :D
Ostatnio zmieniony ndz paź 28, 2007 08:19 przez norek111, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 273 gości