Gaźnik - jak ustawić?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Gaźnik - jak ustawić?
VWitam.
Poszukuję instrukcji o regulacji gaźnika pierburga 2E.
Czy w tym gaźniku jest czujnik temperatury? Jak tak to jaki jest jego symbol nr. kat.?
Wczoraj troszkę czytałem o problemach jakie występują z tymi gaźnikami. Problemem JETTY 1.3l CL z 88r. to: nie równa praca na zimnym silniku, tak jak by nie pracował na wszystkich cylindrach – trzęsie, ssanie wyłącza się po wciśnięciu pedału gazu, benzyna w oleju, po uruchomieniu na zimnym pluje z wydechu – jeszcze nie wiem czy to benzyna, bardzo duże spalanie, czasami czuć benzynę w kabinie. Dodam iż po nagrzaniu się, silnik pracuje całkiem dobrze. Zakładam że powyższe problemy są następstwem źle ustawionego gaźnika (było przy nim grzebane) stąd moja prośba o instrukcje lub informację o tym gaźniku i jego ustawieniu.
Poszukuję instrukcji o regulacji gaźnika pierburga 2E.
Czy w tym gaźniku jest czujnik temperatury? Jak tak to jaki jest jego symbol nr. kat.?
Wczoraj troszkę czytałem o problemach jakie występują z tymi gaźnikami. Problemem JETTY 1.3l CL z 88r. to: nie równa praca na zimnym silniku, tak jak by nie pracował na wszystkich cylindrach – trzęsie, ssanie wyłącza się po wciśnięciu pedału gazu, benzyna w oleju, po uruchomieniu na zimnym pluje z wydechu – jeszcze nie wiem czy to benzyna, bardzo duże spalanie, czasami czuć benzynę w kabinie. Dodam iż po nagrzaniu się, silnik pracuje całkiem dobrze. Zakładam że powyższe problemy są następstwem źle ustawionego gaźnika (było przy nim grzebane) stąd moja prośba o instrukcje lub informację o tym gaźniku i jego ustawieniu.
Dzięki kolego za materiały, aczkolwiek raczej nie dotyczą gaźnika z którym mam do czynienia.
Ale do rzeczy.
Poniżej model gaźnika o który chodzi:
Jak widać jest to Pierburg 2E
Potrzebuję informacji za co odpowiadają następujące śruby regulacyjne zaznaczone strzałkami:
1.
2.
3.
4.
5. Czy ta kopułka jest dobrze ustawiona i za co odpowiada?:
6. Co to jest poniżej i czy kręcenie tym "potencjometrem" ma jakiś wpływ na działanie gaziora?
Czy któryś z widocznych poniżej czujników to czujnik temperatury?
Benzyna w oleju [tak na marginesie]:
Od czego zacząć strojenie, na co zwrócić uwagę, czy w ogóle jest możliwe ustawienie gaziora sposobami "domowymi"?
Dla przypomnienia jest to VW JETTA 1.3 CL 88'
Z podpowiedzi z góry dziękuje.
Ale do rzeczy.
Poniżej model gaźnika o który chodzi:
Jak widać jest to Pierburg 2E
Potrzebuję informacji za co odpowiadają następujące śruby regulacyjne zaznaczone strzałkami:
1.
2.
3.
4.
5. Czy ta kopułka jest dobrze ustawiona i za co odpowiada?:
6. Co to jest poniżej i czy kręcenie tym "potencjometrem" ma jakiś wpływ na działanie gaziora?
Czy któryś z widocznych poniżej czujników to czujnik temperatury?
Benzyna w oleju [tak na marginesie]:
Od czego zacząć strojenie, na co zwrócić uwagę, czy w ogóle jest możliwe ustawienie gaziora sposobami "domowymi"?
Dla przypomnienia jest to VW JETTA 1.3 CL 88'
Z podpowiedzi z góry dziękuje.
Ostatnio zmieniony pt paź 26, 2007 23:58 przez Kapitan, łącznie zmieniany 1 raz.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Pierburg 2E3 bodajże, pogrzeb po necie np dobre rysunki na http://www.ruddies.business.t-online.de/v2e3.htm
nie masz benzyny w oleju tylko emulsję, jak przy niedogrzanym silniku albo domieszcze płynu chłodniczego do oleju (rzadziej)
[ Dodano: Pią Paź 26, 2007 8:29 pm ]
http://www.gaznik.pl/schemat_ideowy_pierburg_2e3.html
[ Dodano: Pią Paź 26, 2007 8:44 pm ]
http://images.google.com/imgres?imgurl= ... l%26sa%3DN
nie masz benzyny w oleju tylko emulsję, jak przy niedogrzanym silniku albo domieszcze płynu chłodniczego do oleju (rzadziej)
[ Dodano: Pią Paź 26, 2007 8:29 pm ]
http://www.gaznik.pl/schemat_ideowy_pierburg_2e3.html
[ Dodano: Pią Paź 26, 2007 8:44 pm ]
http://images.google.com/imgres?imgurl= ... l%26sa%3DN
Ostatnio zmieniony pt paź 26, 2007 20:42 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.
To ciekawe gdzie się podziała ta rurka ze śrubką? I nie widać aby było coś ułamane czy coś w tym stylu.Paweł Marek pisze:Pierwsza niebieska strzałka pokazuje nie śróbę regulacyjną a dyszę wolnych, nad nią ma być rurka ze śróbą regulacyjną ktorej ci brak
Brak tej rurki ze śrubką może mieć wpływ na czynniki o którcy pisałem w pierwszym poście?
Ps. Na korku na 100% to benzyna w oleju, czuć to bardzo wyraźnie.
[ Dodano: 26 Paź 2007 20:51 ]
Wygląda na dobry materiał, tylko szkoda, że po Flamancku chyba[ Dodano: Pią Paź 26, 2007 8:44 pm ]
http://images.google.com/...s%3Dpl%26sa%3DN
Ostatnio zmieniony sob paź 27, 2007 11:06 przez Kapitan, łącznie zmieniany 1 raz.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
e skasowałem to co napisałem, pomyłka, tak jak napisałem jest w 2E2 sorkiKapitan pisze:Pierwsza niebieska strzałka pokazuje nie śróbę regulacyjną a dyszę wolnych, nad nią ma być rurka ze śróbą regulacyjną ktorej ci brak
To ciekawe gdzie się podziała ta rurka ze śrubką? I nie widać aby było coś ułamane czy coś w tym stylu.
Brak tej rurki ze śrubką może mieć wpływ na czynniki o którcy pisałem w pierwszym poście?
[ Dodano: Pią Paź 26, 2007 9:25 pm ]
benzyna nie tworzy w oleju takiej białej emulsji tylko się w nim rozpuszcza, możesz mieć benzynę nie przeczę, ale to co widać to emulsja olejowo wodna.Kapitan pisze:Ps. Na korku na 100% to benzyna w oleju, czuć to bardzo wyraźnie.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Podstawowa regulacja jest podobna we wszystkich gaźnikach, śróbą podpierającą przepustnicę I-go stopnia regulujesz wolne obroty, równocześnie śrobą od regulacji składu ustawiasz skład i tyle, najlepiej na analizatorze. Które to śróby widzisz na polskiej stronce co zapodałem, a na niemieckiej widać te śróby dokładniej. Kłopoty z regulacją oznaczają zabrudzenie lub awarię gaźnika i tu przy tym typie już bardziej szczegółowo nie pomogę
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
...i tyle?Paweł Marek pisze:Podstawowa regulacja jest podobna we wszystkich gaźnikach, śróbą podpierającą przepustnicę I-go stopnia regulujesz wolne obroty, równocześnie śrobą od regulacji składu ustawiasz skład i tyle, najlepiej na analizatorze
Coś mi się wydaje, że w rzeczywistości jest zupełnie inaczej
Co z kopułką? Jest dobrze ustawiona?
Ostatnio zmieniony pt paź 26, 2007 23:02 przez Kapitan, łącznie zmieniany 1 raz.
- Przybek
- Gadatliwa bestia
- Posty: 563
- Rejestracja: czw lis 23, 2006 00:36
- Lokalizacja: wloclawek
- Kontakt:
srobe skladu mieszanki masz na dole ta mala dziurka
[ Dodano: 26 Paź 2007 23:42 ]
fotka nr 1 (ze stralka) dysza wolnych obrotow fotka nr 2 sroba regulujaca wysokosc obrotow na ssaniu 4 dysza skladu mieszanki fotka nr 5 ustawienie opoznienia ssania zima-lato
[ Dodano: 26 Paź 2007 23:42 ]
fotka nr 1 (ze stralka) dysza wolnych obrotow fotka nr 2 sroba regulujaca wysokosc obrotow na ssaniu 4 dysza skladu mieszanki fotka nr 5 ustawienie opoznienia ssania zima-lato
Ostatnio zmieniony sob paź 27, 2007 11:16 przez Przybek, łącznie zmieniany 1 raz.
[img]http://www.robtex.com/ipinfo.gif[/img]
posiadam VAG jak cos sloze pomoca
posiadam VAG jak cos sloze pomoca
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 214 gości