problemy z zasilaniem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

mk2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pn sty 22, 2007 20:07
Lokalizacja: nowy sącz

problemy z zasilaniem

Post autor: mk2 » czw paź 25, 2007 13:10

witam mam problem, muj golf w czasie jazdy zgasł.p powodem byl brak prądu,akumulator sie rozładował i samochud zgasł.problem polega jednk na tym ze kontrolka ładowania sie nie zaswieciła a jak póżniej zmierzyłem napięcie ładowania na alternatorze to miernik wskazał 14,4vwięc mam pytanko co to mogło być?? dodam że akumlator mam nowy. czy to jednak wina altka? z góry dzięki za wszelkie sugestie Pozdro



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » czw paź 25, 2007 18:11

sprawdz jak sie trzyma niebieski kabelek przy alternatorze. Moze zacial sie regulator



Awatar użytkownika
jawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 484
Rejestracja: pt paź 27, 2006 14:54
Lokalizacja: WZU****

Post autor: jawel » czw paź 25, 2007 18:12

Kiedyś miałem podobny problem Alternator ładuje, akumulator dobry a się rozładował kontrolka od ładowania nie zapaliła się okazało się, że miejsce styku minusowego kabla z karoserią zaśniedziało i dlatego nie było ładowania. Zobacz może masz to samo


one loVWe

mk2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pn sty 22, 2007 20:07
Lokalizacja: nowy sącz

Post autor: mk2 » pt paź 26, 2007 09:55

oki dzienki nieomieszkam sprawdzić. tylko co to za "niebieski kabel"? gdzie on sie dokładnie znajduje?



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pt paź 26, 2007 11:13

niebiski kabelek jest od wzbudzenia alternatora



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » pt paź 26, 2007 12:44

jawel pisze:Kiedyś miałem podobny problem Alternator ładuje, akumulator dobry a się rozładował kontrolka od ładowania nie zapaliła się okazało się, że miejsce styku minusowego kabla z karoserią zaśniedziało i dlatego nie było ładowania. Zobacz może masz to samo
Miałem to samo w omedze. Jade sobie w trasie, nagle wycieraczki zaczynają wolno pracować, silnik traci moc, zapaliła się lampka "sprawdź silnik" i zgasł. Po chwili odpalił i zaczął mormalnie chodzić ale nie ujechałem 100 metrów.

Okazało się że odpiął się kabel masujący alternator. Lampka ładowania nie paliła się bo pluz w alternatorze był, ale przejścia prądu nie było.



mk2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pn sty 22, 2007 20:07
Lokalizacja: nowy sącz

Post autor: mk2 » pt paź 26, 2007 13:05

ale przy moim altku są tylko 2 kable podpięte od kontrolki ładowania i gróby przewud do ładowania akumlatora. niema 3 kabla morze masa jest zrealizowana przez mocowanie z silnikiem?



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » pt paź 26, 2007 13:10

niema 3 kabla morze masa jest zrealizowana przez mocowanie z silnikiem?
Tak masa idzie przez obudowę. W oplach alternator zamocowany jest na tulejach gumowych dlatego jest dodatkowa masa.

Ale może masowanie alternatora zaśniedziało.



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pt paź 26, 2007 13:20

musialbys sprawdzic miernikem napiecie na akumulatorze i na alternatorze- jezeli rozni sie znacznie to nie masuje za dobrze lub cos nie tak jest z przewodem miedzy akumulatorem a alternatorem



mk2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pn sty 22, 2007 20:07
Lokalizacja: nowy sącz

Post autor: mk2 » pt paź 26, 2007 13:31

a czy morze to byc wina komutatora w alterenatorze? bo jak wymieniałem szczotki i regulator to te pierscienie po kturych slizgaja sie szczotki były dość ostro wytarte.ale miernik pokazuje 14,4. a pozatym czy te pierscienie sie wogule da wymienić? a co do przewodów to nieomieszkam sprawdzić jak tylko wruce do domu we wtorek :grin:



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pt paź 26, 2007 17:11

tam nie ma komutatora tylko pierscienie slizgowe. Komutator jest w rozruszniku.
Te pierscienie nie wystepuja jako czesci zamienne ale mozna zawsze przetoczyc je dla wyrownania tyle ze wtedy to musza byc szczotki nowe bo stare beda za krotkie.
Jezeli miernik wskazuje ci napiecie 14V pomiedzy plusem alterantora a minusem akumulatora to "mase" masz w porzadku



ROZAUTO
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: sob cze 23, 2007 20:18
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ROZAUTO » pt paź 26, 2007 23:30

co do wypowiedzi kolegi powyżej dot. komutatora że się nie da wymienić na wirniku to się nie zgodzę bo się da.
Ostatnio zmieniony pt paź 26, 2007 23:30 przez ROZAUTO, łącznie zmieniany 1 raz.



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pn paź 29, 2007 18:24

ROZAUTO pisze:co do wypowiedzi kolegi powyżej dot. komutatora że się nie da wymienić na wirniku to się nie zgodzę bo się da.
Czy ja napisalem ze sie nie da wymienic-napisalem ze nie wytsepuje jako czesc zamienna



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn paź 29, 2007 19:13

agrala pisze:
ROZAUTO pisze:co do wypowiedzi kolegi powyżej dot. komutatora że się nie da wymienić na wirniku to się nie zgodzę bo się da.
Czy ja napisalem ze sie nie da wymienic-napisalem ze nie wytsepuje jako czesc zamienna
przepraszam że sie wtące , już występuje i do bosha i do valleo , nie są fabryczne ale firma która je robi , robi je bardzo dobrze , wymieniam je bardzo często



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 398 gości