Jarząca się kontrolka ciśnienia oleju pomocy !!!
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Jarząca się kontrolka ciśnienia oleju pomocy !!!
Witam
Mam mały problem ze swoim autkiem którym jest golf 1.3 2G na gaźniku mianowićie po wymianie pompy paliwowej i oleju zalałem lotosa 10 w / 40 zaczeła mi się jarzyć kontrolka ciśnienia oleju w tym celu wymieniłem czujnik ciśnienia oleju ,ale nie pomogło problem ten występuje nadal ale do czasu gdy silnik się nie nagrzeje. Czy to coś poważnego powoli się przymierzam zmierzyć ciśnienie na cylindrach ,ale wcześniej chce zaśięgnąć rady fachowców na ten temat.
pozdrawiam.
Mam mały problem ze swoim autkiem którym jest golf 1.3 2G na gaźniku mianowićie po wymianie pompy paliwowej i oleju zalałem lotosa 10 w / 40 zaczeła mi się jarzyć kontrolka ciśnienia oleju w tym celu wymieniłem czujnik ciśnienia oleju ,ale nie pomogło problem ten występuje nadal ale do czasu gdy silnik się nie nagrzeje. Czy to coś poważnego powoli się przymierzam zmierzyć ciśnienie na cylindrach ,ale wcześniej chce zaśięgnąć rady fachowców na ten temat.
pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony sob lis 17, 2007 19:38 przez Armal, łącznie zmieniany 1 raz.
[b]Szerokości i przyczepności ,a teraz czas na motocykl[/b]
Ta kontrolka w zasadzie nie świeci się tylko mruga i to do czasu np dziśiaj po południu gdy jechałem autkiem tylko raz zamrugała z kolei w nocy gdy była już mniejsza temp. na zewnątrz, nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale chyba ma bo jej intensywność była troche większa ale do czasu gdy autko się nie rozgrzało bo później nie widziałem żeby kontrolka mrugała.tomasz369 pisze:Ta kontrolka długo sie świeci po uruchomieniu silnika?
Olej został wymieniony wczoraj wraz z pompą paliwa która była przyczyną przedostania się paliwa do oleju tak więc stan jest spoko .tomasz369 pisze: Sprawdź czy jest odpowiedni stan oleju w silniku.
[b]Szerokości i przyczepności ,a teraz czas na motocykl[/b]
To nie ma nic wspólnego z ciśnieniem oleju.Armal pisze:powoli się przymierzam zmierzyć ciśnienie na cylindrach
Jaki założyłeś filtr oleju? Jesli Filtron to on może być powodem kłopotów.
Może też powodem być za rzadki o;ej- 10W40 to półsyntetyk, jest nieco rzadszy od mineralnego, nie wiem jaki przebieg ma Twoje auto.
Możliwe że to jest wina oleju poprzedni miałem troche gęstszy a był to mobil 15 w /40 , a filtr jaki mam tego nie wiem bo wymieniał mi go mechanik podobnie jak całą reszte.
Autko aktualnie ma przebieg 150,000 km tylko nie wiem czy on jest prawdziwy znając pewnie żyćie to raczej nie.
Pozdrawiam
Autko aktualnie ma przebieg 150,000 km tylko nie wiem czy on jest prawdziwy znając pewnie żyćie to raczej nie.
Pozdrawiam
[b]Szerokości i przyczepności ,a teraz czas na motocykl[/b]
- ssuchyy
- Mały gagatek
- Posty: 59
- Rejestracja: sob wrz 22, 2007 20:26
- Lokalizacja: LUBLIN-CENTRUM
- Kontakt:
napisz jaki jest przebieg silnika bo jesli jest duzy to połsyntetyk jest kiepski przy duzym przebiegu leje sie 15/w40 ja ma 313000 na liczniku po polsyntetyku dzialo mi sie podobnie na mineralnym nie swieci sie:)
[ Dodano: 26 Paź 2007 19:48 ]
a przypadniem nie klepia ci zawory??
[ Dodano: 26 Paź 2007 19:50 ]
olejek moze byc za rzadki i dlatego
[ Dodano: 26 Paź 2007 19:48 ]
a przypadniem nie klepia ci zawory??
[ Dodano: 26 Paź 2007 19:50 ]
olejek moze byc za rzadki i dlatego
ssuchyy, możliwe że masz racje dla pewności musze jeszcze sprawdzić ciśnienie jeżeli będzie ok. to wszystko wskazuje raczej na olej jak oddawałem autko do mechanika na wymiane pompy paliwowej i oleju wszystko było ok a odebrałem je w jeszcze gorszym stanie tak to jest z tymi mechanikami.
Mam jeszcze jedno zapytanko moje autko najprawdopodobniej łapie wilgoć zauważyłem to po zabarwieniu korka oleju czymś w rodzaju majonezu i ma wibracje tzn trzęśie gdy jest zimny pomimo wymienionych przewodów zapłonowych i czuć w autku spaliny nie wiem czy to nie wynika ze stanu układu wydechowego ,a może ma to inne podłoże.
Mam jeszcze jedno zapytanko moje autko najprawdopodobniej łapie wilgoć zauważyłem to po zabarwieniu korka oleju czymś w rodzaju majonezu i ma wibracje tzn trzęśie gdy jest zimny pomimo wymienionych przewodów zapłonowych i czuć w autku spaliny nie wiem czy to nie wynika ze stanu układu wydechowego ,a może ma to inne podłoże.
aktualnie przeszło 150, 000 kmssuchyy pisze:napisz jaki jest przebieg silnika
raczej nie ale silnik na moie oko tak jakoś inacze chodzi nie wiem może już jestem przewrażliwiony na jego punkćie.ssuchyy pisze:a przypadniem nie klepia ci zawory??
[b]Szerokości i przyczepności ,a teraz czas na motocykl[/b]
- sswistak
- Mały gagatek
- Posty: 51
- Rejestracja: wt lut 20, 2007 23:43
- Lokalizacja: świnoujście
- Kontakt:
hmm zastanawia mnie fakt iz pompa paliwa ma cos wspulnego z przedosatwaniem sie paliwa do oleju to zazwyczaj jest spowodowane zuzytymi pierscieniami , a co do cis oleju znaczy do dzialania czujnika to maja wplyw z byt zadki olej , filtr marki filtron ale tez mzoe byc niesprawna pompa no i tez panewki zuzyte .Rowniez polecam do samochodow z duzym przebiegiem olej mineralny niestety nie wypowiem sie na temat lotosa bo nie wiem ale niedlugo sie przekonam bo juz mam zakupione 5l lotos city mam nadzieje ze bedzie ok bo mam podobny problem z tym czujnikiem a wiem ze mam olej jakis firmy NO NAME hehe wiec nie stresuje sie bo widze ze na wyzszych obrotach i na zimnym silniku czujnik nie reaguje zatem to musi byc olej badz filtr
Swistak
- ..::wilu::..
- Nowicjusz
- Posty: 41
- Rejestracja: sob paź 27, 2007 00:20
- Lokalizacja: Podkarpackie
- Kontakt:
Witam jestem tu nowy ale zainteresowal mnie temat bo mam ten sam problem w swoim autku, ale nie o tym chcialem pisac. Tak czytam i czytam i pomyslalem ze sie dolacze i napisze to co mysle. Byc moze sie przyda, moj ojciec jest mechanikiem i co nieco wiem, moge sie mylic.
Przypuszczam tu zepsuta uszczelke pod glowica i tam moze byc przeciek plynu do oleju dlatego tak wyglada nakretka od srodka.
Sprawdz stan oleju czy Ci nie rosnie i czy nie ma ubytku w plynie.
Mam jeszcze jedno zapytanko moje autko najprawdopodobniej łapie wilgoć zauważyłem to po zabarwieniu korka oleju czymś w rodzaju majonezu i ma wibracje tzn trzęśie
Przypuszczam tu zepsuta uszczelke pod glowica i tam moze byc przeciek plynu do oleju dlatego tak wyglada nakretka od srodka.
Sprawdz stan oleju czy Ci nie rosnie i czy nie ma ubytku w plynie.
rany koguta!..::wilu::.. pisze:Przypuszczam tu zepsuta uszczelke pod glowica i tam moze byc przeciek plynu do oleju dlatego tak wyglada nakretka od srodka.
To zwykły objaw gdy się ochłodzi na zimkę i niewiele kilkometrów na codzień robisz, wilgoć z powietrza skrapla się na od wewnątrz silnika na ściankach i łącząc się z oliwą tworzy ten szlamik (nawet markowe oleje), bo mało się ogrzewa i niema kiedy odparować. Na wiosnę/lato znika, mam tak w każdym autku (oczywiście w małym stopniu, nie słoik tego "majonezu")
Oczywiście nigdy nie zawadzi sprawdzać poziomy cieczy eksploatacyjnych.
W takich temperaturach jakie mamy obecnie, niewielka ilość owego majonezu jest zjawiskiem normalnym. Para wodna skrapla się i w połączeniu z olejem daje taki efekt. Przegoń auto na nieco dłuższym odcinku i zobacz czy zniknęło. Sprawdź też czy na bagnecie jest ten majonez.Armal pisze:Mam jeszcze jedno zapytanko moje autko najprawdopodobniej łapie wilgoć zauważyłem to po zabarwieniu korka oleju czymś w rodzaju majonezu
- majster heniek
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2152
- Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 11:04
- Lokalizacja: Głuchołazy
- Auto: Jest
- Silnik: też
kto z minerała przechodzi na na rzadszy olejMożliwe że to jest wina oleju poprzedni miałem troche gęstszy a był to mobil 15 w /40
toż to głupota jak już chciałeś zalać lotosa bo dużo tańszy trzeba było lać też 15W40Armal pisze:zalałem lotosa 10 w / 40
i tu się nie zgodzę filtry są b. dobrebodzio_j pisze:Jesli Filtron to on może być powodem kłopotów.
Możesz rozwinąć temat?majster heniek pisze: kto z minerała przechodzi na na rzadszy olej
Bo problem ciśnienia występuje na rozgrzanym silniku a wtedy....:
Lotos 10W40: Lepkość kinematyczna w temp. 100 C (mm2/s, cSt) 13.5-16.3
Mobil 15W40: Lepkość kinematyczna w temp. 100 C (mm2/s, cSt) 14.4
Więc jest to nie prawda, są +/- tak samo "rzadkie" - nawet syntetyk będzie +/- taki sam.
Różnica jest tylko przy silniku niedogrzanym - im bardziej olej syntetyczny tym wcześniej ma takie parametry, tym mniej zużywa się silnik "na zimno".
Jeśli naprawdę kolega chciałby podnieść ciśnienie nie naprawiając silnika to właściwym olejem byłby jakiś 15W50 albo 10W60. One przy 100stopniach są naprawdę "gęściejsze"
tzn mają lepkość około 17-18.
A co do filtrona: nie musi ale może być problem - ot zależnie od silnika katalogi filtrona zawierały błąd i może się zdarzyć że sugerowały niewłaściwy filtr. Nie pamiętam dokładnie jaki silnik ale chyba tylko dotyczyło to silników 1.8. Ale filtr Mann kosztuje kilkanaście zł, zmień i sobaczysz co to da.
Sprawdź przede wszystkim ciśnienie na gorącym silniku i tyle, od tego powinieneś zacząć.
Ostatnio zmieniony sob paź 27, 2007 10:29 przez Cefaloid, łącznie zmieniany 1 raz.
Konto usunięte.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 157 gości